Jump to content
oas

Tråden om Viksund 27 Columbi

Recommended Posts

index   
index

Det er enkeltskrog der gjennomføringene sitter. Skift både gjennomføringer og ventiler, det ser ut til å være på tide...

Odin Columbi   
Odin Columbi

Noen som vet hvor man får tak i putene som legges rundt i akterenden av båten?

index   
index

Det enkleste er å lage maler selv og få noen til å sy nye til deg. Viksund har neppe denslags på lager etter 40 år...

Odin Columbi   
Odin Columbi

Okei, tusen takk! Da skal jeg prøve å få fikset det. :)

MagnusPloug   
MagnusPloug

Vi har akkurart i år lavet nye puter og nyt betræk til alle 11 puter inde i båten. Vi har gjort det hele selv. Det er et fint projekt som ikke er voldsomt besværligt, men som dog tager en del tid. 

Hvis det er noget du kaster dig ud i må du endelig spørge da vi har rigeligt med gode råd og vejledning! 

Snorre's båt   
Snorre's båt

Puter for å ha bak på båten burde kunne finnes brukt. Jeg bruker ikke mine overhode, og kommer nok aldri til å bruke dem heller, da jeg stort sett fisker når jeg er på havet. Kan se hvilken tilstand de er i, men er bortreist i et par uker til, så det må vente til jeg er hjemme igjen. 

Oyvindhj   
Oyvindhj

Jeg er eier av en 78 model Viksund 27 Columbie. Rekkene foran på båten kan ikke være laget av rustfrie rør. De er matte og grå nesten grønne og en "kornete" overflate.

Er det noen som har et forslag til løsning ?

Jeg har forsøkt å polere dem opp med Autosol men føler ikke jeg får den rette finishen.

Går det an å få tak i nye slike rekker ? 

TMe   
TMe

Tjøstheim Plast As, 4120 Tau tel.99252314 leverer plastdeksler I div. størrelser.

Finnkode: 58446781

Odd Gunnar Husta   
Odd Gunnar Husta

Jeg er eier av en 78 model Viksund 27 Columbie. Rekkene foran på båten kan ikke være laget av rustfrie rør. De er matte og grå nesten grønne og en "kornete" overflate.

Er det noen som har et forslag til løsning ?

Jeg har forsøkt å polere dem opp med Autosol men føler ikke jeg får den rette finishen.

Går det an å få tak i nye slike rekker ? 

Rekkene er laget av messing. Jeg ville vaska dem med svak syreløsning, begynn forsiktig. Jeg ønsker å kjøpe ei slik rekke for styrbord side, eventuelt begge. Eventuelt et par av annen type. Ring/SMS 976 70008.

Rune Totland   
Rune Totland

Da har jeg blitt eier av en av disse skjønnhetene. 1975 mod med en ferskvannskjølt vp17 og den høyeste riggen. Båten er veldig fint holdt og riggen ble ikke montert før i 2011 til tross for at den var levert sammwn med båten da den var ny.

amelvaer   
amelvaer

Hei, er det noen som vet om en avdanket Viksund 27 der man kan få kjøpe lukene til benkene bak? Eventuelt at noen har et par luker som de gjerne skulle bli kvitt?

Sunnmørsfjord   
Sunnmørsfjord

Fikk ei brosjyre som pdf. Får ikke lagt ut pdf her, så gjør et forsøk på å legge ut screenshots.

20190211_204144000_iOS.png

20190211_204159000_iOS.png

20190211_204209000_iOS.png

20190211_204327000_iOS.png

20190211_204319000_iOS.png

20190211_204227000_iOS.png

20190211_204218000_iOS.png

20190211_204332000_iOS.png