Jump to content

Ryfylketreff 2010 18-20 juni


bjorngb

Recommended Posts

Folk må allerede begynne å tenke på premier til konkurransene. Vi startet med en pose puffet ris som hovedpremie i 2008. I fjor var det Onkel Ove som stakk av med hovedpremien som var et maritimt serveringsfat. Mon tro om han husker at han lovet å skaffe årets hovedpremei...? :lol:

Uansett. Mange kan sikkert få tak i noe gratisgreier på arbeidsplassen. Synes vi kan holde oss på et nivå der vi ikke tar helt av med premiene.. :wink:

 

Jeg synes det var vellykket å ha treffet der som vi hadde det i fjor. Synes ikke vi skal ha det nord for boknafjorden. Det blir for langt fra Stavanger og Sandnes.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

... Synes ikke vi skal ha det nord for boknafjorden. Det blir for langt fra Stavanger og Sandnes.
Sandnes er jo et forferdelig avsides sted :wink: men Ryfylke strekker seg jo til nordsiden av Boknafjorden også da :tongue:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

De årene jeg bodde på Nærbø og i Sandnes opplevde jeg det motsatt: Uhorvelig mye lengre fra Haugesund til Nærbø/Sandnes enn motsatt :headbang:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

:crazy:

 

Flertallet av delakterne på tidligere treff kommer fra Stavanger/Sandnes og flertallet hadde saktegående båter..

 

Dermed synes jeg det er rimelig å ha det ca midt i Ryfylket, litt langt for alle.. Men dersom mange er uenige så skal ikke jeg være den som holder igjen...

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det var nå et lite sidesprang det her. Hvor som helst i Ryfylke er innen rekkevidde for alle (bortsett fra Sandnes da :lol: ).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Har vel marginal stemmerett siden jeg aldri klarer å møte opp, men jeg har registrert at det var stor enighet om å legge neste treff til "uthavn".

 

Mitt forslag er i så fall Skaholmen/Berget i Økstrafjorden ved Jelsa. Flott område. Ofte fin badetemp på innsida av holmene og "haugevis" med fortøyningsbolter. Er ikke sikker på om Poseidon får kilt seg inn, men jeg har i alle fall sett opp til 55' Princess-er kaste dregg nesten helt innerst. I tillegg er det kort vei til Foreneset for nødproviantering for de som måtte trenge det (evt. bare en god unnskyldning for far å lufte jolla).

Link to post
Share on other sites

Det er en flott plass. Men med seilbåten jeg hadde før hadde jeg aldri klart å komme så langt på en helg.. desverre...

Helgøysund var i lengste laget.. Men i år kommer jeg til å låne båt som går raskt.. så det burde være mulig for meg også å komme dit..

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hva blir det til med tanke på plassering og dato for treffet? Håper å få litt liv igjenn i tråden igjenn. Bare å komme med forslag til konkuranser å lignende til treffet, premier er også noe vi trenger. Visst det klaffer skikkelig kan det hende jeg kan få R/S Ryfylke til å komme innom for omvisning både for små og store. :smiley: Visst det er noe interesse for det..

 

Rokonkuransen er vel nesten blitt en klassiker som sikkert kommer på dette treffet også.

 

Oppgavequiz på kvelden rundt bålet er altid hyggelig, gjerne noen kunne fått sammen før treffet?

 

Ellers går vel mye av det andre til av seg selv med, bading, grilling, diskutering, småprating osv. :wink:

 

Noen andre enn meg som ser fram til Ryfylketreff 2010?? :wink:

 

Huff, skynde meg å shine opp skuta nå gitt... :lol:

Link to post
Share on other sites

Folk må allerede begynne å tenke på premier til konkurransene. Vi startet med en pose puffet ris som hovedpremie i 2008. I fjor var det Onkel Ove som stakk av med hovedpremien som var et maritimt serveringsfat. Mon tro om han husker at han lovet å skaffe årets hovedpremei...? :lol:

an sikkert få tak i noe gratisgreier på arbeidsplassen. Synes vi kan holde oss på et nivå der vi ikke tar helt av med premiene.. :wink:

 

hehe..det husket jeg godt Seilaren...skal finne på noe fint, uten å ta helt av..(enig at vi må være måteholdene)

 

Men håper jo forsatt at vi kan få til en annen helg: Er det for tidlig med 11-13/6. Er det mulig å få to-tre forslag, og kjører en poll/avstemming?

 

Ellers så var jeg å hentet båten min hos Garstad i går,har fått ny motor og drev (D3190) så jeg gleder meg som en unge til sesongen...tror det blir sjøsetting i mars :sailing:

 

Her er noen bilder fra fjorårets treff:

 

ryfylketreff_2009_i.jpg

Noe av Båtparken I

ryfylketreff_2009_ii.jpg

Felles grilling, quiz og konkuranser

ryfylketreff_2009_iii.jpg

Ja, vi hadde fint vær hele helgen

ryfylketreff_2009_iv.jpg

taler for seg selv :wink:

ryfylketreff_2009_v.jpg

Noe av båtparken II

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Det er Kiss konserter og Nordsjøritt i den perioden/helga der (hvis jeg husker rett), så det vil kanskje kolidere litt for noen (meg for eksempel) :headbang: .

 

Melder meg forresten på, driver og ser etter båt og det må vel ordne seg innen Juni får jeg tro :cool:

 

Og jeg stemmer altså på de opprinnelige forslagene, som er siste halvdel av Juni :saint:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

De Nordsjøritt i den perioden/helga der

 

Stemmer det ja....er Nordsjøritt, og det har jo gått over til galskap, "alle" sykler jo dette, inkl meg selv har deltatt et par år...men lurer litt på om jeg skal legge meg med båten i vågen i Sandnes, med noe kaldt i kjøleskapet dette året...hvis vi har været med oss :-)

 

Men enig, vi kan uansett bare stryke den Nordsjøritthelgen.

 

Hva med helgen etter?

 

Mvh

Ove

 

PS Lykke til med søken etter båt Erik, hva slags båt leter du etter forresten?

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Helgen 18-20/6 er egentlig den eneste helgen som passer for meg... :rolleyes:

 

Da må det jo bli den da :yesnod:

 

Jeg ser etter Seilbåt rundt 30 fot +, og det er en egen tråd om hva jeg faller ned på på forumet her. Har noen i kikkerten, og regner det som nesten garantert at den er i havn leeeeenge før Juni !

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Vi starter ferien den helgen, så kanskje vi kommer nedover fredag kveld.

Kommer fra nattskift fredag morgen, så det blir start litt ut på dagen.

Blir det Økstrafjorden, har vi i underkant av 4 timer gange fra Stord.

Burde være overkommelig.

 

Venter med endelig påmelding til alle planer er lagt, men har merket treffet i kalenderen.

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...