Allan E Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Hvis du skulle få tak i eieren og han skulle trenge en plass på vannet for båten si så kan han kontakte meg for jeg har tatt opp båten og skal ikke bruke båtplassen i vinter. (eidangerfjorden, men den blir islagt i vinter) Sitér dette innlegget Link to post
oddes Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Er ikke noe rart at folk får lett hjerteproblemer i dette landet når en kan hisse seg så opp over en bagatell som dette. Ikke det at jeg mener vedkommende med båten har gjort noe rett i dette tilfelle, men plassen er jo pr. dags dato ikke i bruk av eier, og havnesjef og politi som er de rette i dette tilfelle finner nok en løsning. Hadde den ligget i veien for noen, så hadde sikkert de to før nevnte instanser sikkert vært raskere med hjelpen. Blir ikke utriggerne tatt opp på grunn av is, eller er det en isfri havn? Er plassen din tjuvlånt hver vinter siden de må repareres, eller er det andre grunner til at de går i stykker? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 25.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Er plassen din tjuvlånt hver vinter siden de må repareres, eller er det andre grunner til at de går i stykker? Plassen er ikke tjuvlånt - ett år var det et forferdelig vær og det lå en stor båt i nabobåsen - større enn vi båtforeningen tillater, det krevde pluss følgeskader året etter. Deretter var det båten i den andre nabobåsen som :diving: 2 ganger og nye reparasjoner var nødvendig - nå håper jeg at jeg slipper å reparere til våren, da vil jeg bare båten på plass. Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Her er bilder av båten som har okkupert min bås :headbang: ... Har snakket med en nabo som er godt kjent i båthavna, kjenner heller ikke til denne båten!! Hvis du flytter den båten der gjør du eieren en tjeneste, med de fortøyningene den har nå er den et vrak til våren ... Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Ring Polti da, og si det ligger en stjålet bå på plassen din så kommer de og sjekker og eventuelt finner eier. Eller tauer den bort og selger den på en av sine auksjoner. Ikke lag deg så mye jobb ut av dette, båten skal vekk ferdig med det. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Spinnaker Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 (redigert) Hva du tror er meg likegyldig - båtplassen er min så lenge jeg bor her - flytter jeg så MÅ jeg selge båtplassen!! Er det ingen på boligfeltet som vil kjøpe den, så må jeg la den følge med huset som en "heftelse".Sånn er det her! Mange som har en slik "heftelse" som deg, men ofte er det en rettighet på sesongplass som som er tinglyst. Prisen på plassen gjennspeiler ofte hva det er snakk om. Jeg tviler ikke på at plassen er "din", men det er vel båtforeningen som står for driften av anlegget og er rettmessig eier, så har vel du en betalt rett til plass i sommersesongen. Og dette fortsetter jeg å tro inntil videre. Den lille prammen der klarer vel ikke å lage stort skade på plassen, men plassen kan sikkert gjøre god skade på båten som er så dårlig fortøyd. Den ser heller ikke ut til å være lagt der for vinteren, da hadde den vel vært bedre fortøyd og dekket til. Legg en lapp i båten at den må fjernes, så blir den nok flyttet Redigert 25.Oktober.2009 av Spinnaker (see edit history) Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
hifo Svart 25.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 Det som er litt skremmende er at du er ikke alene om å ha slike holdninger her på forumet! for en gangs skyld er jeg enig med deg........... Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
