ray Svart 26.September.2010 Del på Facebook Svart 26.September.2010 Hei REM Bøyer meg i støvet for hva du har fått til her imponerende!!! Nå som sommeren er på hell, har det fungert som forventet ? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
REM Svart 26.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2010 (redigert) Joda, den har fungert upåklagelig. Inntatt frokosten ute på plattingen flere ganger. Gir båten en annen dimensjon synes jeg. Blir nesten som en har fått tilgang til et nytt uterom. Redigert 26.September.2010 av rem (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 26.September.2010 Del på Facebook Svart 26.September.2010 Har du strekt båten litt i samme slengen, REM? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
REM Svart 26.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2010 Ja, jeg har vel det. Etter moderne målemetoder og to fot utvidet platting er vel dette nå blitt en 38-39 foter Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
sap_2000 Svart 26.September.2010 Del på Facebook Svart 26.September.2010 Etter moderne målemetoder og to fot utvidet platting er vel dette nå blitt en 38-39 foter Minst Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
saadt Svart 17.Desember.2013 Del på Facebook Svart 17.Desember.2013 Hei REM. Jeg har lest igjennom tråden din etter å ha funnet den etter litt research for montering av en plattformrulle på min egen båt, og må vel si jeg er vilt imponert over nivået på arbeidene du har utført og resultatet på prosjektet. Kudos! Jeg drister meg til noen enkle spørsmål vedrørende plattformrulleløsningen din da jeg ikke er istand til å finne mye relevant informasjon ellers=( Løsningen jeg er ute etter er eksakt den samme som du har installert. Dette skal monteres på en Regal 2750 som idag ikke er utstyrt med ankervinsj i det hele tatt. Det jeg er litt usikker på er om det vil kunne medføre noen problemer med at ankeret under badeplattformen vil kunne ta nedi sjøen i fart å skade badeplattformen eller ankervinsjen som følge av dette...badeplattformen min er nok noe lavere enn din, jeg har ca 27cm frigang fra topp på plattformen og ned til vannlinjen når båten ligger stille. Har du noen mål eller bilder som viser hvor langt ned ankeret stikker fra plattformen? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 17.Desember.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Desember.2013 Husker ikke avstanden desverre, men mener jeg har omtalt den i tråden ett sted. Ingen katastrofe om ankeret ligger og subber litt i overflate ved sakte gange egentlig. Går du i plan vil jo de fleste båtr heve seg og da vil du antagelig få klaring nok. Ellers er jo en slik løsning med integrert rulle en renslig og diskret løsning. Eneste ulempen kan være problemer med tilgang hvis du får et "kranglete" anker og ved behov for spyling/rengjøring. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 20.Juni.2016 Del på Facebook Svart 20.Juni.2016 Jeg kjøper syrefaste skruer fra Bulten i hele pakker på 100 og 200 til 1/10 av prisen til Biltema. Hei REM, løfter denne gamle tråden. Er det fortsatt mulig å handle herfra? Og er det mulig som privatkunde, eller bare som firma? Dessuten, snakker du om Bulten i Sverige, eller Bufab, Bulten i Norge? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 21.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Bulten på Kongsvinger. Heter kanskje Bufab nå? Jeg handlet mye skruer av de gjennom firma, og hadde kanskje spesielle privilegier som privatperson? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Takk, da forsøker vi det Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ebonita Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Skruvar kan Du köpa på internet av olika leverantörer som ofta säljer styckevis och till rimliga priser. Googla på den dimension och kvalitet Du önskar. T ex http://rostfribult.se Ibland är det bättre att utnyttja sådan service än att försöka hålla 'eget lager' :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Hmm... Jeg klarer ikke finne noe på Bulten i Norge. Har du et telefonnummer jeg kan søke på REM? Ebonita: Takk for tipset, jeg noterer meg det! Dette er egentlig ikke for meg selv, hjelper en kamerat med dette Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 21.Juni.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Hmm... Jeg klarer ikke finne noe på Bulten i Norge. Har du et telefonnummer jeg kan søke på REM? y: Er noen år siden dette nå og Bulten på Kongsvinger, hvor jeg handlet, synes ikke lenger å eksistere? