Jump to content

Nytt fantastisk konsept for båtlagring på sjøen


Morea

Recommended Posts

Jeg er redd dere må smøre dere med tolmodighet en liten stund til før vi kan gå ut med priser. Som nevnt tidligere så er nettopp dette noe av det som vi jobber med om dagen. Når det er sagt så håper vi at dere vil bli positivt overasket over prisnivået.

Link to post
Share on other sites

Har sett litt på dette og syntes det var interessant.... kunne godt tenke meg å prøve noe slikt, men det vil komme med noen advarsler....

Vi er 45 fot så muligens litt i det største laget ....

Hei det var en staselig båt du hadde der. Jeg er ikke så beskymret for lengden, men den targabøylen du har der er veldig høy og dette vil medføre at posen blir unødvendig stor og dermed dyr. Har du mulighet til å legge ned targaen?

Redigert av Marinovator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg lurer litt på dette med hvordan komme inn og ut av denne posen med båten.

 

Hei Lars, det er fornuftige argumenter du kommer med der. Først, Marinovator er designet med utgangspunkt at en ligger med baug inn slik at åpningen kommer akter. På båten som ligger inni prototypen er det enkelt å komme seg ned på badeplattformen slik at vi kan åpne glidelåsene som ligger ca 30 cm over vannflaten. Jeg forstår at det kansje ikke er like lett på alle båttyper. Så akkurat dette er noe som må utvikles nærmere på garasje modellen.

Link to post
Share on other sites

Dette ser meget interesant ut for meg i alle fall.. Da kan båten ligge ute om vinteren der den hører hjemme og ikke bli full av møkka renner,drit,snø etc.. Og dette er MYE penere enn hjemmsnekra presseninger som blafrer og står i..

 

Hadde passet perfekt i 5 meters plassen min :yesnod:

 

Stiller gjerne som prøvekanin. :yesnod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Hei det var en staselig båt du hadde der. Jeg er ikke så beskymret for lengden, men den targabøylen du har der er veldig høy og dette vil medføre at posen blir unødvendig stor og dermed dyr. Har du mulighet til å legge ned targaen?

Takker... targaen er høy av to årsaker...

 

1) vi kan sitte på fly, uten å værefor nær radaren som går 95% av tiden mens vier underveis

2) utnytting av høyde, slik at vi kan få god radardekkning

 

Kan legge ned, men kun for vinterlagring da dette er en fire timers operasjon.... med mindre jeg gjør noe med designet på den rustfrie targaen, da med hengsler osv..

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hei dette er spennende, har Dere vurdert en løsning hvor man fester "hallen" rundt ripa på båten?

 

Jeg stiller gjerne som prøve kanin dersom Dere er interessert i å prøve på større båt.

 

Er interessert i løsning for vinterlagringslik at jeg beskytter teak dekk og lakkerte håndrekker mm.

 

Holder til i Fredrikstad.

Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Det har vært en stund siden vi sist var inne på denne siden. Vi har imidlertid brukt tiden godt og vi er glade for å kunne fortelle at verdenspremieren blir under Gladmatfestivalen i Stavanger 28 - 30 juli. Dere vil finne oss langs hele kaien mot fisketorget.

 

Vi skal også delta på trebåtfestivalen i Risør samt på båter i sjøen i Oslo.

 

Når det gjelder Risør og Oslo så trenger vi hjelp fra dere:

Marinovate stiller ut 2 modeller av vårt unike system for vinterlagring av båter som ligger på sjøen. I den anledning trenger vi å komme i kontakt med noen personer som kunne tenke seg å stille sine båter til disposisjon for oss under disse 2 arrangementene. Disse vil da bli lagt inni våre poser. Pose nr. 1 passer for båter opp til 8 meter. Den andre for båter opp til 10 meter. Det må ikke være trebåter, men det hadde vært hyggelig siden det i Risør er er en trebåtfestival. For mere info om våre produkter se vår webside eller ta kontakt på Tlf. 90833131 eller cato.jansen@marinovate.com

Link to post
Share on other sites

mange takk til alle dere som har tilbudt deres båter til demonstrasjonene i Risør og i Oslo.

Vi trenger fremdeles noen flere siden noen av båtene som ble tilbudt enten var for små eller for store.

Når det gjelder vår stand under Gladmat festivalen i Stavanger så vil vi trekke en heldig vinner av en Marinovator til en verdi av 40.000,- :flag:

Skjema kan lastes ned fra vår hjemme side: Marinovate hjemmeside

Link to post
Share on other sites

Hyggelig å se så mange engasjerte innlegg her på Båtplassen! Vi tar imot gode råd, tips og ris med takk. Akkurat nå er det fullt fokus rundt lanseringen i Stavanger den 28/7.

 

Ps. jeg ser at det er noen av dere som har leverandørstatus. Er det noen som kan tipse meg om hvordan jeg kan oppnå dette?

Redigert av Marinovator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Bra omtale på vg.no i dag!

Bare å ta kontakt hvis dere ønsker å teste ut dette på brede seilbåter :yesnod:

Hei Maika, vi har desverre ikke noen løsning til seilbåter enda... Mast og vant går dårlig isammen med en duk som skal kunne bevege seg fritt,, :wink:

Kan du maste ned, eller blir det for mye arbeid?

Link to post
Share on other sites

Hei Maika, vi har desverre ikke noen løsning til seilbåter enda... Mast og vant går dårlig isammen med en duk som skal kunne bevege seg fritt,, :wink:

Kan du maste ned, eller blir det for mye arbeid?

Må ha kran for å ta ned masten, men kunne godt gjort det dersom dere ville teste det ut.

Link to post
Share on other sites

Må ha kran for å ta ned masten, men kunne godt gjort det dersom dere ville teste det ut.

Hei Maika, jeg fikk ikke med meg at det er en katamaran du har... Vi har foreløpig ikke gjort et design som passer på så brede båter. Jeg må få komme tilbake til deg på denne :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lest hele tråden her, men jeg se denne på risør trebåtfestival. Stilig greie det der. Får man den mer isolert enn ett lag med PVC eller hva den er laget av?

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke lest hele tråden her, men jeg se denne på risør trebåtfestival. Stilig greie det der. Får man den mer isolert enn ett lag med PVC eller hva den er laget av?

God kveld Kaptein. Håper at du hadde det like hyggelig i Risør som vi. En Marinovator er ikke isolert. Den delen som ligger ned i sjøen er laget i en kraftig sjøvannsbestandig PVC duk. Den delen som dekker overdelen er laget i et meget lett men sterk polyester basert duk som er behandlet med polyuretan for åvære vann og vindtett.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...