Jump to content

Prosjekt: "Jeg har en plan". Utvidet badeplatting på P35


REM

Recommended Posts

:lol::lol: ...Ja vel Fusebox, den er notert. :lol::lol:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Jeg har blitt smittet av deg, Rem. Har startet bygning av doghouse til min båt og ser de er ikke mindre arbeid en du har utført her. Har prøvet å bruke en arbeider hos meg til den men de har vært mer jobb hos meg å ordne opp feiler en jeg har fortjent der.

Er litt lat med å ta bilder men ser hva jeg har tid til i påske med project og setter kanskje noen bilder inn på plassen.

Link to post
Share on other sites

Spennende Servicemannen. Fint at slike prosjekttråder smitter. Gleder oss til å se bilder av prosjektet ditt.

Lykke til

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

2010_03_24_004.jpg

 

2010_03_24_005.jpg

 

Dette ble jo helt knall rem !!!!

 

Ser også at du traff midt i blinken mhp valg av gelcoat fargekoden !! :yesnod: Ser jo ikke forskjell i det hele tatt mellom nystøp og skrog !! (Iallefall ikke utifra bildene)

 

Jeg synes plattformen virker meget blank ! Er den vætet av regnvann (kan ikke se dråperinger i vannspeilet rundt) eller har du olja/ lakkert ???

Utifra bildene synes den å se "speilglatt" ut ???

 

:sailing:

mvh

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Ingen lakking nei. Den er bare våt etter overfarten fra Bjerkås og vask på kaia. Fargen kan vel kanskje virke noe hvitere enn originalen. Tror helst dette har å gjøre med at skroget ikke er vasket etter vinteren? Uansett er fargen nær nok til å være akseptabel.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

rem: Jeg har fulgt prosjektet ditt, mest pga jobben du har gjort med dekket på badeplatformen. Jeg ser at du har valgt Aikona fra Høcom. Var det noen spesiell grunn til at du valgte dette, og ikke Dek-King som de også selger? Prisen er den samme, men Aikona er mer vel arbeidskrevende å legge, siden den må bearbeides med el-verktøy. Er Aikona mer holdbar, eller er det noen forskjell i garantier mellom de to? Er det andre forskjeller?

Redigert av Herman (see edit history)

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Mer en tilfeldighet tror jeg. Husker også at en her på nettet anbefalte Aikona da det var så enkelt å legge/tilpasse. Ellers sier vel Høcom at Dek-King som er mer fleksibel, egner seg spesielt godt til kurverte overflater.

 

"Vi fører to typer miløteak, Dek King og Aikona.

Aikona er et stivt materiale omtrent som naturlig teak og egner seg best til rette lengder som i de fleste motorbåter

 

Dek King er mer fleksibelt og bøyelig og egner seg til alle formål men kan lettere brukes der det er større buer langs dekk som på noen motorbåten og alle seilbåter.

Både Aikona og Dek King kan settes sammen til paneler etter en mal på forhånd for så å lime hele panelet fast på dekk i en en gang. De kan også tilpasses og legges rett på dekk."

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei Rem.

 

Ble utrolig bra det der!!!

 

Hvordan fungerer det med og heise inn og ut riben?

 

Har vært litt inne på tanken med og gjøre noe slik med vår Princess 45 men har lurt litt på hvordan det blir og heise opp riben.?

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Min plan er etter hvert å fjerne daviderne, og legge RIBen på plattingen. Det finnes mange patenter på hvordan RIBen trekkes opp og festes til plattingen, og jeg vil bruke sommeren til å vurdere de enkelte løsningene.

 

I mellomtiden heiser jeg RIBen opp i daviderne. Dette er rimelig enkelt og lettvint, men den stooore ulempen med davidere er jo at de vanskeliggjør bruken av plattingen. Man må nærmest åle seg på undersiden hver gang man skal bevege seg på plattingen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Se der ja. Vakkert, og en klar forbedring i forhold til den gamle. Gratulerer med en svært funksjonell løsning. Var ikke så vanskelig som en skulle tro kanskje?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

112 x 295cm. Bredden i vanlinja er drøyt 3m

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ok, det hørtes jo ut som rene verandaen!

 

Jeg rusler litt med min egen plattform og dagen, og da ble jeg litt usikker på plassering av ankerrulla. Jeg har studert dette bildet litt:

2010_03_14_006.jpg

Har du plassert ankerrulla vinkelrett mot skroget? Det er vel det beste for trekkskiva på vinsjen slik at tauet kommer rett inn. Lurer på om jeg skal plassere den i linje med båten eller rett mot akterspeilet der vinsjen er.

Link to post
Share on other sites

Det blir vel hipp som happ tenker jeg. Jeg la ankerrulla sentrert, og i linje med det gamle uttaket, slik at kjettingen ikke gnager i skroggjennomføringen når jeg kjører winchen.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...