Jump to content

Prosjekt: "Jeg har en plan". Utvidet badeplatting på P35


REM

Recommended Posts

Jeg ser for meg å trekke opp jolla på samme sett som deg B´liten, men da manuellt, uten bruk av pasarell. Fine de der flip-around krybbene. Selges vel ikke på det åpne markedet er jeg redd? Tør ikke tenke tanken en gang på hva de ville koste fra NorWest.

 

Kanskje noe du kunne produsere Komodo?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jo, syrefast anker står vel på ønskelista, men fortsatt laangt nede.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Har du erfaring med disse O-hjelen. Ser noe pinglete ut?

 

B´liten. Fint om du kunne spørre NW for meg hva de skal ha for krybbene.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Rulla også. Hele settet takk.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med knallfin plattform. Skjønner nå hvorfor de ferdige koster en del. Nå har du vel snart skiftet ut hele båten. Er det ikke da de blir til salgs. :lol:

 

 

Jeg ser for meg å trekke opp jolla på samme sett som deg B´liten, men da manuellt, uten bruk av pasarell. Fine de der flip-around krybbene. Selges vel ikke på det åpne markedet er jeg redd? Tør ikke tenke tanken en gang på hva de ville koste fra NorWest.

 

Kanskje noe du kunne produsere Komodo?

 

En kompis driver å løfter sin Aquaquick 300 opp på denne måten. Han har ILAS sin uten annen løfting enn "man power". Dette er ingen god løsning og fører til mange f... i h.... Blir til at jolla ikke blir satt ut.

 

T-G daviterne virket bedre da.

 

Gratulerer igjen

Link to post
Share on other sites

Med dine kompetencer så burde du da kunne lavde dette selv, rem? Du har da allerede gjort det, der var mere indviklet end denne, ret enkle tekniske løsning?

 

Andy

 

red: Og med "dette" mener jeg NW-løsningen. Er enig med dig i at den anden (T-G) ser utryg ud. I kraftig sø og med en tung rib bagpå så kan jeg ikke se, at det holder i længden...?

Redigert av MajorAndy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jo det kan hende Major, hvis jeg hadde hatt et mekanisk verksted til disposisjon. Jeg ville nok trengt en dreibenk, platesaks, knekkemaskin, sveiseutstyr og en god søylebormaskin tror jeg?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Kanskje noe du kunne produsere Komodo?

 

He he, spreke de der ja! Jeg har ikke behov for slike selv, men jeg så med en gang for meg noe tilsvarende til å vippe rundt med håndtak. Jeg ser for meg at jeg får et dilemma på vår plattform med noe å holde seg i når man kommer opp badestigen, særlig med tungt dykkerutstyr på. Kanskje bitteliten må ut og lage en skisse...

Link to post
Share on other sites

Det er muligvis ikke verdens pæneste løsning, men jeg har lavet en lille kran selv af et par blokke og taljer, så jeg får udveksling på det. Den ene ende sidder fast i rækværket på fly'en og i den anden ende sidder en karabinhage.

 

Når jeg skal have gummibåden op på badeplatformen sætter jeg karabinhagen i båden og trækker den op med hejseværket. Jeg bruger hverken snap-davider eller andet. Den ene langside af gummibåden hviler på badeplatformen, den anden holdes af "kranen". På den måde sidder gummibåden i spænd og sidder rigtig godt fast. Og det tager kun to minutter at søsætte den igen.

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Mye kreative innspill her. Takk skal dere ha alle sammen. Jeg får prøve å samle trådene etterhvert.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg planlegger å fjerne betydelig vekt, faktisk rundt 45 kg ved å droppe daviderne. .

Har jo sagt det før men,dette blei helt rått REM .Som altid når du lager noe ,det blir gøy å se det live på Koster .Som du veit har jeg festene mine ,men mangler davider om du skal selge dem .Eller om du kjenner flere som selger til den prisen du kom over :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jo, det var hyggelig å høre. At prosjekttråder som det her kan være smittsomme var jeg klar over. Å pusle med ting på egen hånd er en del av båtlivet det også synes nå jeg. Lønnsomt kan det være også, og ikke minst morsomt.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...