index Svart 10.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2015 Det er enkeltskrog der gjennomføringene sitter. Skift både gjennomføringer og ventiler, det ser ut til å være på tide... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Odin Columbi Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Noen som vet hvor man får tak i putene som legges rundt i akterenden av båten? Link to post
index Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Det enkleste er å lage maler selv og få noen til å sy nye til deg. Viksund har neppe denslags på lager etter 40 år... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Odin Columbi Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Okei, tusen takk! Da skal jeg prøve å få fikset det. :) Link to post
MagnusPloug Svart 28.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2015 Vi har akkurart i år lavet nye puter og nyt betræk til alle 11 puter inde i båten. Vi har gjort det hele selv. Det er et fint projekt som ikke er voldsomt besværligt, men som dog tager en del tid. Hvis det er noget du kaster dig ud i må du endelig spørge da vi har rigeligt med gode råd og vejledning! Link to post
Snorre's båt Svart 1.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2015 Puter for å ha bak på båten burde kunne finnes brukt. Jeg bruker ikke mine overhode, og kommer nok aldri til å bruke dem heller, da jeg stort sett fisker når jeg er på havet. Kan se hvilken tilstand de er i, men er bortreist i et par uker til, så det må vente til jeg er hjemme igjen. Link to post
Oyvindhj Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Jeg er eier av en 78 model Viksund 27 Columbie. Rekkene foran på båten kan ikke være laget av rustfrie rør. De er matte og grå nesten grønne og en "kornete" overflate. Er det noen som har et forslag til løsning ? Jeg har forsøkt å polere dem opp med Autosol men føler ikke jeg får den rette finishen. Går det an å få tak i nye slike rekker ? Link to post
TMe Svart 22.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2015 Tjøstheim Plast As, 4120 Tau tel.99252314 leverer plastdeksler I div. størrelser. Finnkode: 58446781 Link to post
Odd Gunnar Husta Svart 25.April.2016 Link til dette innlegget Svart 25.April.2016 Jeg er eier av en 78 model Viksund 27 Columbie. Rekkene foran på båten kan ikke være laget av rustfrie rør. De er matte og grå nesten grønne og en "kornete" overflate. Er det noen som har et forslag til løsning ? Jeg har forsøkt å polere dem opp med Autosol men føler ikke jeg får den rette finishen. Går det an å få tak i nye slike rekker ? Rekkene er laget av messing. Jeg ville vaska dem med svak syreløsning, begynn forsiktig. Jeg ønsker å kjøpe ei slik rekke for styrbord side, eventuelt begge. Eventuelt et par av annen type. Ring/SMS 976 70008. Link to post
Rune Totland Svart 4.August.2016 Link til dette innlegget Svart 4.August.2016 Da har jeg blitt eier av en av disse skjønnhetene. 1975 mod med en ferskvannskjølt vp17 og den høyeste riggen. Båten er veldig fint holdt og riggen ble ikke montert før i 2011 til tross for at den var levert sammwn med båten da den var ny. Link to post
amelvaer Svart 30.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2017 Hei, er det noen som vet om en avdanket Viksund 27 der man kan få kjøpe lukene til benkene bak? Eventuelt at noen har et par luker som de gjerne skulle bli kvitt? Link to post
Sunnmørsfjord Svart 11.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2019 Fikk ei brosjyre som pdf. Får ikke lagt ut pdf her, så gjør et forsøk på å legge ut screenshots. Link to post
RAE Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 @ Sunnmørsfjord Jeg har sett bildene du la ut i februar 2019 før.Jeg har nylig fått en Columbi 27 med en 7 meter mast. Storseil er på en Hi-Low Reefer og forseglet mangler. Jeg ser etter størrelsene på seilene. Teksten og tallene på bildene er uleselige. Hvis du har et PDF-dokument med denne informasjonen, kan jeg da få en kopi på posten min (raevdw@gmail.com)? Link to post
RAE Svart 25.August.2020 Link til dette innlegget Svart 25.August.2020 Sorry, I'm a new member. The above text was translated by Google ,so I hope the text is OK. By the way I am a citizen of the Netherlands Link to post
Riegrot Svart 11.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2022 Sunnmørsfjord skrev On 11.2.2019 at 21.54: Fikk ei brosjyre som pdf. Får ikke lagt ut pdf her, så gjør et forsøk på å legge ut screenshots. Denne pdf'en kunne jeg gjerne tenkt meg ? Link to post
Riegrot Svart 17.Mai.2022 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2022 RAE skrev On 25.8.2020 at 17.36: @ Sunnmørsfjord Jeg har sett bildene du la ut i februar 2019 før.Jeg har nylig fått en Columbi 27 med en 7 meter mast. Storseil er på en Hi-Low Reefer og forseglet mangler. Jeg ser etter størrelsene på seilene. Teksten og tallene på bildene er uleselige. Hvis du har et PDF-dokument med denne informasjonen, kan jeg da få en kopi på posten min (raevdw@gmail.com)? Har du fått tak i seil? Link to post
Palua Svart 3.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2023 Vorrei acquistare una Viksund 27 Columbi con l' albero alto. Ne ho vista una in Finlandia che mi piace molto, ma sono schioccato dalla cuccetta di prua che è troppo corta e quella superiore è angusta: sembra di essere in un sommergibile ! qualcuno di voi ha trovato una modifica? almeno per arrivare ad una lunghezza di 1,85 metri. Ciao a presto Link to post
Palua Svart 3.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2023 Dimenticavo di dirvi che sono Svizzero Ticinese parlo italiano: voi mi capite? quello che vi scrivo viene tradotto in Norvegese? Ciao Link to post
Rolf Svart 3.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2023 Welcome to the forum. No, there is no automatic translation from Italian to Norwegian. But Google Translate is a handy tool… Yes, agree that the lower bunk is short and the upper bunk, although being long (2m+ ?) is quite narrow. One solution may be to lower the dining table and make the diner into a double bed. As far as I remember it would suit a person of 185cm. Finding a boat with the tall mast may be a challenge, I do not se them for sale very often. Good luck! Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Palua Svart 3.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2023 Io ho trovato una Viksund con l' albero che è lungo circa come la barca stessa dunque circa metri 8,5 : quello è l' albero alto? Link to post
Rolf Svart 3.Januar.2023 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2023 Palua skrev 23 minutter siden: Io ho trovato una Viksund con l' albero che è lungo circa come la barca stessa dunque circa metri 8,5 : quello è l' albero alto? Masten er nok lengre enn båten. Som motorseiler ble den levert i to alternativer: - 17 kvadratmeter (sqm) seil og 400kg ballast - 25 kvadratmeter seil og 1000kg ballast. Du finner noen rigg mål her: https://baatplassen.no/i/topic/158650-viksund/#elControls_2250705_menu Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn