Lars H. Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 Jeg har kjøpt inn en flaske Jägermeister for den første turen i år til uken. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gabi Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 TrikkerN Lønning skrev for 14 timer siden: Gabi skrev for 15 timer siden: Siste uken montert gassvarsler i byssa samt CO-varsler og brannvarsler i begge soverom. Handlet nye? Hvilke type? Kjøpte på Seatronic. Optisk brannalarm: https://www.seatronic.no/?q=TA413542&idx=magento1_default_products&is_v=1 Batteridrevet kullos/CO-alarm: https://seatronic.no/batteridrevet-kullos-co-alarm Gassalarm: koplet denne direkte til batteri, så den står på hele tiden. https://seatronic.no/gassalarm Sitér dette innlegget Link to post
Fuglen Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 Lars H. skrev for 2 timer siden: Jeg har kjøpt inn en flaske Jägermeister Fornuftig. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 17.April.2020 Del på Facebook Svart 17.April.2020 Har hatt årets første overnatting i båten. Den første av forhåpentligvis mange! Og tok ukens siste jobbvakt om bord. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Guest Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Skrudd noen timer og prøvekjørt Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Vært utpå fjorden i noen timer. Første gang siden februar. Sover i båten for tredje natt på rad. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Sjøholken Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Støpt baderomsgulv og tatt meg en øl i salongen Sitér dette innlegget Link to post
riskyrasmussen Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Smurt all teak i skuta. Blir sjøsetting og prøvekjøring neste uke :) Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Montert badeplattform og polert skuta. Brodern fornøyd etter vellykket belastningstest. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 18.April.2020 Del på Facebook Svart 18.April.2020 Koser oss på helgetur. Fikk også liv i solcellepanelet igjen. Var heldigvis bare en løs kabel som jeg hadde glemt å kople til for et par uker siden. Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Er vel på tide med en ørliten vårpuss? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Ikke i dag, men like fullt... Hengt opp Båtplassen-vimpelen i toppen! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
GVH1979 Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Da har helgen gått med til båtpuss. Fikk også årets første overnatting i båten. Fikk dessverre ikke rukket å gjøre alt jeg ønsket, men noe ble det likevel. Byttet tennplugger. Skiftet olje Byttet impeller og impellerhus Fjernet gammel rur og groe. Behandlet vannlinjen med rens, her var det gult. Støvsugd og vasket Renset teak på dekk, badeplattform og i cockpiten. (Dekk og badeplattform må slipes, gjør dette senere) Behandlet båten med TC Nano 3D. Så-som-så fornøyd. (Første gang jeg tester dette produktet) I morgen blir det bunnstoff (outsourcet dette) og sjøsetting til Lørdag hvis været holder seg. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Erikda skrev for 8 timer siden: Ikke i dag, men like fullt... Hengt opp Båtplassen-vimpelen i toppen! Jeg derimot fikk beskjed av fruen om å ta min BP vimpel ned...kanskje forståelig når en ser forfattningen den er i....?? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Ellers har vi sjøsatt i dag... fikk kranbil kl 09.00... Og nå er det på tur i finværet...kaldt om natten, men fint flybridge vær om dagen.. Blir vestsiden av Øygarden og nedover mot Austevoll noen dager... Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Holder fortsatt på med å sparkle - pusse - sparkle - pusse etter gamle kalesjeknapper (har bestilt ny kalesje med andre knapper), mye jobb, fikk hjelp av Jostein og Tore til å bytte impeller på min 93-model Mercury 2T påhenger (det gikk etter litt tid) og bytta begge releene til hev/senk-mekanismen til motoren. Motoren starta (nesten på første, måtte lade batteriet først) og fikk rusle en liten stund. Kjølevannet spruta ut - som det skulle. Nå er det bare mer sliping, sparkling og pussing og tilslutt partilakkering før hun kan legges på vannet. Nærmere st. Hans tenker jeg. Gjør en grundig jobb i år (kjøpte henne i august i fjor, denne 33 år gamle damen) så slipper jeg billigere til neste år. Jeg mener nå båtpussen er halve gleden ved å ha båt jeg da Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Espen Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Fikk komme opp på slipp litt brått igår: etter endt dag idag ser alt så mye bedre ut, må bare få kjøpt anoder imorgen og få på disse, så er man klar: Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Brukt den i dag ? Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Ida Marie III skrev 1 time siden: Jeg derimot fikk beskjed av fruen om å ta min BP vimpel ned...kanskje forståelig når en ser forfattningen den er i....?? Min likner veldig Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 En tur og bunkret igår og vaskedag idag kiropraktor imorgen Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Guest Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Eika skrev On 18.4.2020 at 20.14: Skrudd noen timer og prøvekjørt Idag har vi kjørt ca 150Nm rundt i Telemark og Vestfold. Ikke ett feilslag, det bare virker (alt bortsett fra powertrim virker da) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Eika skrev 33 minutter siden: Idag har vi kjørt ca 150Nm rundt i Telemark og Vestfold. Ikke ett feilslag, det bare virker (alt bortsett fra powertrim virker da) Kakefest hos Shell på mandag ?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 TrikkerN Lønning skrev 4 minutter siden: Kakefest hos Shell på mandag ?? Faktisk ikke, ligger på ca 0.7L/Nm :) marsjer i 50 på 4000rpm, 60 på 5000rpm, når man nærmer seg 6000 så skjer det noe og det tar virkelig av Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 Eika skrev 13 minutter siden: Faktisk ikke, ligger på ca 0.7L/Nm :) marsjer i 50 på 4000rpm, 60 på 5000rpm, når man nærmer seg 6000 så skjer det noe og det tar virkelig av Rått ?? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 19.April.2020 Del på Facebook Svart 19.April.2020 TrikkerN Lønning skrev Just now: Rått ?? Blir bedre når jeg får mine på vannet den uka her, ca samme tallene der, bare 10-15knop høyere hele veien :) men ca samme forbruk pr Nm da på verstingen, som drekker 150L/T så havner jeg nok på 1.3-1.5L/Nm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.