SRA Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Til de av dere som anbefaler trådstarter: å senke båten eller ta den med hjem mal den om og bruk den selv /selge den. Hvis dere hadde blitt frastjålet egen båt og den hadde blitt lagt i annen mans bås. Hadde dere da laget et innlegg her på BP , der dere berømmet båseier for sin raske handling og avgjørelse om å senke din båt? Eller du hadde laget et artigt innlegg om at du hadde sett båten din i ny farge og når du hadde spurt ny eier så hadde han forklart at det ble hans båt når den ble lagt i hans bås - noe som du ikke reagerte på og du fant det helt korrekt og riktigt at det nå var hans båt. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Jeg mener at dersom du flytter båten gjør du eieren av den lille båten en stor tjeneste. Slik den båten er fortøyd nå er det bare et tidsspørsmål før den er ubåt. Som det ser ut på bildene har den så stor slakk på fortøyningen at den ligger inntil utriggeren. Som du sier er jo plassen værutsatt og jeg tror at denne båten vil få problemer dersom vi får en liten høststorm. Hvis denne båten synker er det vel antakelig du som får problemene med å fjerne denne. Dersom denne båten ligger på havets bunn har den ikke stor verdi for eieren. Gammel båt med hull i siden med gammel motor som har ligget i saltvann en stund er vel ikke mye verdt. Jeg tror du får langt mindre problemer dersom du flytter denne båten og fortøyer den forsvarlig et annet sted eller rett og slett får satt den på land, enn om du bare lar den ligge. Ta kontakt med politiet og eller båtforening og fortell at denne båten antakelig ikke vil overleve en høststorm og få tillatelse til å flytte den. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
rover Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 "Enig med siste taler" Få båten på land, eller fortøy den skikkelig. Den overlever hverken snø eller høststorm slik som den er fortøyd. Du gjør alle en tjeneste.... Så, får du fred i "sjelen":-)) Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Fjordutsikt: Etter neste sesong anbefaler jeg deg å sperre båsen din med kjetting. Så får du ha dine ting i fred. Neste hjertesukk kan bli et infarkt for deg Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Neste hjertesukk kan bli et infarkt for deg :lol: Den var god! En annen ting som er litt morsomt, er de som kommer med alle disse ulovlige forslagene om å ta båten hjem osv osv,,, De som kommer med slike forslag er gjerne de som ikke tør å gjøre noe slikt selv, og hadde tatt bena på nakken og sprunget for livet om det kom en sinna båteier som de måtte se i øynene, nå forsøker disse å skyve andre foran seg til å gjøre ting man aldri hadde turt å gjøre selv. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Mariell Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Oboj er en fornuftig mann. Følg rådet han kommer med.. Om ikke havnesjefen kan/gidder hjelpe deg. Kontakt Politiet å forklar dem at den båten kommer til å sekke om den ikke blir flyttet. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
SF Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Har lest denne tråden med litt interesse da det samme har skjedd meg et par ganger, dvs den ene gangen var det "naboen" men jeg var tilfeldigvis tilstede da han kom inn og fant plassen sin opptatt. Jeg har full forståelse for at trådstarter vil gjøre dette på rett måte, men mener at du alt har gjort det og mye mer enn det som kan forventes av båtplasseier. I begge tilfellene jeg har opplevd flyttet jeg ganske enkelt båten til en plass jeg visste den ikke lå i veien med det første. Gjorde dette selvsagt på en slik måte at det ikke oppstod skade på båten. Du kan evt legge en lapp i båten med forklaring på hvorfor den ble flyttet. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Spinnaker Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Hvorfor gjøre det på en annen måte, og ulovlig måte hvor man er ansvarlig for eventuelle skader, når Politiet er pliktig til å fjerne en hensatt båt? Jeg forstår ikke tankegangen, og viljen, til å utføre annet enn det som er etter boka når det er så enkelt. Er enkelte her redd for å ta kontakt med Politiet og be de fjerne en hensatt båt som kan være stjålet?? Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
