Jump to content

Noen har tatt seg tilrette og fortøyd en båt i båsen min


Fjordutsikt

Recommended Posts

Regningen til Falck dekker rettmessig eier, og hvis ikke han/hun dukker opp, blir den solgt for å dekke regninga. Vanlig praksis hos Falck og Viking det. Det samme skjer jo med inntauede biler.

 

Har Falck "myndighet" å selge annen manns eiendom/bil, jeg trodde det ikke var helt enkelt?

Og om det skulle være heftelser på bilen som medører at den ikke blir solgt,

hva skjer med bilen og heftelsene da ?

Link to post
Share on other sites

Tror viking og Falck, plikter å oppbevare funnet/innleverte ting i 6 måneder. Hvis ikke rettmessig eier har meldt seg til den tid, blir varen auksjonert bort.

 

Viking i sandefjord har auksjon 2 ganger i året. da går Bla. Sykler,båtmotorer og joller unna. Ofte for en rimelig penge. Har handlet ett par sykler på den måten.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Etterhevrt syns jeg denne saken begynner å få latterlige proposjoner.

 

1. vi snakker om en liten håndterlig båt - ikke ett monster på 12 tonn

2. den har lagt der så lenge nå - at hadde eier vært interessert i å flytte den - så hadde han gjort det.

3. hvis trådstarter ikke ennå har satt opp lapp/skilt ved/på båten at den ligger " ulovlig" - så trekker jeg i tvil hans motiver i saken.

4. utfra svaret som er motatt fra politimyndighet - må det jo være klart at det er tillat - på en ordentlig måte - å flytte båten

5. Hadde noen parkert bilen sin i min hage - og ikke latt seg oppspore - vel - antar at politiet hadde gitt meg ca tilsvarende svar - og Falck hadde fått en jobb.

6. så trådstarter - hva er problemet ?

 

God helg :flag:

Link to post
Share on other sites

få den på land, inneklemt så ikke eier får tak i den sånn uten videre

 

ikke så greit dette, hvor skal en sette slikt? hva hvis noen hadde satt den på din tomt? hadde det vært greit for deg? eller hadde man fått en ny tråd:

 

"Noen har tatt seg til rette og fortøyd en båt på tomta mi"

 

Kan da grunneier få den henta av Falck og få båseier til å betale? det er jo da han som har satt den på annens mans land.

Redigert av SRA (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå lurer jeg på hva trådstarter har gjort, og om det er blitt løsning på dette "store" problem.....

Tror det er flere som lurer på det samme.

Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk.

Link to post
Share on other sites

Hvis man leser trådstarters innlegg fra i morges kan man se han er på god vei til å få den fjernet.

 

ikke så greit dette, hvor skal en sette slikt? hva hvis noen hadde satt den på din tomt? hadde det vært greit for deg? eller hadde man fått en ny tråd:

 

ja, godt poeng. Har man anledning er det lurt å bruke riktig fremgangsmåte. Å få båten bort med å begjære den fjernet kan være en prosess. Synes kanskje han har fått lite hjelp fra båtforeningen, men hva vet jeg.

 

Godt at det ikke er behov for å bruke plassen, og slettes ikke ufornuftig å ta tak i slikt nå fremfor å vente til våren. Folk som tar seg tilrette lager bare trøbbel.

Link to post
Share on other sites

Etterhevrt syns jeg denne saken begynner å få latterlige proposjoner.

 

3. hvis trådstarter ikke ennå har satt opp lapp/skilt ved/på båten at den ligger " ulovlig" - så trekker jeg i tvil hans motiver i saken.

4. utfra svaret som er motatt fra politimyndighet - må det jo være klart at det er tillat - på en ordentlig måte - å flytte båten

6. så trådstarter - hva er problemet ?

 

God helg :flag:

 

Svar på dine spørsmål ovenfor.

 

3. Jeg har ikke satt opp lapp eller skilt, - jeg sendte en epost til politiet og forventet et raskere svar enn tilfellet har vært.

4. Det er ikke bare - bare - å flytte båten, det må utføres av noen som kan ta med seg båten sjøveien - det er ingen mulighet for opplag i båthavna!

6. Jeg har til nå ikke hatt noen "problemer" - men jeg er på jobb - reiste den 28.10.09 og kommer hjem neste uke.

 

 

Når jeg kommer hjem får jeg se om båten ligger der fremdeles og vurdere hva jeg gjør videre - vil jo gjøre dette i samarbeid og i forståelse med havneleder. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

ikke så greit dette, hvor skal en sette slikt? hva hvis noen hadde satt den på din tomt? hadde det vært greit for deg? eller hadde man fått en ny tråd:

 

"Noen har tatt seg til rette og fortøyd en båt på tomta mi"

 

Kan da grunneier få den henta av Falck og få båseier til å betale? det er jo da han som har satt den på annens mans land.

