Båtb123 Svart 7.Januar.2021 Del på Facebook Svart 7.Januar.2021 Godt i gang med vår pussen. Satser på sjøsetting 15mars Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 8.Januar.2021 Del på Facebook Svart 8.Januar.2021 Service på d6'n og siste rest av polering unnagjort i dag. Nå er alt klart til våren.. Sitér dette innlegget Link to post
Duppe Svart 8.Januar.2021 Del på Facebook Svart 8.Januar.2021 Det var ordentlig Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Jeg har starta på det prosjektet her da, får satse på at eieren blir fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
Guest Thostr Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 1 hour ago, Eika said: Jeg har starta på det prosjektet her da, får satse på at eieren blir fornøyd I alle dager, hva er det som har vederfart denne skuta? Ser ut som en skikkelig stor støpejobb. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Thostr skrev 4 minutter siden: I alle dager, hva er det som har vederfart denne skuta? Ser ut som en skikkelig stor støpejobb. Noe sier meg at den har truffet noe som var hardere enn vann. Det har vært 2 eiere på den etter den blei skada, så jeg vet ikke helt hva som har skjedd Regner med å være ferdig med støpinga iløpet av noen dager, så begynner finish arbeidet og det tar jo litt tid da, hvis man skal få en finish som er verdig en hydrolift Sitér dette innlegget Link to post
Lunde14 Svart 15.Februar.2021 Del på Facebook Svart 15.Februar.2021 Rydda opp i kabelskapet Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Har slipa i 6-7timer og imorra er jeg igang med støping Sitér dette innlegget Link to post
-Luna- Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Storservice på D4 motorene i år. Byttet reimer, ruller og strammere. Tilstanden var ok, til tross for at de har gått 1800 timer. En ting mindre å tenke på 😊 Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
Brigg Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Og så legger du ett sett av de gamle rullene ombord som reserve sammen med en brukt reim. Ikke sikkert du får bruk for dem selv, men kanskje treffer du noen annen som er i beit for slikt midt i fellesferien. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
-Luna- Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 9 minutes ago, Brigg said: Og så legger du ett sett av de gamle rullene ombord som reserve sammen med en brukt reim. Ikke sikkert du får bruk for dem selv, men kanskje treffer du noen annen som er i beit for slikt midt i fellesferien. Satt å lurte litt på det. Har ny reim liggende, men kan da ta vare på et sett ruller og. Sitér dette innlegget Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375 Link to post
torbi Svart 16.Februar.2021 Del på Facebook Svart 16.Februar.2021 Eika skrev for 3 timer siden: Har slipa i 6-7timer og imorra er jeg igang med støping Omfattende arbeid, sikkert interessant fag, eg skal følge med dette her,🙂👍 Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Trawler 42 Svart 20.Februar.2021 Del på Facebook Svart 20.Februar.2021 Endelig tiner snø og is her på Justvik utenfor Kristiansand. Var og så til skuta og tok opp ispropellen mens te vannet kokte. Byttet ut presenning med krympeplast denne vinteren, det har vært en god erfaring. Ingenting som flagrer og slår i vinden. Her fra luken til flybridge Det ble tid til en kopp te og litt radio lytting også. Da gjenstår bare å vente på åpent vann. Isen ligger ennå langt ut fjorden mot Varoddbrua. Håper å få montert opp dieselvarmeren som ble kjøpt inn før forrige sesong i god tid før båten tas i bruk og alt går i "pausemodus" Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Guest Svart 23.Februar.2021 Del på Facebook Svart 23.Februar.2021 Slipe slipe slipe, båten er blå, ikke hvit Sitér dette innlegget Link to post
Kanalkapteinen Svart 23.Februar.2021 Del på Facebook Svart 23.Februar.2021 Heftig @Eika😳👍 Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
tom Cognac Svart 23.Februar.2021 Del på Facebook Svart 23.Februar.2021 (redigert) Eika skrev for 9 timer siden: Slipe slipe slipe, båten er blå, ikke hvit Får litt assosiasjoner til Rene Magritte's bilde. "Dette er ikke en pipe!" Redigert 23.Februar.2021 av altera mulier (see edit history) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Guest Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Har begynt på knestøttene nå, siden båten skal bygges om fra innenbords til utenbords. Siden jeg kjenner eieren godt og vet åssen han kjører så bygger jeg akterspeil etter behov. Platene blir rulla med polyester og får trekke inn og herda over natta, før jeg matter de kjappt, legger glassfiber i midten og skrur de sammen Har fått støpt opp noen skader også. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Henta dørkplatene mine bak i helgen, for en liten refresh.. kos lukt i kjellern 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Har fått solgt ene båten min i dag, den gikk for prisantydning etter knappe 3 dager på finn. Basert på anntall henvendelser og telefoner jeg har mottatt på de 3 dagene så vil jeg si at i år er det selgers marked, absolutt. over 6000 visninger og over 50 private meldinger på finn. 16 av de fra madammer som lurte på om båten hadde bad med toalett.... Er snakk om en 21 fot seilbåt... Det har vært ett helt hinsides trykk på mail og telefon. Båten Ble solgt til førstemann som kom på visning uten diskusjon på pris. Båten var dog priset for å selges, kunne nok pent fått mer men nå går den til ett godt hjem hos 2 engasjerte ungdommer. /Taskeladden Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
cheetah Svart 24.Februar.2021 Del på Facebook Svart 24.Februar.2021 Har tatt batteriet ut av båten for å lade og forhåpentligvis få liv i det. Skulle ha tatt det ut før isen kom... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Nå spoler vi 20år tilbake i tid og polyesteren blandes i 10liters bøtter igjen Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Endelig ferdigstøpt under vannlinja og med det, så sier jeg hold dere på vannet og GOD HELG Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Plast Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Imponerende, Eika! Blir bra båt av dette! :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 Får virkelig satse på det :) den skal jo bli ett billigt og raskere alternativ til Nordkapp 705'n med mercury v8 som står lenger inn på verkstedet Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 (redigert) Endelig årets første tur! Setter kursen ut av fjorden... Oscarsborg Landsteilene Sola går ned over Nakholmen Redigert 26.Februar.2021 av Pequod (see edit history) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.