Walter_S Svart 30.November.2006 Link til dette innlegget Svart 30.November.2006 hei havfisker'n! hjelper deg litt med å legge ut bilde riktig: Ja, det var en flott lange, gitt! :o) Ellers er jeg enig med deg, det er lite fisk å få på grunnenen........ :o( Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
hav fisker`n Svart 1.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2006 takk for hjelpa hva er det jeg gjør galt når jeg legger ut bilder ??? Link to post
skibsplast ohoi Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 Hei Hav fiskern For å få bildet fram, må du ikke lime inn adressen i tekstfeltet, men trykke på bilde knappen som ligger i verktøyfeltet like over der du skriver. (knapp nr 8) Knapp nr 6 er foresten nyttig når du skal legg inn en link til en annen side. River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Karavoli Svart 2.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2006 (redigert) Fikk en merkelig fisk i sommer Den så ut som en drage da jeg dro den opp i båten. Brystfinnene og ryggfinnen struttet ut og var helt stive. Da jeg skulle slå kleppen i den for å hale den ombord, prellet kleppen bare av fisken. Hodet var steinhardt, pansret. Jeg visste ikke hilken fisk det var før jeg kom hjem og slo den opp i havsportfiskeboka. Fisken jeg hadde fått var en vanlig knurr på ca 1kg. Piggene på finnene skal være giftige så (feig som jeg var) jeg torte ikke å gjøre opp fisken Knurr skal vistnokk være en delikatesse og utmerket på smak. Men hva vet vel jeg Redigert 2.Desember.2006 av måsinj (see edit history) Link to post
hav fisker`n Svart 3.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2006 oi oi knurr på 1 kg er mega stor til og være knurr den skulle du ha veid å sendt inn til jakt&fiske kansje du hadde vunnet noe. jeg er like feig som deg hver gang jeg får den typen ufisk tar ikke i den uten handsker i hvertfall men jeg trur ikke den er giftig. neste gang du får en sånn så må du tråkke forsikktig på den så skal du se hvorfor den heter knurr.. Link to post
hav fisker`n Svart 1.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2007 Hvor har fisken i ytre oslofjord gjordt av seg ???har alldrig opplevd maken til dårlig fiske i januar månde før. noen her som har fisket i ommeråde larkollen-struten fyr nå i vinter ??? Link to post
steelcontax2 Svart 2.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2007 Et bilde fra Brasøy på Helgelandskysten; sommeren 2005, vi dro 9 storsei i løpet av ca 15 min, dette på en enkel "fiskeharpe" kjøpt hos Europris for ca 30 kr..... Den største var på 15-16 kg ellers rundt 5-10 kg Ikke hverdagsfangst, men vi har somregel matfisk og vel så det......samt en unik naturopplevelse!! Link to post
Hulda Svart 23.Februar.2007 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2007 Den er ikke imponerende stor. Men den ble tatt fra brygga der Hulda ligger i vinterhavn nå i ettermiddag. Avansert slukstang fra Biltema og sluk fra Europris. Sluken har avfilte mottakere slik at jeg ikke skal skade småfisk som kan sjøsettes igjen. På de fire første kastene satt det fem kilo torsk. I løpet av 1/2 time ble det kastet ut igjen åtte småtorsk som var under minstemålet. Magen til den største torsken var full av småkrabbe. I magen på den nest største fant vi dette: Tydelig at den ene kun foretrakk skalldyr. Den andre foretrakk lang fisk og en kreps. Begge fant behag i en grønn sluk. Og dette fikk jeg uten å bruke en eneste skvett bensin eller diesel. Link to post
Jon-Kåre Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 Fin denne her men ikke så veldig dramatisk, Har faktisk hvert med på å få en som var cirka 9meter lang i laksnot. Finnen var nesten 2meter fra ene enden til den andre. Gikk dårlig med noten da Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gielas Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 Ikke min fangst dette her, men hadde vært noe å fått på kroken? -- Jon Link to post
Jon-Kåre Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 Ikke min fangst dette her, men hadde vært noe å fått på kroken Du får nok ikke denne til å ta kroken desverre Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gielas Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 Du får nok ikke denne til å ta kroken desverre Nei, kom til å tenke litt på dèt etter å ha postet innlegget. Brugder er vel i all hovedsak plankton-etere eller noe sånt? -- Jon Link to post
rogeri Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 Denne fisken er en tillitsfull, rolig og doven planktonspiser som ikke er til fare for en brisling engang!!! At noen vil ha denne fiskeren til å fremstå som noen slags helt, blir helt feil og patetisk!!! Hadde blitt lei meg hvis jeg av en eller annen grunn skulle skade denne arten!!! Link to post
Gielas Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 At noen vil ha denne fiskeren til å fremstå som noen slags helt, blir helt feil og patetisk!!! Den tabloidiske medieforvalter jeg linket til du mener da, regner jeg med? -- Jon Link to post
rogeri Svart 2.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2007 Mjaaa, kansje mest denne "fiskeren" som "snarrådigst satte kniven i skallen" på denne stakkaren av en forvillet halvdau brugde! Link to post
FredrikW Svart 3.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2007 Hehe, ja, en skikkelig heltedåd! Brugda er i tillegg til å være helt ufarlig også utrydningstruet og fredet... Link to post
Jon-Kåre Svart 28.April.2007 Link til dette innlegget Svart 28.April.2007 Her har vi hvert nede på bergene og hentet litt kattefisk, litt surt vær men blide unger og bra med kattefisk for en halvtimes rekreasjon Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
rogeri Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 For øvrig ingen kommentar!! http://www.metacafe.com/watch/574301/a_modern_fisherman/ Link to post
froesak Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Noen av sommerens fisker. Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12203/29758.jpg Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12203/29759.jpg Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12203/29760.jpg Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/12203/29761.jpg Levert av: http://sportsfiske.nu/foto/ Link to post
rogeri Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Fine fisker Froesak! Kan den nederste være en oppdrettfisk?? Vil du røpe hvilken sluk du benyttet??? Link to post
Jon-Kåre Svart 5.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2007 Var ute og dorget ikveld etter samme slaget men fikk ikke annet en 5 stk av denne ufisken, artig å fiske men helt uspiselig. Rett tilbake i havet går de Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
froesak Svart 6.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2007 Fine fisker Froesak!Kan den nederste være en oppdrettfisk?? Vil du røpe hvilken sluk du benyttet??? Den har ikke klipt fettfinne så det er villfisk. Den øverste veide 3,8kg i midten 4.0kg og nederst 4.5kg Alle tatt på Mjøsa under dorging på en sånn wobler: Link to post
Sleipner93 Svart 7.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2007 Var ute og dorget ikveld etter samme slaget men fikk ikke annet en 5 stk av denne ufisken, artig å fiske men helt uspiselig. Rett tilbake i havet går de Øhm, er ikke det makrell!? Det er jo fullt spiselig og godt er det! Link to post
olpi Svart 8.Juli.2007 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2007 Nordlendiger, Trømsøværinger og Finmarkinger flest mener nok at det er ufisk. Menneske-eter. De går glipp av en del god mat da. Kald- og varmrøkt makrell synes jeg er godt i hvertfall. Et par måltider med stekt pir er også godt, men da holder det. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn