SveinHa Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 ...men det er mulig vi mister ene matrosen den helgen.Ser ut til at vi i stedet blir en ekstra matros, 5 mann totalt Satser på å starte tidlig på fredagen... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
bjorngb Svart 15.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 (redigert) ifg yr ser det ut til å være meldt veldig forskjellig i Økstrafjorden og i Stavanger denne helgen... Lurer på hvor gode varslene er for Økstrafjorden?? Jeg holder ikke kontroll på hvor mange som er på hver båt - gidder ikke oppdatere databasen... K77 på vhf'en som i fjor? Redigert 15.Juni.2010 av bjorngb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 15.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2010 Avgang fra Hundvåg (eller plukke opp ett sted langs veien), og satser på å seile inn Takk for tilbudet... Sender deg en Im hvis det blir aktuelt. Det kan godt hende... :) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Ser jo bra ut med solen til helgen men ikke så bra med vinden da. Men er stor forskjell fra Stavanger og Økstrafjorden:-) STAVANGERVÆR Fredag 18. juni Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 0 0 mm 11° Lett bris 5 m/s kl 6 0 mm 10° Frisk bris 9 m/s kl 12 0 mm 12° Liten kuling 11 m/s kl 17 0 mm 12° Liten kuling 12 m/s Lørdag 19. juni Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 2 0 mm 9° Stiv kuling 14 m/s kl 8 0 mm 9° Liten kuling 13 m/s kl 14 0 mm 12° Stiv kuling 14 m/s kl 20 0 mm 10° Stiv kuling 14 m/s Søndag 20. juni Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 2 0 mm 9° Liten kuling 11 m/s kl 8 0 mm 10° Frisk bris 8 m/s kl 14 0 mm 12° Frisk bris 9 m/s kl 20 0 mm 11° Frisk bris 10 m/s ØKSTRAFJORDEN Fredag 18. juni Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 0 0 mm 12° Lett bris 4 m/s kl 6 0 mm 10° Laber bris 6 m/s kl 12 0,1 mm 12° Laber bris 7 m/s kl 17 0 mm 13° Laber bris 7 m/s Lørdag 19. juni Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslett kl 2 0 mm 8° Svak vind 3 m/s kl 8 0 mm 9° Lett bris 5 m/s kl 14 0 mm 15° Laber bris 6 m/s kl 20 0 mm 12° Laber bris 6 m/s Søndag 20. juni Varsel Nedbør Temp. Vind neste 6 timer på klokkeslettet kl 2 0 mm 7° Svak vind 3 m/s kl 8 0 mm 10° Svak vind 2 m/s kl 14 0 mm 15° Lett bris 4 m/s kl 20 0 mm 14° Lett bris 4 m/s Ka tenke folk om dette da??? Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Lars_morgan Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Ser ut som det blir vanskelig med treff for meg i år også nå. Båten står på land, og etter planen skulle båten vært sjøsatt forrige helg, men slik ble det altså ikke. Sattser på at båten går på vannet på lørdagen, og at jeg kan sette kursen rett til Økstrafjorden. Båten ligger på Halsnøy, så avstanden blir jo noen timer kortere. Sitér dette innlegget Morgan 445 skjærgårdsjeep Hurley 20 seilbåt Link to post
Poseidon Svart 16.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2010 Ja, vi regner også med å komme innover i løpet av fredagskvelden. Som nevnt i et tidligere innlegg tar jeg med noen båtføreroppgaver; så hvis noen skulle ønske å avlegge prøven, for deretter å få utstedt det berømmelige båtførerbeviset så kan det ordnes på stedet. Det blir selvfølgelig ikke tid til et fullstendig kurs i løpet av helgen, men prøven den skal vi klare å arrangere - vi har minst to autoriserte sensorer ombord hos oss PS Hvis noen skulle ha behov for en tamp innover så er det bare å kalle på ch 16. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Seilaren Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Gleder meg til omvisning ombord i Poseidon II jeg... Minner om at jeg tar med BP vimpler til salgs til inntekt for forumet... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
LYKKEPILLE Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Heisan, Jeg vurderer å trekke meg, det er ikke kjekt med 3 timer med hoppetihoppeta på bølgenee med en relativ flatbunnet daycruiser...men ser det ann. Blir det bedre enn oppgitt så er det sjangs jeg stikker innom men da mest sannsynlig på lørdagen. :) Sitér dette innlegget Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220 Link to post
bjorngb Svart 17.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 da er vi i båten.. får se om vi legger ut i kveld eller i morgen tidlig. det er hvertfall en matros som snart skal legges. om det er noen som vil ha et pre-treff vorspiel, holder vi til på grasholmen... Sitér dette innlegget Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Javel bjornb, du reise uansett vær/kuling? Men du seile vel i morgen du:-) Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Poseidon Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Vi regner med å komme avgårde imorgen sånn ca 16-17-tiden med 4 personer. Nå var jeg nettopp en snartur ombord og løftet en nyanskaffet RIB inn på akterdekket. Den skal etterhvert plasseres i en krybbe et dekk høyere opp, men det blir vel neppe gjort før vi drar . . . Hvis noen skulle syte med turen nordover så er det bare å ta kontakt, det går godt an å henge noe bakpå hos meg og komme ombord hit for å gjøre turen litt mindre "humpete" "Seilaren" og alle andre er selvfølgelig også velkommen ombord når som helst Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
onkel_ove Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Jeg legger bauen mot treffstedet lørdag morgen/formiddag. Har plass innover fra Sandnes hvis noen vil sitte på. Tar og gjerne en tur innom å kikker en tur i Poseidon II, må se om den kan være en aktuell type som min neste lettbåt :-) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
