Jump to content

Del din store fiskefangst :)


Guest thomaz123

Recommended Posts

Så var det høstferie da, med elgjakt og ørretfiske i Vest Telemark. Årlig høydepunkt for både junior og meg, som gjør det faktum at sommeren er over litt lettere å bære.

 

Her er de største ørretene fra gårsdagen - riktignok tatt i garn, men stor stas alikevel. Den største veide 5,8 kilo og den minste veide 2 kilo. Nam Nam!

 

Elg er det også blitt, men det er vel i overkant mye OT så det får bli en annen historie....

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Sniksnøret er definitivt en fulltreffer! Kjempegøy  :fishing:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Holdt på å få en fulltreffer med et sniksnøre i dag ... Det lå midt i leden i søre enden av Lukksundet. Det var overskyet og noe sjø, og det var bare tilfeldig at jeg så dævelskapen i tide til å svinge unna (med 2 meters margin). Enkelte fiskeglade tullinger skulle ikke hatt lov til å nærme seg sjøen.

 

Lenger nord i sundet, innenfor 9-knops grensen, lå den jeg tenker er synderen. Midt i leden på omtrent det smaleste, med fiskestengene (og kanskje vettet?) ute. De tok ikke til vettet før de så hekkbølgene da jeg satte ned farten til 12 knop. Da forsvant de fort!

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

"Lenger nord i sundet, innenfor 9-knops grensen, lå den jeg tenker er synderen. Midt i leden på omtrent det smaleste, med fiskestengene (og kanskje vettet?) ute. De tok ikke til vettet før de så hekkbølgene da jeg satte ned farten til 12 knop. Da forsvant de fort!"

 

men Worse, du er klar over at 9 knop betyr maks. og ikke min.. Hvis de da forsvant så fort, var det antakelig i hekkbølgen din.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Holdt på å få en fulltreffer med et sniksnøre i dag ... Det lå midt i leden i søre enden av Lukksundet.  Det var overskyet og noe sjø, og det var bare tilfeldig at jeg så dævelskapen i tide til å svinge unna (med 2 meters margin).  Enkelte fiskeglade tullinger skulle ikke hatt lov til å nærme seg sjøen.

 

Lenger nord i sundet, innenfor 9-knops grensen, lå den jeg tenker er synderen.  Midt i leden på omtrent det smaleste, med fiskestengene (og kanskje vettet?) ute.  De tok ikke til vettet før de så hekkbølgene da jeg satte ned farten til 12 knop.  Da forsvant de fort!

<{POST_SNAPBACK}>

:rolleyes: Du må jo være kongen på sjøen som gjør noe slikt, det går kanskje ann å

slakke av og be dem pent om å ikke fiske midt i leden istedet for å hive hekkbølger

over dem ..... ??? Var det noen som nevnte å ta hensyn til andre båter ? Greit, de skal

ikke ligge å fiske i leden , men det går ann å gjøre det på andre måter enn å prøve

å drukne andre båter i hekkbølger ... :wink:

CastelloMarine 533HT- 40/50HK Yamaha yeto 2Takt !!

Link to post
Share on other sites

men Worse, du er klar over at 9 knop betyr maks. og ikke min.. Hvis de da forsvant så fort, var det antakelig i hekkbølgen din.

<{POST_SNAPBACK}>

Javisst, det er derfor jeg slakker av på farten i god tid, i dette tilfellet 2 kabler fra 9-knops sonen.

 

:rolleyes: Du må jo være kongen på sjøen som gjør noe slikt, det går kanskje ann å

slakke av og be dem pent om å ikke fiske midt i leden istedet for å hive hekkbølger

over dem ..... ???

:lol::lol::lol:

Les innlegget mitt en gang til, er du snill! Jeg kaster ikke hekkbølger over noen, jeg. De kjekke fiskermenn fyrte opp motoren og bega seg av sted førinnen jeg ennå var inne i 9-knops sonen. Avstanden mellem fartøiene på det tidspunkt var mer enn en kabel.

 

For ordens skyld: Det med hekkbølgene var ment som en spøk. :smash:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Holdt på å få en fulltreffer med et sniksnøre i dag ... Det lå midt i leden i søre enden av Lukksundet.  Det var overskyet og noe sjø, og det var bare tilfeldig at jeg så dævelskapen i tide til å svinge unna (med 2 meters margin). 

<{POST_SNAPBACK}>

:lol: DET kaller jeg stor fiskefangst,- om jeg hadde fått Skipper Worse med Slagskipet på sniksnøre :drink::lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

YES - YES - YES!!!

 

Tørketiden er over! Nå er det lenge siden jeg har fått noe særlig torsk, bortsett fra en slenger i ny og ne.......

 

Søndag var en herlig båt- / fiskedag! Sammen med svigersønn JIBB fikk vi 9 torsk (den største på 2,2 kilo), 19 hvitting og 6 sild. Silda og hvittingen blir til agn. Torsken er saltet ned og blir til et herremåltid - lettsaltet torsk - på tirsdag, førstkommende!

 

Bilde

Noen av torskene hadde antydning til rognposer (små, men dog....) mens melken sto stinn i andre. Yngletiden er ikke så langt unna - da skal vi dra kokfæsk!

 

Snakk om flott båtdag i dag! Sola skinte fra blå himmel og temperaturen lå rundt + 8 grader!

:o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

https://baatplassen.no/bildearkiv/5/5058/P1290004.JP...58/P1290004.JPG Kopier

vest sia rauer om søndan 87kg på 3 timer 2 fiskere, veldig morro

Imponerende fagst, hav fisker'n! Også sei da gitt........ :yesnod:

 

Linken din skal være (det ble dobbel adresse).

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Var ute på fisketur på søndag, og fikk som vanlig absolutt ingenting :sad: . Er det ikke fisk igjen i havet? Men en nydelig tur var det, så dagen var da ikke bortkastet likevel.

 

Legger ved et bilde for å terge snøfresermafiaen på østlandet :lol::lol: ...

 

Bilde

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

fiske rapport ytreoslo fjord har fisket en del på dypet 200-350 m på vest sia rauer det var ikke det helt store men fisk bled det 1 lange på 5 kg og 1 kolje på 4,2 er å skrive hjem om, ellers har det vært dårlig med sei og torsk på grunnene ennda, men har fått noen fine lyrer alle på over 2 kg, det er nytt for meg der jeg fisker legger ved bilde av langa på 5kg som ett bevis hehehttps://baatplassen.no/bildearkiv/5/5058/PA190107.JPG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...