Polarn Startet 5.April.2010 Del på Facebook Startet 5.April.2010 I dag har jeg vasket båten rund baut. Vasket i kjølsvinnet og påbegynnt sliping av dørk. Hva har dere dere fått gjort? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Dieselboy Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 (redigert) Prøver å vekke Eber'en til live. Bare puttrer og ryker før den stopper. (Masse røyk, ingen ild ) Se egen tråd om dette! Redigert 5.April.2010 av Dieselboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Har ryddet ut stuerom for tau og dritt, fjernet gulvplater og noe ødelagt mahogny ved inngang til cabin. fin dag i havnen Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Før i påsken har sønnen min og jeg mattet ned 45 fot med båt pluss skrapt ned det som er løst av maling. Skrapt ned rur fra propellere og akslinger. I dag har jeg pusset propellere blanke og fine Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
bukt Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 (Masse røyk, ingen ild ) trodde det het ingen røyk uten ild jeg... he he kjipt med ting som ikke funker Sitér dette innlegget Link to post
Ethena Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Ha! - i dag har jeg - og "Prippa" (sønnen) fått pussa ned alle flekker på båten, ( www.syethena.wordpress.com ) begynt på reprasjon av baugkrasjen, limt litt mahogny på ødelagt dørstolpe i ruffen, fått epoxy i skruhull hist og pist og fått skrudd løs forpiggluka som må limes opp igjen. Samt skravla masse om løst og fast. (Sa jeg at samboer og sønn2 også var med?) Alt i alt en herlig dag i havna med andre ord. Sitér dette innlegget SY/ Ethena. Koster K-25 S55 Blogg: www.syethena.wordpress.com Link to post
Hobby 430 Sport Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 I dag er alle garna blir rydda ut av 14 foteren og kommet hjem i garasjen og lagt i hyllene sine, Sandviken har fått noen timer lading og wallasen har varmt opp hele båten! Så neste steg er nok demontering av sylindrene og gjøre disse rene for dritt i kjølevannskanalene, bytte stempelfjører, oljetetning og honing av sylindrene på VP'en Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
M/S Bastard Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Fælt lite, dårlig med arbeislyst i dag Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 (redigert) I dag har jeg vasket og kontrollert oljefilter, og slanger før filteret. Koblet opp turteller, og ryddet litt generelt i kablingen i båten :) Redigert 5.April.2010 av kofalk (see edit history) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
tom-ass Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Jeg tok av presseningen i går og satte på kallasjen. I dag har jeg prøvd eberen, men jeg ser det er luft i drivstoffslangen, så jeg får fylle opp tankene og se på det etter det. Ellers har jeg sett på motoren, sett litt på slanger, koblinger, osv. Båten er jo ny for meg og jeg kjøpte den sent i høst, så jeg må gjøre meg litt kjent. Den gamle båten har jeg lagt til salgs på nettet i dag, og vært i garasjen der den står og sett om jeg får den ut og hjem, men det er fremdeles såpass mye snø foran porten, at jeg må vente litt til. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Vi har rigget pappas båt. Fikk testet ut det nye riggingssystemet jeg kjøpte til han til jul, og det fungerte veldig bra. Enkelt å heise masta på plass og overhode ikke noe problem å få ned tauet fra masta igjen Ynglingen ble avdekket - dvs tok av bomteltet, luftet seilene og lenset ut en hel del vann. Når det blir varmere i været skal den på land for stoffing og vask "Bitteliten V" hentes hjem om et par uker. Sitér dette innlegget Link to post
nives Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Påskejobben har vert å skifte til elektrisk toalett, Skiftet gjennomføringer, Skiftet alle slanger mot sjø og ferskvannssystem. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
MajorAndy Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 (redigert) Gummibåden (Quicksilver 240) vasket og renset med acetone. Den blev fantastisk ren af at blive vasket med acetone. Gad vide om den er væk næste gang jeg ser den... Men ellers: Hvis båden ellers kan holde til det, så er acetone det mest effektive rensemiddel jeg har oplevet! Den blev som ny - og den er altså otte år gammel! Andy Redigert 5.April.2010 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Noen timer på fjorden, litt grilling, bare kos Ferskvannet fra i fjor var litt "innestengt" i smaken så det ble skiftet ut sammen med en lett klorbehandling. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
offpist Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Bunnstoff er lagt på ;) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 I går var det av med burkaen, og vask av dekk, cocpit og overbygg. Ble litt nedtur da det viste seg at det har rusta hull i varmtvannstanken. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 hm - det var en ny variant. har det vært saltvann der? hvor gammel er vv tanken? Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Ingen ting... de som ligger foran er så trege at jeg venter til det nærmer seg to-siffret antall plussgrader inne i hallen før jeg drar frem polish og voks. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Bonus Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Vasket og ryddet litt i båten etter 11 dagers påsketur. Planlagt noen av vårens prosjekter, gjennomført et av dem; løfte bordet i cockpit ca. 4,5 cm slik at det blir bedre plass til våre gjesters muskuløse lår når bordplaten er slått ut og større middager skal serveres Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Jeg har fjernet alt den nye RIB`n til ungene var pakket inn i, slik vi fikk den levert. Har pumpet den litt opp og startet forberedelser på å montere seter og styrekonsoll. Regner med at ungene vil delta på akkurat det selv, så jeg stoppet der. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Pjolter Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 (redigert) Jeg har tenkt på båten Mvh Pjolter Var ombord på skjærTorsdag da, fikk byttet sink, byttet blandebatteri på bade fremme, Hullet var 3 mm for lite.... litt av en jobb å slipe opp større hull i porselenvask for hånd. men det gikk. Samt tatt av gammel tetning rundt akselgjennomføringen og satt på nytt sjøvannsfilter på styrbord motor. Redigert 5.April.2010 av Pjolter (see edit history) Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
bliss X Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 har det vært saltvann der? hvor gammel er vv tanken? Nei det har ikke vært saltvann på tanken. Den har stått tom for vann i vinter. Tanken er gammel (ukjent alder og ukjent merke), og jeg har i grunnen venta på at det skulle skje før eller siden for jeg har sett at det har vært litt rustdannelse på undersiden av tanken. Problemet bilr å få den ut og få satt inn ny da det er veldig vanskelig å komme til. Ikke akkurat det jeg har mest lyst til å bruke tid på framover ... Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Jeg har vært ombord og ryddet og sjekket opp litt etter å ha tilbragt påsken ombord, med fredrikstad gjestehavn som "base" Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
hifo Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Har i dag skjært bort taket på den orginale septiktanken ,vasket den grundig inni og skrudd ut dass og fjernet alle slanger .. Det har luktet dritt i et par sesonger nå , nå gidder jeg ikke flikke på en 30 pr gammel septik lengre. tenker å kjøpe en 53 liters plast septiktank på maritim. og et el toalett med stor skål. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
fanntomas Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 (redigert) 1: Fikk montert nytt kjølevannsinntak på snekka mi i dag, og bånnventilen til denne. 2: Tilpasset slanger til og fra sjøvannsfilteret 3: Montert nivåbryteren til den elektriske lensepumpa m/ alarm og automatisk start. Så da er det bare å håpe at motoren starter til helga, før sjøsetting 8 mai. Kom Sol og Sommer :-) Redigert 5.April.2010 av fanntomas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.