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Ok. Takk uansett for hjelpen. Da går jeg videre på sporet fra ebonita Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Komodo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Skruvar kan Du köpa på internet av olika leverantörer som ofta säljer styckevis och till rimliga priser. Googla på den dimension och kvalitet Du önskar. T ex http://rostfribult.se Ibland är det bättre att utnyttja sådan service än att försöka hålla 'eget lager' :smiley: Jeg ser poenget ditt med å kjøpe det man trenger og ikke nødvendigvis ha "alt" på lager hjemme. Men en del av det mest kurrante vil jeg uansett ha. Hater å ikke komme videre med småjobber fordi jeg mangler et par skruer og muttre. Jeg tok en titt på linken du la ut. De har godt utvalg, og det ser ut til at de sender raskt, men jeg synes prisene var veldig stive. Legger ut et par priseksempler. 81 kroner for en M10 x 100 skrue og 42 kroner for en M16 skrue synes jeg er drøyt. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger jo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 (redigert) Men under vann bruk A4 ikke A2. 19393 M10 x 100 5 79,90 NOK http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Skrue-og-Bolt/Rustfritt-stal-og-Syrebestandig-A4/6-kantskrue-rustfri-2000017853/?artId=19393 Redigert 21.Juni.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Komodo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Litt av poenget var akkurat at det skulle være billig slik at man kan kjøpe opp et sortement med de mest brukte dimensjoner uten at det koster skjorta. Uvurderlig å ha litt rekvisita (for ikke å snakke om verktøy) for hånden når man holder på (men så er kanskje jeg over snittet "verktøyoman" ) Om man sammenligner M10 skruen koster faktisk den fra BT mindre enn en femtedel. REM nevner tidligere at han har kjøpt skruer fra Bulten for 1/10 av Biltemapriser. Det skulle bli 1/50 av prisene fra rostfribult.se. Utvalget av skruer på BT synes jeg imidlertid som regel er for dårlig, så jeg gidder ikke handle skruer der. Har så langt kun handlet skruer på Proffpartner i Fredrikstad (Ahlsel nå). De får skruer fra Arvid Nilson. Skruene jeg linket til er A4 roger-jo. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ebonita Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 (redigert) Roger och Komodo: Ja Biltema är ju i regel svårslagna på de dimensioner som dom har i sitt sortiment så det kanske vore en ide att starta köpa lite grundsortiment av vad dom erbjuder. Och givetvis Komodo, även jag har en sortimentlåda med /5 kg/ rostfria maskinskruvar (plus en annan låda med r/f självgängande skruvar). Men ibland när man behöver en udda dimension så har det kännts ok att köpa från t ex 'rostfribult' eller andra. Fördelen är ju att Dom inte har minimikvantiteter eller expeditionsavgifter som t ex Siefwerts Skruv i Stockholm. Och levererar ganska snabbt. :smiley: Redigert 21.Juni.2016 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Juni.2016 Del på Facebook Svart 21.Juni.2016 Jeg ser helt klart den ebonita Veldig praktisk å kunne henvende seg til en slik butikk når man står fast Jeg ble forøvrig imponert over utvalget, kommer nok til å handle litt udda dimensjoner derfra, f.eks. set-skruer og små unbraco. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
zoozoo Svart 8.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2016 Hei.Jeg har denne båten nå.Kjempefornøyd men skulle nå gjerne ha montert en hekktruster.Er det noen som har bilde av en slik montasje her inne Sitér dette innlegget Link to post
zoozoo Svart 9.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2016 Hei.Jeg har ESCADA nå og skulle gjerne ha montert aktertruster.Er det noen her som har en Princess 35 med en slik innstellasjon og noen bilder av dette så skulle jeg svært gjerne sett på disse Sitér dette innlegget Link to post
SES_71 Svart 25.Desember.2016 Del på Facebook Svart 25.Desember.2016 Hei Ja jeg har en P 35 m hekk truster . Har dessverre ikke bilder men det er lett monter på denne båten , du monterer nederst i V her er det et eget skott på innsiden som du gjør vann tett . Tror Sleipler har ferdig tunnel som ikke krever oppstøtting av motor selvom denne kommer vannrett Sitér dette innlegget Link to post
zoozoo Svart 15.Januar.2017 Del på Facebook Svart 15.Januar.2017 Hei. Hvis du har tatt opp båten er det mulig for deg og ta et billde av hekktrusteren og legge inn her Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 15.Januar.2017 Del på Facebook Svart 15.Januar.2017 Men det er vel ikke nødvendig med hekkthruster på strake aksler og to motorer? http://www.fairlinephantom.no/2016/01/16/hvordan-manovrere-med-to-motorer/ . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.