Tor Arild Svart 5.April.2020 Del på Facebook Svart 5.April.2020 En liten dagstur gjennom de flotte sundene på Nøtterøy og så tilbake til Vallø. Bruker påska i båten. En dag med langsomt vedlikehold og deretter en liten dagstur. Lave skuldre. går an å ga fint båtliv selv i disse koronatider. God påske til alle. mvh Tor Arild Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Vasket av vinterens støv. Trenger en real rubbing og polering også, men det får jeg ta litt etter litt. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Laget ny dekklist til babord side ved skyvedøra akter. Brukte en eik hobbyplate. 2 strøk Liberon spritbeis. Nå venter fem lag med De Ijssel Double Coat med UV filter. God gammeldags DD-lakk. Det blir spennende å teste denne!??? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Sholsen58 Svart 7.April.2020 Del på Facebook Svart 7.April.2020 Byttet jokerventil på toalettet ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 7.April.2020 Del på Facebook Svart 7.April.2020 Første strøk med Double Coat! Håper dette blir bra! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Billa Svart 7.April.2020 Del på Facebook Svart 7.April.2020 Sjøsatt og tatt første tur Sitér dette innlegget Sushi Link to post
torbi Svart 7.April.2020 Del på Facebook Svart 7.April.2020 Henningen skrev On 4.4.2020 at 19.27: Hytteturen gikk i dass, ble polering isteden for i dag. Ser flott ut, hva slags type brukte du.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Chilli Solbris Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 2. strøk med Double Coat. 3 igjen! Har tro på dette! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
-Luna- Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Montert ny fjærnkontroll til ankerwinch. Koblet til baugpropellen også. Byttet gammel skillediode ladeteknologi med nytt. Alle planlagte prosjekter for i år ferdig. Venter på finvær ? Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Havarita Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Sjøsatt ? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Havarita skrev 49 minutter siden: Sjøsatt ? Nice min blir sjøsatt i morgen ???? Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 (I går) Sjøsatt, første tur etter ny turbo og eksosbend ? Etter prøvetur lå det olje på dørk i motorrom. Olje er som blod, 1dl ser ut som 1L. Ser ut som det kom fra dreneringshull fra intercooler, samt noe opp fra peilepinne(mangler o-ring). Sjekket etter trekk/blås fra olje påfylling, nada heldigvis . Men dette må følges med på fremover . Vasking av motorrom. Har montert alarm etter besøk av uvedkommende ? Samt testet fjernkontroll til ankervinsj/trøster ? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Skiftet motorolje og filter på 2 cummins motorer. Gikk tilbake til 15-40 mineralolje Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Marius! Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 -Luna- skrev for 22 timer siden: Montert ny fjærnkontroll til ankerwinch. Koblet til baugpropellen også. Byttet gammel skillediode ladeteknologi med nytt. Alle planlagte prosjekter for i år ferdig. Venter på finvær ? Hvordan er denne kontrollen å koble opp? Skulle gjerne hatt både ankervinsj og trøster på samme kontroll på min å ? Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 4 minutes ago, Marius! said: Hvordan er denne kontrollen å koble opp? Skulle gjerne hatt både ankervinsj og trøster på samme kontroll på min å ? Egentlig ganske enkelt. Mottakeren trenger 12V styrestrøm. Så er det fire utganger med 12V som kobles til relee for ankerwinch og baugpropell. Det som kan være mest arbeid blir å trekke kablene fra bryterpaneler til mottager og de ikke allerede er samlet på en plass. Hos meg byttet jeg ut en eksisterende mottager for winch og trakk to ledere til baugpropell bryterpanelet. Tok meg ikke mange timene. Har savnet å kunne operere baugpropellen når jeg ligger til alene. Enten man løper frem på baugen for å hoppe i land eller fortøyer i litt vind. Lei av å løpe inn og ut :-) Fjærnkontollen som er avbildet er på tilbud hos WestSystem. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Too Much Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 På årets første båttur, vi er ikke alene Sitér dette innlegget Link to post
Bigdrago Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Nytt gimballager (lukket system som er ferdigsmurt) i alpha one gen two. Og ny oljefitting da min knakk, ingen av videoene på nett nevnte dette? I morgen kommer belgene på. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Tredje strøk!?? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Båtb123 Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Måtte bytte båtplass i år er tydelivis fovoritt plassen til måkene. Montert måkejager Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Marius! skrev for 4 timer siden: Hvordan er denne kontrollen å koble opp? Skulle gjerne hatt både ankervinsj og trøster på samme kontroll på min å ? Det følger gode instruksjoner/tegninger med Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 I dag har det vært polering til jeg ble stoppet av en liten snøbyge ... ?... I morgen blir det og legge på nye voks veiker på begge pakkboksene... ikke mer å ettertrekke nå... Sitér dette innlegget Link to post
Marius! Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 TrikkerN Lønning skrev for 22 timer siden: Det følger gode instruksjoner/tegninger med Supert Har den vanlige «joysticken» til å styre trusteren fra førerposisjon nå, jeg vil vel fortsatt kunne ha den i bruk også uansett? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Jeg har gått over solcelleopplegget. I høst ble det nye paneler, 2stk. på 110W hver. Men kablingen ble litt så som så. Ute på dekk ble det ikke pent med 4 svarte tykke kabler (6mm² med tykk isolasjon). Nå er de trukket med hvit flettet strømpe og klamret fast. Inne skiftet jeg også ut all kablingen til 6mm², både før og efter regulatoren ned fil forbruksbanken med egne kabler for både pluss og minus. Der var det tidligere diverse skjøter med forskjellig kvadrat, og så var minus felles med en del andre enheter. Jeg hadde også en "Petter Smart" boks som sørget for at når vi lå med landstrøm (som er koblet rett til forbruksbanken) ble panelet automatisk koblet over til å lade startbatteriet. Her var det også litt tap, så nå går kablingen uten dette rett til forbruksbanken. Jeg regner med at startbatteriet får nok lading fra dynamoen. Det batteriet brukes jo kun 1 sekund når motoren starter. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Marius! skrev for 1 time siden: Supert Har den vanlige «joysticken» til å styre trusteren fra førerposisjon nå, jeg vil vel fortsatt kunne ha den i bruk også uansett? Disse skal bare parallellkobles? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfnugg Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 I dag åpnet jeg mannluken i dieseltanken. Halvfull tank, fant bunnen (v-bunn) med slangen fra vakumoljeskifteren og pumpet på. Frem og tilbake, men fikk bare.... ja... diesel? prøvde foran skvalpeskott med samme resultat. Og tanken så ellers ren ut inni. Så da regner jeg med det er gull, og skifter filter i morgen. Og fant enda en lekkasje som har pågått over tid, med mugg og greier.... luftinntak som ikke var tett mellom boks og skrog. Rent vann på innsiden av skai og ned i kjølen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.