skippy Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Ser ut som vi har fått et problem. Får ikke startet den ene motoren. Får for lite strøm. Har hatt inne starter, kjøpt nye batteri. Den styrbord maskin starter som en klokke, får ikke babord til å dra rundt. Skrur mer i måren, men får vi ikke start må vi bli hjemme. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Ser at noen er litt skeptiske til vinden. Minner om at båtene somregel tåler mer enn de ombord, men håper ingen presser grenser for å nå frem til treffet. Jeg har selv klart å senke en 18 fots arbeidsbåt pga manglede respekt for vind og bølger... Jeg har forresten ikke hatt tid til å forberede noen ting som helst. Håper på god hjelp fra dere andre til aktiviteter. Men litt klarer jeg å ta på sparket... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Seilaren Svart 17.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2010 Jeg kommer forresten inn på Lørdag. Seiler inn med Erik.... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Ser ikke så bra ut for meg og komme innover til treffet, klarer det ikke i dag pga jobb:-( Men prøver og komme meg innover i morgen.......... Ny dag og nye muligheter Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
SveinHa Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Satser på å starte tidlig på fredagen...Som tenkt så gjort. Vi startet i 10 tiden og satte kursen sørover Karmsundet. Yr.no meldte 12MS men egne målinger avslørte 14MS jevnlig med hyppige kast opp i 18-20MS og da er det ikke så trivelig lengre. Da vi rundet Krokanes gjorde mannskapet mytteri og satte meg av på et undervannsskjær. Heldigvis fikk jeg med meg PC og ICE boksen slik at jeg fikk anledning til å avlegge full rapport til rederiets hovedkontor om dagens hendelser. Vi satte kursen til Haugesund Seilforening på Lindøy og her ligger vi nå og vurderer hva vi skal gjøre videre. Selv i lukket farvann ligger vi her med 4 baugtrosser og det føles ikke trygt nok i vindråsene. Ser nok ut til at vi setter kursen hjemover i natt om vinden gir seg litt da. Litt synd med BP-treffet i år men for vår del har været tatt kontrollen over den deltagelsen... Værmeldingen er lik som i dag for i morgen... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
index Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Litt synd med BP-treffet i år men for vår del har været tatt kontrollen over den deltagelsen... Jeg fikk plutselig litt ledig tid i helgen, og har tenkt tanken på å ta turen innover. Men hvis det er slik at til og med dere med stor seilbåt synes det er i friskeste laget så er det nok ikke verdt forsøket engang for oss med rullebåt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SveinHa Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Det verste var råsene på opptil 20MS. Hadde der vært jevn vind på 13 hadde det gått greit. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Poseidon Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Det høres jo slett ikke bra ut Svein Jeg regnet egentlig med å gå fra Stavanger engang rundt kl 1800. Hos oss er egentlig ikke været noen begrensning, med "tette hus og god sentralfyr", men det har lite mye for seg å slapse nordover fjorden for så å bli liggende mer eller mindre alene der oppe Hvordan ligger det an med andre som hadde Ryfylketreffet merket med rødt på helgens kalender? Drar dere til Økstrafjorden eller avlyser treffet seg selv Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Geir Hel Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Blåser godt her i ølen. nå er det slik at båten er i vikedal så eg får skrå medvind. skal nå forsøke men vet ikke hvordan sjøen er der. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Det høres jo slett ikke bra ut Svein Jeg regnet egentlig med å gå fra Stavanger engang rundt kl 1800. Hos oss er egentlig ikke været noen begrensning, med "tette hus og god sentralfyr", men det har lite mye for seg å slapse nordover fjorden for så å bli liggende mer eller mindre alene der oppe Hvordan ligger det an med andre som hadde Ryfylketreffet merket med rødt på helgens kalender? Drar dere til Økstrafjorden eller avlyser treffet seg selv Eg skal rundt til ølen igjen med båten. Men sletta nå i helga tar det i minst 3 gang. Økstrafjorden og haugesund. er 12 timer fra vikedal til ølen med båt Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
onkel_ove Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Jeg kommer til å prøve meg i morgen, nesten uansett vær. Poseidon må bare ha konstant lyttevakt på ch 16...for kan vel bli tøft i en 23 fots cruiser Men er det mulig å ta en oppsumering om hvor mange båter vi blir de forskjellige dager, for mistenker at påmeldingssiden ikke er helt ajour? Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
bjorngb Svart 18.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 her i økstrafjorden er det så godt som vindstille :) hadde 32 knop vind på det meste på turen opp. synd at det blåser sånn på fjorden at crewet gjør mytteri svein. si at michael hadde gledet seg til å se dem igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 18.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2010 Takk for raddelen på telefonen Bjørn; det var kjekt å høre at båtene begynner å komme på plass. Da satser vi på å komme avgårde herfra i løpet av en god times tid så snakkes vi på nordsiden av fjorden. Hvis du Ove vil henge båten din bakpå hos oss fra Hundvåg til Økstra nå ikveld så er det selvfølgelig helt OK.... Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.