Jump to content

Del din store fiskefangst :)


Guest thomaz123

Recommended Posts

hei havfisker'n!

 

hjelper deg litt med å legge ut bilde riktig:

PA190107.JPG

 

Ja, det var en flott lange, gitt! :o)

Ellers er jeg enig med deg, det er lite fisk å få på grunnenen........ :o(

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Hei Hav fiskern For å få bildet fram, må du ikke lime inn adressen i tekstfeltet, men trykke på bilde knappen som ligger i verktøyfeltet like over der du skriver. (knapp nr 8)

Knapp nr 6 er foresten nyttig når du skal legg inn en link til en annen side.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Fikk en merkelig fisk i sommer :fishing: Den så ut som en drage da jeg dro den opp i båten. Brystfinnene og ryggfinnen struttet ut og var helt stive. Da jeg skulle slå kleppen i den for å hale den ombord, prellet kleppen bare av fisken. Hodet var steinhardt, pansret. Jeg visste ikke hilken fisk det var før jeg kom hjem og slo den opp i havsportfiskeboka.

Fisken jeg hadde fått var en vanlig knurr på ca 1kg. Piggene på finnene skal være giftige så (feig som jeg var) jeg torte ikke å gjøre opp fisken :cryin:

 

Knurr skal vistnokk være en delikatesse og utmerket på smak. Men hva vet vel jeg :lol:

Redigert av måsinj (see edit history)
Link to post
Share on other sites

oi oi knurr på 1 kg er mega stor til og være knurr den skulle du ha veid å sendt inn til jakt&fiske kansje du hadde vunnet noe. jeg er like feig som deg hver gang jeg får den typen ufisk tar ikke i den uten handsker i hvertfall men jeg trur ikke den er giftig. neste gang du får en sånn så må du tråkke forsikktig på den så skal du se hvorfor den heter knurr..

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Et bilde fra Brasøy på Helgelandskysten; sommeren 2005, vi dro 9 storsei i løpet av ca 15 min, dette på en enkel "fiskeharpe" kjøpt hos Europris for ca 30 kr..... Den største var på 15-16 kg ellers rundt 5-10 kg Ikke hverdagsfangst, men vi har somregel matfisk og vel så det......samt en unik naturopplevelse!!

 

Emilie_fiskerpiken.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Den er ikke imponerende stor. Men den ble tatt fra brygga der Hulda ligger i vinterhavn nå i ettermiddag. Avansert slukstang fra Biltema og sluk fra Europris. Sluken har avfilte mottakere slik at jeg ikke skal skade småfisk som kan sjøsettes igjen. På de fire første kastene satt det fem kilo torsk. I løpet av 1/2 time ble det kastet ut igjen åtte småtorsk som var under minstemålet.

 

Fisk.jpg

 

Magen til den største torsken var full av småkrabbe. I magen på den nest største fant vi dette:

 

Innmat.jpg

 

Tydelig at den ene kun foretrakk skalldyr. Den andre foretrakk lang fisk og en kreps. Begge fant behag i en grønn sluk.

 

Og dette fikk jeg uten å bruke en eneste skvett bensin eller diesel.

Link to post
Share on other sites

Fin denne her men ikke så veldig dramatisk, Har faktisk hvert med på å få en som var cirka 9meter lang i laksnot. Finnen var nesten 2meter fra ene enden til den andre. Gikk dårlig med noten da

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ikke min fangst dette her, men hadde vært noe å fått på kroken

 

:eek:

 

Du får nok ikke denne til å ta kroken desverre

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Denne fisken er en tillitsfull, rolig og doven planktonspiser som ikke er til fare for en brisling engang!!!

 

At noen vil ha denne fiskeren til å fremstå som noen slags helt, blir helt feil og patetisk!!!

 

Hadde blitt lei meg hvis jeg av en eller annen grunn skulle skade denne arten!!! :nonod:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Her har vi hvert nede på bergene og hentet litt kattefisk, litt surt vær men blide unger og bra med kattefisk for en halvtimes rekreasjon

 

fisketur_paa_berget.jpg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Var ute og dorget ikveld etter samme slaget men fikk ikke annet en 5 stk av denne ufisken, artig å fiske men helt uspiselig. Rett tilbake i havet går demakrell.jpg

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Fine fisker Froesak!

Kan den nederste være en oppdrettfisk??

 

Vil du røpe hvilken sluk du benyttet???

 

Den har ikke klipt fettfinne så det er villfisk. Den øverste veide 3,8kg i midten 4.0kg og nederst 4.5kg Alle tatt på Mjøsa under dorging

på en sånn wobler: 29851_s.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...