 

min tomt !!!!! kom med den men da tar JEG betalt for opplag

har plass til mange båter så si i fra :yesnod:

Link to post
Share on other sites

min tomt !!!!! kom med den men da tar JEG betalt for opplag

har plass til mange båter så si i fra :yesnod:

 

 

Men hvem ville du fakturert?

 

båteier - som ingen vet hvem er, som ikke har satt båten på tomten din?

eller

Båseier som har fulgt rådene her inne og satt den på tomta di? han vet du hvem er.

Link to post
Share on other sites

Skal ikke se bort fra at den kan være stjålet i alle fall.. En kompis fant en gang en båt i båsen sin som var pent fortøyd, og kalesje stengt. Alt så rett og slett strøkent ut.. Men da han tok kontakt med myndighetene for å få den fjernet viste den seg å være stjålet..

Ikke lett å finne ut av uten reg nr da..

Ta kontakt med en lokal avis og hør om de kan hjelpe deg :)

Link to post
Share on other sites

Men hvem ville du fakturert?

 

båteier - som ingen vet hvem er, som ikke har satt båten på tomten din?

eller

Båseier som har fulgt rådene her inne og satt den på tomta di? han vet du hvem er.

 

tja ........... solgt div og resten på finn.no gis bort :lol:

ikke lett å si men bort fra båsen hadde d bært på den ene eller andre måten

sjekk om det er en dregg ombord - ta den utpå slipp dregg og ring redningskøyta og si det ligger en båt merkelig aleine - men på en annen side er det sløsing med di guttas ressurser

Redigert av Jarle B (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor ikke trådstarter bare ringer til Falck eller Viking,

Kan det være så vanskelig?

 

mvh tuffff

 

Takk det var godt å se at det er flere som tenker slik -- :flag:

begynner å lure på om denne trådstarteren bare holder ap med oss - for å se hvor lenge vi gidder engasjere oss :lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Lag en gladsak i lokalavisa etter Idar Vollvik-metoden:

 

"Småbåthavn gir bort båt til barnehage. Trenger gratis frakt fra havn til barnehage."

 

Still opp smilende på bilde med båten i bakgrunnen. Et eller annet fraktefirma med sans for gratisreklame kommer til å kontakte havna for å tilby gratis frakt mot omtale.

 

Enten blir ungene glade over en ekte båt som hageleke, befrakter får positiv omtale og havna fremstår som en lykkelig giver med masse goodwill i lokalsamfunnet.

Ellers så dukker en slukøra båteier opp, og har lært leksa at man ikke tar seg til rette på den måten flere ganger.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Det ender med at båtplasseier henges ut fordi han :

a. Forsøkte å gi bort en båt som ikke var hans

b. Tertitten barnehage har 30 skuffede småbarn som villig forklarer avisen at båtplasseieren var "slem" som ikke ga dem båten som lovet

c. En forbannet lastebileier hytter med neven og sier han skal frakte bort båtplasseierens båt så fort den legges på plassen, da han har brukt tid og penger på å forberede ett "stunt" som viser seg å være bare tull.

d. Avisen lager en gladsak om båtens eier som akkurat er utskrevet fra sykehus etter lengre tids sykeleie. Det viser seg at det var mannen kamerat som hadde fortøyd båten for ham som en vennetjeneste, men hadde fortøyd på "riktig plass" men i feil båthavn.

 

Alle er enig om at båtplass-eier er en tosk som har overreagert. Han presenteres med fullt navn og adresse i avisen, og får mulighet til å uttale seg, noe han avstår fra.

 

Pressen er ett mangehodet troll..... :cool:

Link to post
Share on other sites

Skjønner ikke poenget her jeg. Bryggeplassen hans er ledig siden båten ligger på land. Ikke noe i veien med å la andre ligge der så lenge båten er fjernet når eier av plassen skal ha sin båt på vannet igjen :confused: Lang tråd pga bullshit egentlig :nonod:

Fjordutsikt har sikkert betalt for båtplassen, og da er det ikke bare å ta seg til rette og ligge gratis. Hvis det koster å ligge i havna, må det være likt for alle.

Link to post
Share on other sites

Alle er enig om at båtplass-eier er en tosk som har overreagert. Han presenteres med fullt navn og adresse i avisen, og får mulighet til å uttale seg, noe han avstår fra.

 

Gladsaken må selvfølgelig inneholde info om årsaken til at båten gies bort, samt at havna har prøvd å finne eier gjennom alle kanaler og at dette er siste sjanse for eier til å hente den. Men det skal stå med liten skrift.

 

:smash:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...