Jump to content

Ryfylketreff 2010 18-20 juni

bjorngb

Recommended Posts

Jeg la inn kommentaren din Jan - og forlenget feltet litt...

Det er avtalt av R/S Ryfylke skal komme på besøk en gang i løpet av lørdagen - det kommer litt an på om de har det travelt eller ikke når det blir.

Ang Quizen:

Som noen kommenterte: hvis alle stiller med et par spørsmål (og svar) på et ark, så blir det enkelt å lese fra arkene og ha "rette" svar for hånd.

Jeg har et par OK premier :-)

Jøss.. Det er jo et kjempetilbud til dem som ikke har prøven fra før.. :flag::flag:

Ja, man skal ihvertfall ikke behøve å gå så veldig langt . . . . . .

For ordens skyld: vi har ikke tid og anledning til å gjennomføre et fullstendig kurs, men for båtfolk som mener at de har kontrollen på det meste av pensum burde det være en fin anledning til å avlegge selve prøven - og båtførerbeviset kommer i posten noen uker senere :smiley:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Klarer JanB og familien å komme ned fra Bergen i år..?

Ja, det skulle me gjerne ha gjort, men er litt uheldig med timinga. Ferien vår startar ikkje før første helga i juli, og Økstrafjorden (som er ein nydeleg plass) er litt langt borte for ein helgetur i 7,5 knops fart... :headbang:

Men eg skal vera til stades "i ånda". Slekta mi kjem frå området, så eg er ikkje ukjent der.

Redigert av JanB (see edit history)

Da er ny båt i boks (nesten hvertfall, venter enda på å få den frakta), så da skulle alt ligge til rette for at jeg kan komme.

Om jeg rekker å lære meg å seile til da og kommer for fulle seil og med spinnakeren ute er vel mindre sannsynlig :blush:

Men det er motor ombord også, så på ett eller annet vis skal jeg nok komme meg dit :saint:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Hvis alt går i orden blir det treff på meg i år. Usikkert om jeg kommer fredag eller lørdag. Må nok ta meg fri om jeg skal klare fredagen vertfall. Dette blir også en gyllen mulighet for å se en ny plass jeg lenge har ønsket å besøke, men som aldri har blitt noe av. :smiley:

Morgan 445 skjærgårdsjeep

Hurley 20 seilbåt

Lykkepille: Var ikke du å hentet en båt nordfra en plass, mener jeg les det i en tråd her en gang? gikk det greit? fornøyd så langt? Kjøpte vimpel i fjor jeg..lurer på om jeg gav ca 200,- eller 250, men der en plass tror jeg

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Onkel_Ove

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=66277&st=80

Belgia som skulle sende motoren fikk ikke gjort det på tiden så henting er utsatt til neste lørdag.

Så da blir det Stryn og hjem i løpet av de første dagene etterpå.

DVS, jeg ligger over hos en kamerat i Sandane og venter på været om så. Regner med 1-2 dager hjem om været er bra :)

Ved krus på 25 kpt ville det ta ca 10-12 timer.

åååååå som jeg gleder meg!

Redigert av LYKKEPILLE (see edit history)

Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220

Da begynner båten å nærme seg klar for vannet! Sjøsetting nå til helgen, håper alt går etter planen!

Når det gjelder treffet regner jeg med å komme sent på kvelden, siste skoledag er 18. juni, så jeg må nok pakke dagen før og komme meg fort i båten rett etterpå og start turen. Det blir tross alt en del timer når jeg bare går med 5 knop..

Gleder meg!

• 2 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...