Jump to content

Noen har tatt seg tilrette og fortøyd en båt i båsen min


Fjordutsikt

Recommended Posts

Jeg er enig med dem som mener at leie er tull. Dette er jo en sak mellom naboer i båthavna. Jeg ville godtatt at naboen legger seg flat og heller satse på godt naboskap fremover.

 

Men dette får meg til å tenke på at i vår båthavn er det en ufravikelig regel at alle båter skal være registrert og merket med medlemsnummer. Noen burde kanskje få en påminnelse om dette?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Syens det blir litt smålig å begynne å snakke om betaling her.

Nå da mysteriet er løst, er det vel like greit å glemme hele greia forutsatt at båten ikke blir liggende?

 

 

Hva med å foreslå en liten flaske ankerdram? Pluss at dere avtaler overlevering av fluidiumet samtidig som han tar med to små glass. Så kan dere ta en ankerdram sammen før han fjerner båten og dere kan le godt sammen av alt styret denne saken har utløst her på forumet!

 

:cheers:Lars H.

 

 

God ide, Lars

:cheers_wine:

 

Hva mener du bliss X :confused: :confused:

 

Først sier du det er smålig å ta betaling....

 

Deretter er du enig med Lars H. om å foreslå en liten flaske ankerdram......

 

 

Er helt enig, men for enkelte så kjenner grådigheten åpenbart ikke noen grenser... :nonod:

 

Til Sydvesten:

Hva mener du med at grådigheten ikke kjenner noen noen grenser.... Vet du noe jeg IKKE vet!!!

 

Jeg har pr dato ikke fremsatt noe krav om leie overfor eieren av båten av han som tjuvlånte min bås - det er han som har kommet med tilbud om betaling!! Noe jeg ikke har tatt stilling til.

Link to post
Share on other sites

Hold deg for god til å ta betaling er mitt råd, dere er tross alt naboer. Kansje du trenger hjelp av han en gang?

 

I min havn titter vi også litt etter hverandres båter, er en fender glidd opp så ordner man det - uten at noen begynner å spekulere i hva dette hadde kostet hvis en skulle leid inn noen til dette.

Link to post
Share on other sites

Jeg har pr dato ikke fremsatt noe krav om leie overfor eieren av båten av han som tjuvlånte min bås - det er han som har kommet med tilbud om betaling!! Noe jeg ikke har tatt stilling til.

 

Mitt forslag til løsning.

Du kan jo si at du ikke trenger noe leie, men hvis han ikke skjønner det selv. Ymte frempå at,

ei krukke Bache eller annet fludium som kompensasjon for at han "glemte" å spørre deg. Nok hadde vært passende.

Så kan han ligge uten ytligere leie for resten av vinteren. Under forutsetning at han fortøyer båten ordentlig, og ikke kun med hyssing uten avlastere.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Kjære nabo i havnen , jeg skal ikke ha noen betaling for at du tok deg tilrette og lånte plassen min uten på spørre om lov men om du har lyst til å gi en gjenytelse så er det fint om du ser på min båt de gangene du går forbi den og fikser en fender eller ringer meg om du ser at noe ikke er slik det burde være.

Det hadde vært min reaksjon om han ikke tok opp plassen min i sesongen når jeg skulle ha min egen båt der , hadde det ligget en båt der når jeg selv skulle inn i plassen slik det gjorde for et par år siden så hadde jeg flyttet den på minuttet etter å ha kontaktet havnevaktmesteren

Link to post
Share on other sites

Til Sydvesten:

Hva mener du med at grådigheten ikke kjenner noen noen grenser.... Vet du noe jeg IKKE vet!!!

 

Noe jeg ikke har tatt stilling til.

Når det gjelder grådigheten så er ingen nevnt og dermed ingen glemt uten at jeg skal utbrodere det noe mer... så kan du jo tenke litt på dette mens du tar stilling til om du skal ta i mot betalingen.... :yesnod:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kan skjønne du skal ha betaling av en nabo!!!

For søvnløse netter, dager med frustrasjon, for at naboen lånte noe du ikke har bruk for.

Du må huske å måle slitasjen på "båsen" din så du få regnet ut verdiforringelsen....

 

Ja, var litt stygg nå,..... Men heldigvis verdenfreden stå ikke lenger i fare......

 

Nei, fortell naboen hvor mye gratis "underholdning" han har stellt i stand på Båtplassen, så kansje han vil ha betaling:-))))

Link to post
Share on other sites

Videre sier han at vi får bli enig om pris for en måneds leie - hvor mye mon tro?

 

sitat, fjordutsikt. Legg merke til at han sa (han som hadde tatt seg til rette)

 

Synes mye av det som er skrevet i tråden her er direkte utidig. Problemstillingen er reel, men "båtplassen" er tydeligvis ikke rette fora å ta det opp i. Jeg gremmes.

Link to post
Share on other sites

sitat, fjordutsikt. Legg merke til at han sa (han som hadde tatt seg til rette)

 

Synes mye av det som er skrevet i tråden her er direkte utidig. Problemstillingen er reel, men "båtplassen" er tydeligvis ikke rette fora å ta det opp i. Jeg gremmes.

 

:yesnod: :yesnod:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Så var gåten løst :cryin:

Eieren av båten er samme som eieren av nabobåsen - trebåten som sees på noen av bildene - den har sunket i båsen 2 ganger pga dårlig oppfølging.

Jeg la telefonnummeret mitt i båten i går og i dag ringte han og sier at han beklaget og la seg flat. :nonod:

Jeg spurte hvorfor han ikke har ringt, men han bare sa at han la seg flat og beklaget det. (Han vet hvem jeg er da jeg har vært leder av båtforeningen tidligere) :yesnod: :yesnod:

 

Hva er så moralen av denne historien ??

 

1. "The bad guy" var faktisk en bekjent av båtplasseier som han antagelig kommer til å treffe på årsmøter i båtforeningen, på dugnad og når han skal ut med båten til sommeren. Verden er liten....så det bekrefter mitt tidligere synspunkt at det er greit å avvente radikale løsninger for å bli kvitt båten når man ikke vet hvem båteier er og årsaken til at det dukket opp en båt.

 

Men da ble det altså happy ending !

Redigert av salt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, men ingen grunn til fortvilelse, vi finner sikker noe annet å krangle om... :discuss::giggle:

 

Jepp, da er vi i gang igjen :giggle:

 

Jeg fikk opp båten for en ukes tid siden og dermed ligger min private flytebrygge "tom". Eller lå, for nå er det noen som har tatt seg til rette og fortøyd en ca 25 fot hardtop båt der :crazy:

Hva gjør vi nå :confused:

Link to post
Share on other sites

Jepp, da er vi i gang igjen :giggle:

 

Hva gjør vi nå :confused:

 

Siden vi er i gang igjen kan jo jeg være den som med en gang kommer med standard forslaget: SENK DEN!!! :discuss::smash:

 

Så!, da er det gjort.

Siden kan jo noen andre få gleden av å foreslå å legge ned en lapp med ditt navn og nr der du ber eier kontakte deg. Ikke så dramatisk, ikke så gøy å diskutere men skitt au....

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Jepp, da er vi i gang igjen :giggle:

 

Jeg fikk opp båten for en ukes tid siden og dermed ligger min private flytebrygge "tom". Eller lå, for nå er det noen som har tatt seg til rette og fortøyd en ca 25 fot hardtop båt der :crazy:

Hva gjør vi nå :confused:

 

Rykk tilbake til start, (221 innlegg), les og lær. Mange konstruktive forslag. Etter en stund så finner du nok ut, hvilke som passer deg best.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...