Jump to content

Nytt fantastisk konsept for båtlagring på sjøen


Morea

Recommended Posts

Er det slik at dere trenger en båt på ca 8 meter på messa båter i sjøen?

Hei Polarn,beklager seint svar. Jeg ser at jeg har klart å hoppe over ditt spørsmål. Vi har gjort avtale med en båt leverandør om å få låne 2 båter. Det ser ut som den ene av dem er litt stor. Dersom du har en båt som er mindre enn 8 meter så skulle jeg gjerne kommet i kontakt med deg. Mitt nr er 908 33 131

Link to post
Share on other sites

Jeg synes idéen er kjempegod! Full honnør til oppfinnerne av denne! Tok en titt på denne under Trebåtfestivalen i Risør, og konseptet virker supergenialt! Bare synd at ikke seilbåten min får plass i en slik, da hadde det blitt handel!

Hilsen S/Y Escape ___/)_/)/)___________

Link to post
Share on other sites

Jeg synes idéen er kjempegod! Full honnør til oppfinnerne av denne! Bare synd at ikke seilbåten min får plass i en slik, da hadde det blitt handel!

Hei Hr. Seilnerd,

kjekt å høre at du liker produktene våre. Vår nye modell Marinovator T er nå klar. Denne kan i utgangspunktet benyttes på alle båttyper fordi den ikke har bunn. Den delen av posen som legger ned i vannet er utstyrt med en pølse som du fyller med vann. Vekten av dette vannet blir utlignet avvannet den ligger i. Hvis du derimot prøver å løfte posen ut av vannet vil du, avhengig av størrelsen på posen, ha 1500 - 3000 kg som trekker ned. T modellen blir produsert med en nedre del i sjøvannsbestandig PVC. denne festes i toppduken som er laget i silikon impregnert nylonduk. Total vekt på en pose til din båt vil være ca 40 kg.

Men, på en seilbåt så må du ta av masten :sailing:

Link to post
Share on other sites

Marinovate har nå kommet med en ny modell - Marinovator T. :flag_bp:

 

Denne modellen er identisk med Z modellen bortsett fra at den ikke har bunn. Den er designet med et topp parti som dekker båten ned til vannlinjen. Den er videre utstyrt med en pølse produsert i sjøvannsbestandig PVC plast i den delen som ligger i vannet. Denne pølsen fylles etter montering med vann før posen settes under et trykk på 1mb. Vekten av vannet i pølsen vil bli utliknet av vannet den ligger i. Det er en kontinuerlig utskiftning av luften inni posen med en rate av ca. 300 m3/timen. Strømforbruket er på 70W.

T modellen er beregnet på båter som er større enn 11 meter, også flybridge båter.

Vi gir 5 års garanti på produktet og en forventet levetid på 10 år. Beregnet vekt på komplett pose til en 50 foter vil være i området 45 kg.

 

De første bestillingene er nå kommet inn bla. til en nydelig 50 foter som skal ligge ute i Oslo i vinter.

Her har vi fått hjelp av Elias til å ta vare på båten din !

dsc02557.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Er det noen som har noe mer brukererfaring med dette produktet etter at det nå har vært på markedet i noen sesonger. Jeg vurderer dette til min 48ft som skal ligge i boblehavn på østlandet kommende sesong (2012/13), og ønsker av den grunn å høre erfaringene fra de som har kjøpt dette produktet.

Det er sagt å skulle ha en levetid på 10år med garanti på 5 år, slik at selv om det koster endel pæng for denne 'hallen', så vil det prismessig over tid ikke bli så ille. Det fordrer selvfølgelig at duken holder i 10år+, men det er vel ingen som i dag vet om den holder i 10år med mindre det er gjort tester som klarer å simulere lengre levetid....men det lar seg kanskje ikke gjøre.

 

Any input?

Mvh,

 

Erling Reinemo

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Bare så ingen tror Bergen dørk eller glalaksen har svar på mitt sp.

Det besvarer vel Puffen sitt sp., men selv er jeg ute etter hands-on erfaringer nyere enn 2010.

 

Ingen som har kjøpt, leid eller har en nabobåt som har brukt dette i 2010, 2011, 2012, ev. sitter klar for 2012-2013?

Link to post
Share on other sites

Om andre er interessert, så fant jeg en del informasjon på Facebook-siden til Marinovate : http://www.facebook.com/pages/Marinovate/118940361452092

 

Selve nettsiden til firmaet ( http://www.marinovate.com/ ) er rett og slett elending. 100% Flash-basert... :nonod:

Omtrent umulig å oppdatere, ikke søkbar (finner den knapt på google), kan ikke copy&paste tekst fra den, kan ikke sees på iPhone/iPad. Forundrer meg til stadighet at gründere, folk som er innovative, klarer å fullstendig ignorere den muligens rimeligste og mest effektive markedskanalen sin.

Link to post
Share on other sites

Har sett denne saken på nært hold og er ganske imponert over konstruksjonen, og virkemåte.har selv fått tilbud på å kjøpe en sånn, men ble helt avskremt av prisen. den bærer preg av at den er utviklet i stavanger med "oljepriser"

Siden de er alene på markedet med noe slikt så kan de vel forlange fantasipriser.

Når man ser at man feks kan kjøpe en landbasert plasthall eller et hoppeslott med samme mengde presenningsduk til under 10000kr blir det for meg helt feil å betale den prisen for noe som koster 3000kr å produsere i "made in china"

 

Det finnes et lignende produkt for biler som koster ca 2000kr levert forbruker.

Link to post
Share on other sites

Hei kjekt å se at det er så stor interesse for produktene våre. At det er noen som ikke liker oppbyggingen av hjemmesidene våre får så være. Om ikke lenge vil vi legge ut nye sider på http://marinovate.com

Når det gjelder priser så er dette konstruert som en hall som skal tåle å ligge på sjøen i full storm med 10 års levetid. Vi benytter de beste materialene som er på markedet og som også benyttes av ledende kalesje produsenter i verden.

Det er nok en grunn til at det ikke fungerer å bruke en landbasert plast hall eller et hoppeslott for den saks skyld til å vinterlagre en båt på sjøen.

Link to post
Share on other sites

matrialene er helt sikkert top kvalitet med uv beskyttelse og det hele, men vilket land er det som produserer disse enhetene? For de er ihvertfall ikke produsert i norge.

La meg tippe Kina.

Tror nok Marinovate hadde solgt over dobellt så mange i året om prisen ble halvert. og enda hadde dere hatt 50%fortjeneste på hver enhet.

Link to post
Share on other sites

Materialene vi benytter er produsert i Norge og Norden. Vi produserer på Norsk fabrikk i Polen. Kina er ikke et alternativ for oss mht kvalitet og leveringskapasitet. Sammenlikner du prisen på våre produkter med en kalesje av god kvalitet til en båt på din størrelse så mener jeg at vi har en god pris. Særlig tatt i betraktning at vi har et dukforbruk på over 100 m2 pr enhet. En stor kalesje ligger vel i området 15 - 20 m2...

 

Det vi har gjort for å kunne tilby en rimelig inngangsbillett er å tilby leie første året. Da kommer vi og monterer på kundens båtplass. Når så våren kommer kan kunden velge om han ønsker å levere tilbake eller kjøpe ut garasjen. Ved kjøp kan da kunden trekke av allerede innbetalt leie. Dette er en ordning som mange har benyttet seg av

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...