Chilli Solbris Svart 26.Februar.2021 Del på Facebook Svart 26.Februar.2021 (redigert) I dag har jeg byttet dieselfilter. Forbausende lite møkk etter å ha blitt filleristet hver fordømte gang jeg har gått mellom Fredrikstad og Horten i vinter! Redigert 26.Februar.2021 av Solbris II (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Kanalkapteinen Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Montert trimpumpe etter overhaling, og fått jentungen til å demontere den gamle lensepumpa som jeg tror vi skal skifte ut. Greit med liten mekaniker når det skal jobbes under dørken 😅 Denne har nok gjort jobben, selv om det er ei membranpumpe. 16 l/min eller noe? Sitér dette innlegget Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
leopard Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Jeg har ikke gjort noe, men da har de fått løftet inn ny motor og er i gang med å koble den til. Gleder meg til sjø setting nå 😊 Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Fått start på motoren i dag etter en lang og kald vinter. Startet med en gang etter at batteriet var ladet😊👍 neste blir å skifte olje pluss filter og kjølevæske. Men så var det å finne rett type væske da..https://youtu.be/qEXt8hNnDNA https://youtu.be/nVaNcIh-67U Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Første start år. Byttet begge turboer😀 Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Februar.2021 Del på Facebook Svart 27.Februar.2021 Fortsatt vårklargjøringen. Polering står på tapetet om dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Det er juks å rigge opp ett speil og påstå det er nypolert båt :p Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Eika skrev 46 minutter siden: Det er juks å rigge opp ett speil og påstå det er nypolert båt :p 😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Jeg har forberedt arbeid på båten, har idag kjøpt inn bunnstoff og bestilt litt annet. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Korsfjord Svart 1.Mars.2021 Del på Facebook Svart 1.Mars.2021 Fått pris hos glassmester på nye vinduer. Tenker å sette inn nye glass rundt påske. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Løfta opp båten idag og da så jeg dette Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Eika skrev 8 minutter siden: Løfta opp båten idag og da så jeg dette Fiffi detalj, men det er nok mere vanlig å ha de hullene over vannlinja. Nå må du tilbringe sommeren i plan, lissom. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 Worry II skrev 3 minutter siden: Fiffi detalj, men det er nok mere vanlig å ha de hullene over vannlinja. Nå må du tilbringe sommeren i plan, lissom. Håper den er på vannet og er tett til søndag :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.Mars.2021 Del på Facebook Svart 4.Mars.2021 @Eika Glemt å sette i nugla? Om dette er Halcoen ligger vel vanntanken innenfor der? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Fjordland Svart 5.Mars.2021 Del på Facebook Svart 5.Mars.2021 (redigert) Ifbm med et "check engine" lys tok eg båten hjem for reparasjon og noen oppgraderinger som har ligget for lenge på hylla. Bytta til de "blå" injectorene, da disse skal være en forbedret utgave fra mercury. Har laget meg en liten dysetester for og kontrollere dyser. Ikkje helt optimalt da optimax injiserer en blanding av bensin/luft, men gir et lite bilde. Noen av de originale svarte injectorene, lakk litt og hadde ymse sprøytebilde. De nye så bra ut. Fikk montert sammen dette, og plukka ned innsug og reedventiler. De originale er stål, og etter og lest meg nervøs på havarier etter små biter Reed ventiler som tar knekken på motoren, blir disse byttet ut i kompositt. I samme slengen blir det "stufferkit". Det er noen foringer som flytter reedventilene nærmere veiven, og gir høyere kompresjon i veivhuset. Imorgen blir vst og bensinpumpe rensket og klargjort for montering. Så blir det og fikse opp i feilkoden. Den sier TPS feil, men alt stemmer på testene eg gjør av de. Så om noen har en 2.5l optimax liggende med deler til låns/salg, så gi gjerne lyd fra deg👍👍😁 Redigert 5.Mars.2021 av Fjordland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 6.Mars.2021 Del på Facebook Svart 6.Mars.2021 Brigg skrev On 4.3.2021 at 18.07: @Eika Glemt å sette i nugla? Om dette er Halcoen ligger vel vanntanken innenfor der? Er ikke vanntank i den, blei bestilt ny som taxibåt med usofa i nesa Sitér dette innlegget Link to post
cheetah Svart 7.Mars.2021 Del på Facebook Svart 7.Mars.2021 Skiftet olje pluss filter og fyllt på kjølevæske. Var usikker hva som var fra før så brukte sånn universal fra Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.Mars.2021 Del på Facebook Svart 8.Mars.2021 Har fått båten på vannet igjen og jaggu var den vanntett denne gangen Må lufte ut litt polyester lukt da Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.Mars.2021 Del på Facebook Svart 8.Mars.2021 Har begynt på jobben med å tette de 2 hullene her, sånn at det blir plass til 1 dph hull. Så skal motorfester bygges om og baugpropell monteres Sitér dette innlegget Link to post
tom Cognac Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Ble lei av aluminium på båten min, nå byttes alt til rustfritt. Pullere, kryssholt og hengsler kjøper jeg nytt fra båtutstyrsbutikk (Trebåten og Maritim), pulpit fikk jeg kjøpt veldig pent brukt og uskadet fra Kambo marina som høgger båter (har sittet på en Risør 30), masta har jeg hatt litt problemer med. Må designe en selv, men hadde problemer med å finne noen som kan lage til meg. Har fått tips om et firma i Horten (Kramek as) som skal være gode på dette. Bildet viser ørtende designtegning, håper jeg blir ferdig (dvs: får bestemt meg) innen mars. Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Chilli Solbris Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Plukket fra hverandre litt og fjernet gammel tefefonsentral. Den satt bak hylla inne i skapet i dinetten Alt ble grundig vasket før det ble satt sammen igjen!😁😁😁 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Worry II Svart 11.Mars.2021 Del på Facebook Svart 11.Mars.2021 Solbris II skrev 2 minutter siden: .. fjernet gammel tefefonsentral.. Var disse standard på RC500 ? Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12.Mars.2021 Del på Facebook Svart 12.Mars.2021 Worry II skrev for 7 timer siden: Var disse standard på RC500 ? Det vet jeg ikke. Muligens på de som gikk til østen. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Guest Svart 12.Mars.2021 Del på Facebook Svart 12.Mars.2021 Da er det bare motorfester og skjære nytt hull til dph igjen Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 12.Mars.2021 Del på Facebook Svart 12.Mars.2021 Hatt besøg av Furlservice i båten, som sjekket diesel på tankene. I gen dritt å spore i tankene. Så da er nu de klar for sesongen. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.