Jump to content

Bør jeg kjøpe sunket skøyte?

fender2

Recommended Posts

Det finnes som kjent flere måter å tape penger på:

Men dette er jo helt feil Poseidon, du setter jo det hele på hodet.

1 båten, den kjekkeste måten

2 spill, den mest spennende måten

3 Kvinnfolk, den sikreste måten

Dersom dette ikke er omforent må dette tema tas opp i en poll på OT :lol:

Heisan!

Har skjønt at flere BP-medlemmer hører til i nærområdet.

Det hadde vært interessant om noen kan ta noen bilder, og legge ut info i denne tråden,

når/om den blir hevet etc. :smiley:

Kanskje tipse nye eieren om å lage prosjekt-tråd her inne.

Så vi alle får vite litt om skøytas videre historie. :yesnod:

Kan dette synet.....

sunket_skoeyte.jpg

,bli til dette igjen?

sunket_skoeyte.2.jpg

denne skøyta har vel vært på bunn ivertfall 3 ganger nå, rekker og det meste på dekk er vekke eller ødelagt. beklager å være pesimist men det må da finnes noe bedre utgangs punkt en denne her, tror det er enklere å bygge ny en å fikse opp denne.

Gir max og auke itte kvart

:lol::lol::lol::lol: Tanken har streifet meg og, men her inne hjelper vi jo hverandre... eller :confused: ...

Kan jo ikke banne på at det ikke er håp for den skuta og at trådstarter ville kunne gjennomføre det, men virker som de fleste ("alle") av oss her inne mener det må finnes ett bedre utgangspunkt en en skøyte som har lagt på bunn i flere måneder og i tillegg har sunket flere ganger med jevne mellomrom. Det burde vel fortelle generellt om skrogets tilstand... eller holdning til båten fra dagens eier :lipseal:

Men jeg har ingen dårlig samvittighet for dette.

Dessverre har vi hatt noen tilfeller av folk som har kommet inn på forumet etter at de har kjøpt seg trebåt. Hadde disse kommet inn på forumet og diskutert det aktuelle prosjektet, før de kjøpte, ville de blitt spart for mye frustrasjon og ikke minst blit spart for store utgifter.

Han som prøver å selge den aktuelle båten som diskuteres i denne tråden har ikke vært helt ærlig i sin markedsførig.

Men takket være lokale folk som kjenner båten og ikke minst kjenner litt til dens historie kan komme med viktig informasjon.

Det er ikke snakk om å skremme tråstarteren bort fra prosjektet. Men jeg mener det er viktig at han også får vite det selgeren ikke er villig til å fortelle.

Tok opp en meget bra trebåt som hadde ligget ei uke på bunnen.

Fikk den aldri helt tett ,hadde fått ca 1 million små markhull .

Om det skyldes spessielle stedelige forhold eller om det er vanlig hvet jeg ikke.

Bare skroget på en båt er mye billigere en hva de fleste tror , ofte bare en 3reje del av hva mange koster på håpløse skrog prosjekter.

Her er alt som hadde litt verdi blitt fjernet og utgiften blitt senket og lagt ut på Finn og kjærlighet gjør blind og etter kjærlighetn er over blir det dyrt å bli kvitt tabben slik som på land.

Denne båten gikk på grunn på kobbarnaglen utenfor Kopervik, dette alene burde få alarmbjellene til å begynne å kime. En båt i såpass dårlig forfatning tåler neppe påkjenningen av å dundre på grunn i 6-7 knop.

Dette så jeg med egne øyne, så dette er ikke bare rykter.

Båten var i rimelig dårlig stand hele veien, og husk at den råte man kan se, er bare brøkdelen av det som faktisk er der.

Nærmeste slipp må være Birkeland, I dalsvågen har vi fyllt igjen slippene ettersom slippvogner og slippebane var rustet i filler. Status hos Birkeland slipp er 60-70 cm is, og blir det ikke mildere snart vil det bare fortsette. Med andre ord er det foreløpig dårlige muligheter for å få noen båt inn der nå.

For de som nevnte Smørstakk / nåværende "Sira", så kan jeg med god kjennskap til båten fortelle at denne var i betydelig bedre forfatning da den ble overtatt til restaurering enn Risørskøyta det her er er snakk om.

Jeg slenger meg på lasset, og sier styr unna. Dette blir det bare sorg av.

Med vennlig hilsen

PIP

• 3 uker senere...
Kommer til å tenke på et skøyteskrog med vakre linjer som har ligget (meget rimelig) til salgs noen ganger....Et vakkert prosjekt som jeg selv luktet litt på, men gikk fra i første omgang pga avstand og frakt hjem i hagen.

Den hadde vært et godt utgangspunkt for deg, hvis noen kjenner til denne og hvor den er nå...

Hei fender2 :smiley:

Hvordan går det med skøyteprosjektet? Er du fortsatt like full av pågangsmot og arbeidslyst?

Ville bare hinte til at den skøyten jeg nevnte overfor nå ligger på finn igjen: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=21260196

• 1 måned senere...

Heisann :smiley:

Oppdatering.....

I går kveld (fredag) kom de som hadde lagt skøyta på kaien med en liten gravemaskin, gikk løs på det de fikk tak i med grabben nede på skøyta, da forsvant master, styrhus og rekker. de har i dag forsøkt å trekke båten mere inn på grunna for å forsøke å kunne hugge den i strandlinja. Skjøyta stakar ville ikke gi seg i dag, selv om det ble benyttet både gravemaskin og en stor kraftig Traktor.

I morgen ettermiddag kommer vistnok en større kranvogn for å forsøke å dra den mere inn mot stranden.

Slik det så ut i dag, satt den skikkelig fast i bunn, og ville nesten ikke rikke seg.

Videre oppdatering kommer.. :seeya:

Vidar'n :smiley:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...