Jump to content

Prosjekt: "Jeg har en plan". Utvidet badeplatting på P35


REM

Recommended Posts

Greit å få litt kunskaper om det her for til neste år kommer svennestykket: Utvidelse av flybridge bakover til å dekke uteplassen bak. :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Da er det bare og bygge en slik gutter :yesnod:

Ja, spennende. Er nok litt for stor jobb for meg foreløpig må jeg si. Krever også et en har et sted å stå.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ja, og inngangsluka på 91 modellene begrenser størrelse og utforming av den skrå rumpa. Måtte isåfall flytte luka også, og da blir det litt av en jobb. :sweat:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Dette blir som det meste dere finner på , spendende å følge på . Har jo en P.35 i havna som har bygd ut litt , med dør og støpt sidene helt opp mener jeg å huske .Sender du en sms imårra REM , så skal jeg se om jeg kan få surra meg bort å tatt et par bilder av den som vi snakka om. Men gutter husk at jeg skal gå i deres fotspor da , når dere fjerner davidane deres . Så trenger nemlig jeg slike på båten min ,sånn at det er nevnt :)

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Angående bade stige Rem, ta en kikk på nord west sin. Den er sammen skyvbar, er montert under platformen og har integrerte håndtak. Skal du ha krybbe til jolla så har de også en god løsning men krybber som kan snus når de ikke brukes. Når du først er i gang, hvorfor ikke lage en hev og senkbar platform?

Link to post
Share on other sites

Slik har jeg gjort..

20052009456.jpg

11032009361.jpg

06082008.jpg

Det ble gjort i en 2 gang, hor jeg la platten på den gamle rør-rammen først men det ble noe spinkelt og derfor ble

det laget ny i 1" 316 gjengerør. Da kunne jeg også fjerne snuble rørene oppå. Neste prosjekt i vinter er å lage vippe krybbe avtagbar.

Platten ble kjøpt ferdig av Vestfold båt som lager Laguna for 3500,- + mva....

Link to post
Share on other sites

Platten ble kjøpt ferdig av Vestfold båt som lager Laguna for 3500,- + mva....

Husker du målene? Dybde på plattingen og tykkelse?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

hvor kan få kjøp Divinycel?

Divinycell, glassfiber og epoxy får du kjøpt hos Diab i Asker. Nye Vakaasvei, helt nede ved motorveien.

Polyester kjøper du på Biltema.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Den er sånn sirka 320x125. Den kommer rett ut av forma så den må reinskjæres og tilpasses. Den har ikke helt samme bue som båten, så om jeg husker riktig ble min sånn omtrent 1 meter på midten og 1,2 på sidene. Den slutter 2-3 cm fra hjørnene på båten. Den er støpt med divinsell kjerne, men jeg husker ikke helt tykkelsen på denne. Jeg følte den ble noe spinkel alene og laget derfor rammeverket under, men det hadde selvfølgelig gått fint å støpe i tillegg slik du beskriver i din skisse. Sparte meg for en hel del arbeid og resultatet ble bra syns jeg. Jeg har ikke lakket den enda for jeg er litt i tvil om jeg skal legge teak så den er noe hvit i forhold til båten.

Jeg kappet av ca 2-3 cm av kanten til fendrelisten slik at denne nå måler rund 7cm. Treger veldig i dag på at jeg skar ut hullene mot skroget, men tanken var at dette skulle ligne orginal plattformen på nyere modeler slik som din. Men etter at jeg monterte denne platten er det omtrent ikke sot på akterspeilet lenger...

Link to post
Share on other sites

Javel? Kunne det ikke være en ide å benytte denne som et utgangspungt, for så og gjøre modifikasjoner og tilpasninger?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Angående bade stige Rem, ta en kikk på nord west sin. Den er sammen skyvbar, er montert under platformen og har integrerte håndtak.

Interessant B´liten. Kjenner du en kontaktperson jeg kunne snakke med, og vet du om det kanskje finnes noe brosjyrer eller lignende?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Javel? Kunne det ikke være en ide å benytte denne som et utgangspungt, for så og gjøre modifikasjoner og tilpasninger?

 

Det har jeg egentlig ikke tengt så mye på!

 

Har lyst til att den følger båtens bue bak, og ikke så avrunede hjørner. Dette for å holde den formen vi har på båten mest mulig og så det ser mere orginalt ut!

 

KUA

Link to post
Share on other sites

Disse folka leverer Platformlifts.. genialt.. klikk inn på båtmerke og se bilder :yesnod::yesnod:

 

Jeg så på disse på Hanseboot. Ganske fine må jeg sige. Jeg kender ikke prisen, men det er rigtig godt alternativ til davider og havde jeg ubegrænset med penge, så sad der en sådan på min næste båd!

 

 

Andy

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...