Jump to content

Båtliv på Mørekysten


Jawik

Recommended Posts

Car. Hverken viljen eller suttebehovet er det noe galt med, bortsett fra at du ofte prøver å syke meg ned :boxing:

 

Index. Har tenkt tanken, men som du kan se så er det kaotiske tilstander ombord da jeg stadig vekk finner på nye oppgaver. Bør vel få litt orden i sysakene først.

 

sebi_0006.jpg

 

sebi_0013.jpg

 

 

Litt bedre orden her

sebi_0009.jpg

 

sebi_0010.jpg

 

Og her nede vurderer jeg å støpe inn en vanntank og som kommer i egen tråd.

sebi_0016.jpg

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hehe.... busskuret er dieselstasjonen i småbåthamna. Kort veg til dieselfylling om vinteren i alle fall!

Når det gjeld kulda byrjar ho faktisk å gjere seg merkbar no. I natt var det -15 grader ute, og då vart 1800w-ovnen min litt i knappaste laget til å varme opp heile båten. Frå no av skal eg berre varme opp dei roma eg er i (salongen om dagen og forpiggen om natta).

Det ser ut til at eg må få ordna 4000w dieselbrennaren min, så det vert skikkelig varme att her (eksosrøret er øydelagt).

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

La oss ha i tankene at været slik det er nå endres før vi vet ordet av det. Her nede snør det og det ser ut til at kulda på ny er i kjølvannet. Men hva gjør det nå som vi bør legge opp til noen treff i vårt fylke.

 

Minner dere på at i Syvden kommer "Kosterikedagene" 21 - 23.mai. Her legges det opp til mange aktiviteter for store og små på land og sjø. Marinaplass for de fleste er det også og når det blir fult der ordner vi med alternativ liggeplass. I fjor ble dette en kjempesuksess, med det fine været vi hadde, og derfor ønsker en å gjenta dette i år.

 

Et BP-treff kan vi jo også smette inn her. Noe tidlig på året, men hvorfor ikke.

 

Andre som har muligheten til å legge opp til BP-treff andre steder i fylke bør vel begynne å røre på seg nå.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Kan noen bekrefte/avkrefte om Ola har lagt ut flytebryggene på Baarsetøya inne i Skålvikfjorden nå før påske?????

 

For å besvare eget spørsmål i tilfelle andre lurer på det samme.

 

Var en snartur innom Skålvikfjorden og Baarsetøya i dag 06 april, på tur hjemover etter herlig påskebåttur på Aure-kysten, for å sjekke status vedrørende flytebryggene!!

 

baarset060410.jpg

 

Og, joda!! :yesnod:

 

Begge "langbryggene" flyter og gangvei nede. Den ene noe tynget av sne som forhåpentlig er smelta til kommende helg!

 

Båtsesongen i full gang her på nordmøre !!!! :flag::yesnod::sailing:

 

mvh

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...