SF Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Ganske enkelt fordi at da var plassen "min" igjen ca 10 min etter at jeg oppdaget at den var tatt av andre. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Sjeldenutpå Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Til de av dere som anbefaler trådstarter: å senke båten eller ta den med hjem mal den om og bruk den selv /selge den. Så er det fint å ha forsikring Skal bli artig å høre kva som skjer til slutt. Om rettmessige eier dukker opp med nyoppererte hjerteklaffer og en gedigen cognac som takk. Eller om jolla ender på hittegodsauksjon for 1500kr Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
M/S Ida Mari (Jan) Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Jeg stemmer fortsatt for å senke den! Neida, enig med mannen litt over her. Var kanskje en litt voldsomt det. Å kontakte politiet er vell mere riktig Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Jeg synes det hadde vært best om båtplass eieren solgte sin båt slik at den nyopererte slapp alt dette stresset med å selv skaffe seg en båtplass. Eieren av plassen kunne jo selvsagt fortsette med å betale og ta vedlikeholde. Videre vil jeg jo tro at denne stakkars opererte mannen fortjener plassen bedre. Hvorfor er det snylteren som tas vare på ?. Xbox Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 (redigert) Har Dere ikke gjesteplasser i havna? Viss Dere har, forhal den til gjesteplass, la takstameteret gå. "Plutselig" er den "båtforeningen" sitt problem..... Foresten... er du redd denne vesle båten skader "båsen" din? Få deg en annen, mer solid plass. Redigert 26.Oktober.2009 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Er det noe nytt, Fjordutsikt? Akkurat nå er det 13 personer inne på denne tråden, så det må være et allment problem du har reist. Vel, kameraten min har opplevd det samme selv mens hans båt sto på land om vinteren. Ingen visste hvem som hadde okkupert plassen. Han var nå ganske tålmodig og ventet til det traff seg slik at han støtte på en kar som satt og ordna noe i båten. Han stilte seg opp uten å si noe og bare observerte vedkommende. Da plutselig kom han opp på kaia og spurte: " Du skulle ikke tilfeldigvis vite hvem sin båtplass jeg ligger på?. Jeg bør nok spørre om det er greit". Kameraten ble litt paff, for han hadde nettopp varslet havnesjefen for å ta action. "Det er da min plass ja", var svaret. Det viste seg at karen hadde vært på tur hjem etter å ha kjøpt denne båten, og i nærheten av havna vår hadde han fått motortrøbbel. Så han hadde bare karret seg til lands og fortøyd i den første ledig båsen. Nå var han tilbake for å prøve å ordne motoren. Han fikk selvfølgelig lov å ligge til han hadde skaffet ny motordel. Neste gang han dukket opp med delen hadde han en Backe Gabrielsen som takk for lånet til kameraten min. Solskinnshistorie, ja. Men Det er fullt av eksempler på det motsatte. Jeg er derfor spent på hva utfallet av din historie blir, og kanskje vanker det en BG. Man kan jo aldri vite! Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Tror nok mange er spent på utfallet av denne "saken". Og, er nyskjerrig på hvor rabiat det går ann å bli av en fillesak. For, "fillesak" er det. Fatter ikke at noen kan gå av hengslene fordi om noen ligger i en bås som ikke skal brukes før til våren. Tror nok denne saken løser seg selv etter hvert..... "Okkupanten" kommer nok å henter den........... så........ Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Tror nok mange er spent på utfallet av denne "saken".Fatter ikke at noen kan gå av hengslene fordi om noen ligger i en bås som ikke skal brukes før til våren. Må jo si meg helt enig `rover`, utrolig at denne tråden har engasjert så voldsomt. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 fordi om noen ligger i en bås som ikke skal brukes før til våren. Hmmm..................for ordensskyld så fikk jeg ikke med meg at båtplassen ikke var i bruk. I de tilfellene jeg har flyttet båter som lå i min eller naboens bås var dette båtplasser som var i bruk. Det vil si at plassen min var opptatt da jeg returnerte fra båttur. Jeg hadde ikke gjort det samme om båten min var tatt opp for vinteren, bare så det er sagt Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
hifo Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 jeg stusset faktisk litt SF etter forrige innlegget ditt.. siste innlegget er mere deg:-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.