Jump to content

Noen har tatt seg tilrette og fortøyd en båt i båsen min


Fjordutsikt

Recommended Posts

Etter 29.sept. har en eller annen fortøyd en båt i båsen min :eek: jeg har kontaktet både formann og havnesjef i båtforeningen, men ingen av de kjenner til dette. Båten er ikke registrert og det er lagt over en havnepresenning - det virker som båten er planlagt å overvintre i min bås!!! :nonod:

Hva gjør jeg :confused: :confused:

Jeg kan jo ikke :diving: :diving: :diving: :diving: eller kan jeg???

Link to post
Share on other sites

Jeg ville satt på en lapp med beskjed om å fjerne den innen en bestemt dato. Funker ikke dette, ville jeg gått til politiet og anmeldt saken.

 

Det enkleste ville selvsagt være å løse fortøyningene og gi den et lite dytt, men sånt blir det lett bråk av....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Finnes det ikke grenser for frekkhet... :eek::eek:

Til og med lagt presenning over båten.

 

Ja, hva gjør en i slike tilfeller?

Har aldri hørt om noe lignende. Men det er det kanskje noen andre som har.

 

Kansje du skulle taue den langt ut til havs, dra ut bunnproppen og så kutte fortøyningen...

Eller legge den ut til salgs på FINN, til en latterlig lav pris.

Link to post
Share on other sites

Hva gjør jeg :confused: :confused:

Jeg kan jo ikke :diving: :diving: :diving: :diving: eller kan jeg???

Du bør nok forsøke en gang til å finne ut hvem som eier båten. Siden eieren har lagt på presenning så tyder jo alt på at han har tenkt å overvintre?

Saken kan jo også bero på en misforståelse som har medført at båten havnet på feil sted. Hva med å legge ut mer informasjon her på baatplassen? Kanskje bilder av båten osv?

 

Det kan jo tenkes at noen kjenner noen som kjenner noen som ...

Link to post
Share on other sites

Sjekk med havnesjefen om det finnes en alternativ plass som er ledig og flytt den over dit , på den annen side så burde vel den som styrer havnen ha oversikt over hvem som skal ligge hvor i vinter og er det en ukjent båt så setter dere den på land og lar eieren få regningen på utgiften ved opptaket når hun etterhvert dukker opp

Link to post
Share on other sites

Men da burde vel formann og havnesjef i båtforeningen vite at en anne plass som er utleid står tom.

 

Misforståelser har skjedd før, og skjer nok garantert igjen! På begge sider. Det at han har pakket båten omhyggelig inn for vinteren tyder i det minste på at han er en som bryr seg om båten sin. Så la oss ikke gjøre ham til kjeltring før fakta er på bordet. Heter det ikke at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist? :rolleyes:

 

Ellers så synes jeg ideen om å flytte båten til en bås godkjent av havnesjefen høres ut som en god ide. Bare sørg for å fortøye skikkelig, sånn at du ikke blir ansvarlig for skader på båten i ettertid...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Før man bruker kniv, motorsag, drill, politi ........

 

-Eierne kan ligge på sykehus etter en ulykke.

-Eieren kan ha fått maskinhavari.

Enig. Her må det være en form for misforståelse el. Kansje du kan finne noe ombord som kan identifisere eier? Hadde et slikt tilfelle på brygga der jeg har plass nu i sommer. tall som var byttet om. av havnemyndighetene.

Link to post
Share on other sites

Jeg var utstatt for det samme i Strömstad for en del år siden på plass utleid av kommunen. Etter en del graving fant vi en eier. Fyren hadde ggått i den fella å anta at man fritt kunne importere bruktbåter til Norge.

 

Jeg trengte ikke plassen en periode. Strömstads kommun krediterte meg leia, med godt monn. Den ulykkelige formoder jeg betalte. Etter noen måneder forsvant båten. Det hele gikk med forholdsvis senkede skuldre og lavt aggresjonsnivå.

Link to post
Share on other sites

det virker som båten er planlagt å overvintre i min bås!!! :nonod:

Hva gjør jeg :confused::confused:

Jeg kan jo ikke :diving::diving::diving::diving: eller kan jeg???

 

Nei syns aldeles ikke du skal :diving::diving: .

Da blir det bare et sabla :discuss: ---og du kommer til å bli enda mer :headbang: . du kommer til å bli så sinna at du :puke:

Og til ingen nytte :sweat:

 

Det er jo å bli like " dum" som den som eier båten.

Skal du bruke plassen i vinter ? Hvis ikke har du jo god tid å finne ut hvem som eier båten--tipper at hvis du feks snur båten i forhodl til slik den ligger nå - tar det ikke lenge før eier dukker opp og lurer på hvem i h--- som har snudd båten-

Og da er du jo i dialog med vedkommende og kan bli enig.

 

Avhenger jo litt av reglene i havnen og ? Er det "din " plass hele året eller bare i sesongen ?

betaler du sesongleie / årsleie?

Redigert av Nils1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Avhenger jo litt av reglene i havnen og ? Er det "din " plass hele året eller bare i sesongen ?

betaler du sesongleie / årsleie?

 

Ja, det er min plass, kjøpt og betalt - kan også tinglyse den på huset mitt, men det har jeg ikke gjort.

Båtforeningen disponerer ikke båtplassene som er solgt, men det er 10 - 15 båtplasser som ikke er solgt disse disponerer båtforeningen.

 

Kanskje jeg skal ta bilde å legge ut her på BP.

Båten er en hurtiggående båt ca 13 fot med vindskjermer og 60 hk Mariner - dekket er malt i marineblå (litt lysere).

Redigert av Fjordutsikt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

lås fast med masse kjetting og sett igjen navn og tlf nr ditt så ser du om han tar kontakt - har han ingen god forklaring og bare har tatt seg til rette krever du som det nevnes her superhøy leie - er det et uhell eller misforståelse kan det jo sikkert løses på 1 , 2, 3

i verste fall er det en misforståelse og eieren har dratt til sommerhuset sitt i spania og er tilbake i juli - da har man et aldri så lite problem

Link to post
Share on other sites

Om du ikke har bruk for plassen umiddelbart er det vel ingen grunn til å begå urimeligheter

og i verste fall lovbrudd. Jeg har selv vert ute for det samme 2 ganger , men da i forbindelse med at båtplassen var opptatt da jeg skulle sjøsette båten for sesongen. Hengte opp lapp på båten og ba dem om å kontakte meg. Ila en uke eller tre ble jeg kontaktet begge gangene og saken ordnet seg uten bruk av :discuss: .

Link to post
Share on other sites

Kansje du skulle taue den langt ut til havs, dra ut bunnproppen og så kutte fortøyningen...

Eller legge den ut til salgs på FINN, til en latterlig lav pris.

Hm, ville kutta fortøyningen *før* jeg begynte å slepe jeg da, hehe ...

 

Hvis det hadde vært en med rettmessig plass i båsen ved siden av som hadde bomma med et par meter sideveis ville vel havnesjefen kunne oppklare det.

 

Ville forøvrig vært pinlig nøye med å sjekke hva jeg evt. kunne bli holdt ansvarlig for før jeg gjorde noe som helst annet enn evt. å låse fast båten med ekstremt kraftig kjetting...

 

Høres jo unektelig ut som en frekkas har tatt seg til rette her, men det kan jo også være et rotehue som har handla i god tro.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...