unbad Svart 11.August.2013 Link til dette innlegget Svart 11.August.2013 Er det noen av dere som har hatt problemer med tilten på 140 hesteren. Problemet oppstår når motoren skal tiltes ned. Når motoren senkes til de treffer de 2 nederste stagene og nedtiltingshastigheten senkes til slowmotion så henger den ene igjen. Etter gjentatte forsøk opp og ned løser problemet seg. Har påpekt problemet ved service men problemet kommer tilbake når båtene har vært lite brukt i perioder. Svært irriterende:-) Er det noen som har en løsning? En ting til. Har fått 2 rosetter i gelcoaten rett over fenderlista. Ser ut som steinsprut. Er dette noe som er normalt? Fikk utbedret noen sprekker i gelcoaten på skutesiden etter 1. sesong av Askeladden. Båt (P66) og motor (Suzuki 140) er 2010 modell Sitér dette innlegget Link to post
fisken74 Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Vurderer å montere gjennomgående chirp svinger (B175M) i min P66 Pilothouse. Er dette den beste plassen for montering?"Lånt bilde" Noen som vet skrogvinkelen på dette punktet ? Sitér dette innlegget Link to post
Gislus Svart 26.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2014 Er det noen av dere som har hatt problemer med tilten på 140 hesteren. Problemet oppstår når motoren skal tiltes ned. Når motoren senkes til de treffer de 2 nederste stagene og nedtiltingshastigheten senkes til slowmotion så henger den ene igjen. Etter gjentatte forsøk opp og ned løser problemet seg. Har påpekt problemet ved service men problemet kommer tilbake når båtene har vært lite brukt i perioder. Svært irriterende:-) Er det noen som har en løsning? Båt (P66) og motor (Suzuki 140) er 2010 modell Hei Unbad Leste om problemet ditt nå. Har du fått det løst? Jeg hadde samme problem, men det løste seg ved å smøre inn med vannbestandig fett (propellaksling fett) de 2 punktene på stammen hvor løfterarmene treffer. Tørker det ut så blir det kraftig motstand. Det er en del av serviceprosedyren, men fort å glemme. Sitér dette innlegget Link to post
Spir Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Hei! Jeg er ny på forumet, men har lest en del av innleggene om Askeladden P66. Da det har vært mange positive omtaler har jeg nå tatt steget og kjøpt meg en 2014-modell. Den har følgende tilleggsutsyr: - 4Kw dieselvarmer - Utvendig styreposisjon - Trimplan - Arbeidslys dekk - Lowrance HDS-10 Gen 2 - Kartplotter En av de første tingene jeg kunne tenke meg å gjøre i båten er å installere et ekstra batteri som forbruksbatteri. Dette i hovedsak på grunn av at det kanskje blir noe bruk av dieselvarmer uten at motoren er i gang, og jeg har kanskje også en kjøleboks med på tur. Ser i batterirommet at det blir veldig trangt å montere ekstra batteri da tanken til varmeren også er i dette rommet. Er det noen som vet hvor ekstra batteri monteres hvis du bestiller det fra utstyrslisten, og du i tillegg har dieseltank fra varmeren ? Er det noen som har erfaring på hvor mye strøm dieselvarmeren bruker, og hvor lenge du kan kjøre den før det blir problemer med start? Spir. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.