Jump to content

Ny Askeladden p66 pilothouse


Gislus

Recommended Posts

Båten jeg har er 2012 modell. Ingen elektrisk lensepumpe her heller. Har ikke installert selv enda. Men pratet med selgeren som sa at det lot seg gjøre under midtre lasterom på akterdekket, i fremkant av bensintanken. Slangen kan en ta frem og ut på babord side i lag med de andre utløpene.

Link to post
Share on other sites

Det er tiltenkt på montere høytalere som vist på bilde.

Jeg har montert 2 stk SONY XS-MP1610W høytalere, spiller Boss radio/i-pod modell MR1560 DI. Er svært godt fornøyd med lyden.

 

Disse høytalerene er de største som det er plass til i taket, diameter ca 16,5 cm.

 

 

Flott, takker. Må ned å spane i min, snart mer kveldslys nå også:)

Redigert av boati (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Er det noen som har et godt bilde av den nye typen stol? Og hvordan er erfaringene med den stolen, sitter man godt i den?

 

 

Hei HelgeO

Jeg har sett en del på den passasjerstolen du refererer til, men mener personlig den ikke gir store forskjellen. Den blir en liten smal stol med rygg, men ikke noe bedre komfort enn den du og jeg har. Vurderte å bytte, men slo det fra meg etter å sittet litt i den.

Link to post
Share on other sites

Hei HelgeO

 

Den stolen er jeg rimelig sikker på ikke passer. Armlenene på siden vil være til hinder for lett adkomst.

 

Boati

P66W har vel en helt annen konstruksjon på passasjersiden med en sittegruppe.

 

Mvh Gisle

 

Jo stemmer det, min er kanskje bredere men jeg har kun den løse puten som er festet med velcro...

ikke veldig behagelig under fart og slag vil jeg tro, vel det er derfor jeg er kaptein :giggle:

Link to post
Share on other sites

  • 5 uker senere...

Bensintank erfaring ?

 

Ja, nå er det vel mange som har erfaring med denne båten og bensintankinnholdet og tankmåler over noe tid. Som Askeladden vel bekrefte i innlegg 72, så er tankvolumet 133 liter.

 

Min tankmåler viser: fra fulltank til tankmåler viser 1/2 tank har jeg forbrukt ca 35 liter. Til nesten "tom tank" på tankmåleren har jeg forbrukt ca 70 liter.

 

Men det store spørsmålet er forsatt: Hvor mange liter er tilgjengelig for bruk ? Håper på mine P66-venners erfaring her?

Redigert av jaka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja nå har jeg fylt noen tanker på min siden denne saken var oppe sist for min del.

Når jeg er "tom" så får jeg fylt noe over 100 liter på min. Da kommer bensinen opp av hullet.

Vil tippe at rett størrelse er da ca 110 liter.

Jeg har akseptert at "sånn er det bare" :headbang:

Link to post
Share on other sites

Tankmåleren på Weekend er ikke stort bedre. Det er umulig å vite hvor mye bensin som faktisk er igjen basert på den analoge måleren, og frem til jeg får kartplotteren (garmin 720) til å snakke med motoren blir det bensinfylling hver gang jeg tror det er nødvendig. På mange måter hadde jeg nesten klart meg like godt uten den analoge måleren.

Link to post
Share on other sites

I Weekend ser det ut til at bensintaken er plassert lenger forut i 2012-modellen enn 2011-modellen. Om det er noe "fornuftig" aktenfor tanken, eller bare tomrom, vet jeg ikke. Det er vel alltid mulig å plassere en større tank der, så lenge man er villig til å ofre stuerom under dekk.

Link to post
Share on other sites

Når jeg nå monterte Interfacen til min båt, hadde jeg av dette tankdekselet. Da var jeg rimelig mitt på i nivå fysisk på tanken og måleren viste rett under halv. Men jeg lurer på om min også har denne "luftlommen" folket her nevner, får aldri på mer enn ca 70 liter når jeg tanker. Det er kun 3 skruer for å ta av dekselet så neste gang jeg tanker skal jeg ta det av å se om fullt ER fullt.

 

 

b5ab1da9.jpg

 

5bb203eb.jpg

 

32834899.jpg

Redigert av boati (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...