Jump to content

Prosjekt: "Jeg har en plan". Utvidet badeplatting på P35

REM

Recommended Posts

Da er det bare og bygge en slik gutter :yesnod:

pb261000.jpg

pb260999.jpg

Det er en P45 dette som er bygd om.

Den er "hul" under og har stivere fra hekk som begynner med ca 30 cm høyde ut til plattform tykkelse.

Edited by Thorlyn

Dette blir som det meste dere finner på , spendende å følge på . Har jo en P.35 i havna som har bygd ut litt , med dør og støpt sidene helt opp mener jeg å huske .Sender du en sms imårra REM , så skal jeg se om jeg kan få surra meg bort å tatt et par bilder av den som vi snakka om. Men gutter husk at jeg skal gå i deres fotspor da , når dere fjerner davidane deres . Så trenger nemlig jeg slike på båten min ,sånn at det er nevnt :)

Tine IV

Angående bade stige Rem, ta en kikk på nord west sin. Den er sammen skyvbar, er montert under platformen og har integrerte håndtak. Skal du ha krybbe til jolla så har de også en god løsning men krybber som kan snus når de ikke brukes. Når du først er i gang, hvorfor ikke lage en hev og senkbar platform?

Slik har jeg gjort..

20052009456.jpg

11032009361.jpg

06082008.jpg

Det ble gjort i en 2 gang, hor jeg la platten på den gamle rør-rammen først men det ble noe spinkelt og derfor ble

det laget ny i 1" 316 gjengerør. Da kunne jeg også fjerne snuble rørene oppå. Neste prosjekt i vinter er å lage vippe krybbe avtagbar.

Platten ble kjøpt ferdig av Vestfold båt som lager Laguna for 3500,- + mva....

Den er sånn sirka 320x125. Den kommer rett ut av forma så den må reinskjæres og tilpasses. Den har ikke helt samme bue som båten, så om jeg husker riktig ble min sånn omtrent 1 meter på midten og 1,2 på sidene. Den slutter 2-3 cm fra hjørnene på båten. Den er støpt med divinsell kjerne, men jeg husker ikke helt tykkelsen på denne. Jeg følte den ble noe spinkel alene og laget derfor rammeverket under, men det hadde selvfølgelig gått fint å støpe i tillegg slik du beskriver i din skisse. Sparte meg for en hel del arbeid og resultatet ble bra syns jeg. Jeg har ikke lakket den enda for jeg er litt i tvil om jeg skal legge teak så den er noe hvit i forhold til båten.

Jeg kappet av ca 2-3 cm av kanten til fendrelisten slik at denne nå måler rund 7cm. Treger veldig i dag på at jeg skar ut hullene mot skroget, men tanken var at dette skulle ligne orginal plattformen på nyere modeler slik som din. Men etter at jeg monterte denne platten er det omtrent ikke sot på akterspeilet lenger...

Angående bade stige Rem, ta en kikk på nord west sin. Den er sammen skyvbar, er montert under platformen og har integrerte håndtak.

Interessant B´liten. Kjenner du en kontaktperson jeg kunne snakke med, og vet du om det kanskje finnes noe brosjyrer eller lignende?

Javel? Kunne det ikke være en ide å benytte denne som et utgangspungt, for så og gjøre modifikasjoner og tilpasninger?

Det har jeg egentlig ikke tengt så mye på!

Har lyst til att den følger båtens bue bak, og ikke så avrunede hjørner. Dette for å holde den formen vi har på båten mest mulig og så det ser mere orginalt ut!

KUA

Disse folka leverer Platformlifts.. genialt.. klikk inn på båtmerke og se bilder :yesnod::yesnod:

Jeg så på disse på Hanseboot. Ganske fine må jeg sige. Jeg kender ikke prisen, men det er rigtig godt alternativ til davider og havde jeg ubegrænset med penge, så sad der en sådan på min næste båd!

Andy

laget noe tilsvarende til halcoen. Dog noe mindre enn hva din blir. Laget denne av 20mm divinycell med forsterkninger på undersiden. Hadde dessuten 2 stag nedover. Dette ble iallefall dønn solid...

badeplattform_halco.jpg