GVH1979 Svart 10.September.2022 Del på Facebook Svart 10.September.2022 (redigert) I dag ble båten tatt på land. Service og vinterklargjøring av motor. Puss av diverse rustfrie detaljer og vask av båt. Jeg tenkte å polere og vokse båten før jeg satt den bort, men ble positivt overrasket over tingenes tilstand etter vask, bilde under er etter vask før voks. Fusso 99. Redigert 10.September.2022 av GVH1979 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
myhreoe Svart 11.September.2022 Del på Facebook Svart 11.September.2022 Ikke i dag men i går, rensket akterspeilet for råttent treverk. Gjenstår sliping og klargjøring før plastring av divinycell. Veide sikkert 60-70 kilo den xfiner plata Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Blouberg Svart 18.September.2022 Del på Facebook Svart 18.September.2022 Fikk på plass den nye plotteren i dag. Endte opp med en vann skjært ramme i syrefast. Her er et før/etter bilde (: Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Eika Svart 21.September.2022 Del på Facebook Svart 21.September.2022 3 forskjellige herdere, 3 forskjellige nyanser, hardt valg når man skal skifte farge på båten Ikke min båt, men en jeg rubba og polerte som blei ferdig i går Sitér dette innlegget Link to post
Eika Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Hvorfor kan jeg ikke bare være som alle andre og bruke lakk? Blir mye etterarbeid nå, men den dagen båten står der nypolert og fin og jeg vet det kun er gelcoat på den, så er det vel verdt det Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 I dag ble det å skifte brann slukker i motorrom. Null trykk og morkne slanger, så dette var nok på tide. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Chilli Solbris Svart 25.September.2022 Del på Facebook Svart 25.September.2022 Legger opp til å benytte varme fra varmtvannsberederen. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Taskeladden Svart 26.September.2022 Del på Facebook Svart 26.September.2022 Vært en liten tur på land i helgen for "vårpuss". Bor i båten, så den ligger ute hele året. Bunnstoff, sink, rengjøring, polering og benyttet sjangsen til å bytte belg på seildrevet. Den gamle var fra 1990. Så forsåvidt ganske ok ut, men noen små krakeleringer var det å finne. Ble bra med ny belg, det var ikke en vanskelig operasjon. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Eika Svart 30.Oktober.2022 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2022 Ikke idag, men fredag. Kjøpte disse privat, nå skal alle båtene bli slette, blanke og fine Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 2.November.2022 Del på Facebook Svart 2.November.2022 Framtia skrev On 22.4.2018 at 8.44: Noen som har prøvd produktene til Renskib? Er jo en stund siden spørsmålet var oppe sist... Er det noen nå som har forsøkt disse produktene til Renskib? Her er en som brukt dette, men etter hva jeg forstår så er det gjort ganske nylig, men resultatet ser i alle fall veldig bra ut så langt.. Sitér dette innlegget Link to post
Jp62 Svart 2.November.2022 Del på Facebook Svart 2.November.2022 Båten fått nummer og navn Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 4.November.2022 Del på Facebook Svart 4.November.2022 Har hatt en bitteliten dieseldrypp fra aggregatet en stund. Og har vært vanskelig å lufte når jeg har skiftet dieselfilter. Det var bittelitt diesel langs noen av slangene. Inspiserte ordentlig i dag og det viste seg at banjokoplinger inn mot dieselpumpa ikke var helt skrudd til! Kunne bevege på koplingene.....strammet disse til og har da tro på at det skal bli tett! Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 4.November.2022 Del på Facebook Svart 4.November.2022 Laget en liten trapp opp til båten. Kassa passer perfekt på uteriggeren. Gjenbruk:) Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 5.November.2022 Del på Facebook Svart 5.November.2022 Har vært ute en tur og blåst turbo og alt er ok 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 7.November.2022 Del på Facebook Svart 7.November.2022 Kjørt motorer og generator littegrann. Slått av unødig strømforbruk. Satt opp stativ på fly'en og fått en plasthette på. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Otto R Svart 12.November.2022 Del på Facebook Svart 12.November.2022 Nå er vinterpresenning satt på, vanntanker tømt og dieseltanker fulle, pluss 300w varme er satt på- så da kan vinteren sige på. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 12.November.2022 Del på Facebook Svart 12.November.2022 ikke i dag, men tidligere i uka. Bygget et lite trinn som stroppes fast på uteriggeren. Passet perfekt :) Sitér dette innlegget Link to post
lr-80 Svart 20.November.2022 Del på Facebook Svart 20.November.2022 Fått en hel miniferie på et par dager. Nesten alene på fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 1.Desember.2022 Del på Facebook Svart 1.Desember.2022 Var ombord for å sjekke forholdene og startet motorene. Styrbord motor var blitt grov i lyden og det viste seg at det ikke kom vann ut av eksosen. Plukket av impellerhuset og fant en heller klein impeller. Tur til lokal båtutstyrs forhandler og bestilte 3 stk nye. Bytter på begge motorene nå, så har jeg en i reserve ombord ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Chilli Solbris Svart 1.Desember.2022 Del på Facebook Svart 1.Desember.2022 Trawler 42 skrev for 2 timer siden: Var ombord for å sjekke forholdene og startet motorene. Styrbord motor var blitt grov i lyden og det viste seg at det ikke kom vann ut av eksosen. Plukket av impellerhuset og fant en heller klein impeller. Tur til lokal båtutstyrs forhandler og bestilte 3 stk nye. Bytter på begge motorene nå, så har jeg en i reserve ombord ! Den der har jaggu gjort sitt! Fikk du gravd ut restene? Jeg fant noen deler inne ved varmeveksler rett etter pumpa. Greit å få bytta!😃 Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Trawler 42 Svart 1.Desember.2022 Del på Facebook Svart 1.Desember.2022 Chilli Solbris skrev for 1 time siden: Den der har jaggu gjort sitt! Fikk du gravd ut restene? Jeg fant noen deler inne ved varmeveksler rett etter pumpa. Greit å få bytta!😃 Ikke fått sett på varmeveksleren ennå, da jeg måtte rekke å bestille nye impellere før stengetid. Fikk alle rester ut av impellerhus iallefall, så det er bra. Skal se på varmeveksleren over helgen tenker jeg. Skal ha barnebarn på besøk for julekakebaking i helgen, så da går dagene. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Biam1 Svart 3.Desember.2022 Del på Facebook Svart 3.Desember.2022 Vedlikehold lading Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.Desember.2022 Del på Facebook Svart 3.Desember.2022 Har vært i båten og sjekket litt etter frost og regn, der var alt ok og motor gikk som en klokke. Tenkte meg en tur ut for turen sin del i morgen søndag. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 8.Januar.2023 Del på Facebook Svart 8.Januar.2023 Begynt på demontering av ladeluftkjøler og eksosbend. Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
MYVIVERA Svart 10.Januar.2023 Del på Facebook Svart 10.Januar.2023 Polert opp spottene (crom) og byttet alle til led pærer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.