Fusebox Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Dette ble virkelig flott. Jeg har akkurat laget meg selv en kølapp, der det står "Kjøper nr. : 1", så når du skal selge båten må du huske at jeg er først i køen. ;-) Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 25.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 ...Ja vel Fusebox, den er notert. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Servicemannen Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Jeg har blitt smittet av deg, Rem. Har startet bygning av doghouse til min båt og ser de er ikke mindre arbeid en du har utført her. Har prøvet å bruke en arbeider hos meg til den men de har vært mer jobb hos meg å ordne opp feiler en jeg har fortjent der. Er litt lat med å ta bilder men ser hva jeg har tid til i påske med project og setter kanskje noen bilder inn på plassen. Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
REM Svart 25.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Spennende Servicemannen. Fint at slike prosjekttråder smitter. Gleder oss til å se bilder av prosjektet ditt. Lykke til Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
mateco Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Dette ble jo helt knall rem !!!! Ser også at du traff midt i blinken mhp valg av gelcoat fargekoden !! Ser jo ikke forskjell i det hele tatt mellom nystøp og skrog !! (Iallefall ikke utifra bildene) Jeg synes plattformen virker meget blank ! Er den vætet av regnvann (kan ikke se dråperinger i vannspeilet rundt) eller har du olja/ lakkert ??? Utifra bildene synes den å se "speilglatt" ut ??? mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
REM Svart 25.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Ingen lakking nei. Den er bare våt etter overfarten fra Bjerkås og vask på kaia. Fargen kan vel kanskje virke noe hvitere enn originalen. Tror helst dette har å gjøre med at skroget ikke er vasket etter vinteren? Uansett er fargen nær nok til å være akseptabel. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
M/S Bastard Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 Det ble veldig lekkert Rem Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 25.Mars.2010 Del på Facebook Svart 25.Mars.2010 (redigert) Dette så veldig bra ut Redigert 25.Mars.2010 av SandAnker (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Masterpiece, Rem! Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 Her er det bare to ting å si: rem Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Gunga Din Svart 26.Mars.2010 Del på Facebook Svart 26.Mars.2010 (redigert) Jeg har blitt smittet av deg, Rem. Har startet bygning av doghouse til min båt .................. Rem...........den blev riktigt bra ! Servicemannen, starte en ny tråd! her ligger Gunga og Baatsman i Lysekil Redigert 26.Mars.2010 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Herman Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 (redigert) rem: Jeg har fulgt prosjektet ditt, mest pga jobben du har gjort med dekket på badeplatformen. Jeg ser at du har valgt Aikona fra Høcom. Var det noen spesiell grunn til at du valgte dette, og ikke Dek-King som de også selger? Prisen er den samme, men Aikona er mer vel arbeidskrevende å legge, siden den må bearbeides med el-verktøy. Er Aikona mer holdbar, eller er det noen forskjell i garantier mellom de to? Er det andre forskjeller? Redigert 14.Juni.2010 av Herman (see edit history) Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
REM Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Mer en tilfeldighet tror jeg. Husker også at en her på nettet anbefalte Aikona da det var så enkelt å legge/tilpasse. Ellers sier vel Høcom at Dek-King som er mer fleksibel, egner seg spesielt godt til kurverte overflater. "Vi fører to typer miløteak, Dek King og Aikona. Aikona er et stivt materiale omtrent som naturlig teak og egner seg best til rette lengder som i de fleste motorbåter Dek King er mer fleksibelt og bøyelig og egner seg til alle formål men kan lettere brukes der det er større buer langs dekk som på noen motorbåten og alle seilbåter. Både Aikona og Dek King kan settes sammen til paneler etter en mal på forhånd for så å lime hele panelet fast på dekk i en en gang. De kan også tilpasses og legges rett på dekk." Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
altmuligbåt Svart 14.Juni.2010 Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Hei Rem. Ble utrolig bra det der!!! Hvordan fungerer det med og heise inn og ut riben? Har vært litt inne på tanken med og gjøre noe slik med vår Princess 45 men har lurt litt på hvordan det blir og heise opp riben.? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
REM Svart 14.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2010 Min plan er etter hvert å fjerne daviderne, og legge RIBen på plattingen. Det finnes mange patenter på hvordan RIBen trekkes opp og festes til plattingen, og jeg vil bruke sommeren til å vurdere de enkelte løsningene. I mellomtiden heiser jeg RIBen opp i daviderne. Dette er rimelig enkelt og lettvint, men den stooore ulempen med davidere er jo at de vanskeliggjør bruken av plattingen. Man må nærmest åle seg på undersiden hver gang man skal bevege seg på plattingen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
o-hjelen Svart 15.Juni.2010 Del på Facebook Svart 15.Juni.2010 jeg tenker sammen Utvidet badeplatting på Princess 30 DS mvh o-hjelen. nå er ferdig badeplatting og bakdør på P30 flere bilde trykk Sitér dette innlegget 77mod HANSVIK 14FOT 82mod Hortensnekka HB 620 83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715 86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41 Link to post
REM Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Se der ja. Vakkert, og en klar forbedring i forhold til den gamle. Gratulerer med en svært funksjonell løsning. Var ikke så vanskelig som en skulle tro kanskje? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Bitteliten Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Jeg er veldig imponert over dere som går på slike prosjekter selv. Flott arbeid Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Jeg er veldig imponert over dere som går på slike prosjekter selv. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 16.Juni.2010 Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 Hva er dimensjonene på plattformen din Rem? (lengde og bredde). Vet du båtens bredde i hekken ved vannlinja? Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 16.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2010 112 x 295cm. Bredden i vanlinja er drøyt 3m Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
P35 Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 nå er ferdig badeplatting og bakdør på P30 flere bilde trykk[/url ] Hei o-hjelen. Jeg har sendt deg en IM Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Ok, det hørtes jo ut som rene verandaen! Jeg rusler litt med min egen plattform og dagen, og da ble jeg litt usikker på plassering av ankerrulla. Jeg har studert dette bildet litt: Har du plassert ankerrulla vinkelrett mot skroget? Det er vel det beste for trekkskiva på vinsjen slik at tauet kommer rett inn. Lurer på om jeg skal plassere den i linje med båten eller rett mot akterspeilet der vinsjen er. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
REM Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Det blir vel hipp som happ tenker jeg. Jeg la ankerrulla sentrert, og i linje med det gamle uttaket, slik at kjettingen ikke gnager i skroggjennomføringen når jeg kjører winchen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Komodo Svart 17.Juni.2010 Del på Facebook Svart 17.Juni.2010 Ja det er kanskje ikke så nøye, men takk for raskt svar! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.