Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Idag har jeg vert på fisketur med båten, men det var lite fisk å få så det hele endte opp med hvalsafari i Gannsfjorden. Båten ble omringet av niser (tror jeg) i ca en time. Jeg talte minst sju stk, men det virket som om det var mange flere som kretset rundt båten, mange ganger helt tett inntil båten. En veldig flott opplevelse :yesnod:

Ikke godt å fotografere niser i fart med fotoapparat, men her er ett par stk.:

hvalsafari_10.04.10_004__redigert.jpg

hvalsafari_10.04.10_011__redigert.jpg

Edited by Hafrsfjord (see edit history)

I dag har jeg primet, stoffet drevskjoldet og begynt med innvendig vask.

Så utrolig deilig vær vi har fått!!! Det er en fryd å jobbe med båten i det fine været. :cool:

I dag har jeg pusset ned hele styrbord side på Sophie.

Er også godt i gang på den andre siden.

Nydelig vær - selv om det blåste litt kalt

styrbord_002.jpg

I dag i det nydelige været har jeg innstallert den nye plotteren/ekkoloddet. Raymarine A50D.

Revet bort restene av flere svingere og støpt igjen alle hullene inder vannlinjen.....

Fått på plass stereo også :cool: Så nå blir det musikk på bølgan.

I dag har jeg fortsatt monteringen av den elektriske lensepumpe, med Seaworld bryterpanel.

Monert nivåbryter, slik at vannet pumpes automatisk ut, hvis det under uheldige omstendigheter skulle komme vann inn i båten ved kjøring, i havn, eller værste fall om natten mens vi sover søtt etter noen kalde :cheers: ..zzZZzZZz.

img_0121.jpg

Vært ombord og bært ut minst 100 liter vann fra akter lugar, Mistanke om en dårlig pakning i ett kuøye, men det va da mye vann! Fekk o sjekka at den nye (brukte) spinnakeren passet.

Har tømt systemet for gammel bensin og drit, fylt på ny, pussa litt på kontaktene i fordeleren, tatt ut impeller og prøvd å starte. Starta ikke.. Men jeg har fått kommet i gang!! : D

svært lite :-)

har hatt 3 fine turer i vestagder skjærgården de seneste dagende, har logget 20 timer.

siste tur var til søgne goe ny-hellesund, en deilig tur med en fin runde på bunkersanlegget på øya.

Traff faktisk mange hyggelige folk :cheers:

var nedi og testet tempen også, ræva

Edited by Janoho (see edit history)

I dag har jeg fortsatt monteringen av den elektriske lensepumpe, med Seaworld bryterpanel.

Monert nivåbryter, slik at vannet pumpes automatisk ut, hvis det under uheldige omstendigheter skulle komme vann inn i båten ved kjøring, i havn, eller værste fall om natten mens vi sover søtt etter noen kalde :cheers: ..zzZZzZZz.

img_0121.jpg

Håper ikke din diesel tank ligger i samme rom som den automatiske pumpen er motert. Er den det er det bedre med Alarm på laveste nivåbryter og auto lense bryter lenger oppe.

Kjedelig å våkne dagen etter med havna full av stinkene diesel. Bare noe å tenke på :cheers:

har vert borte et tilfelle der drenventilen på tanken var en liten kuleventil uten blindplugg og "mekanikkeren" hadde komt bort i ventilen og dagen etter var tanken tom :eek:

NB det var ikke min båt, men jeg har tatt hensyn til det.

Edited by Ina II (see edit history)

Glømte å skrive her igår ,men tar det nu jeg .Har pussa ned begge teakplatene på badeplattformen ,å olja dem noen ganger.Var så varmt å deilig ,at du kunne gått i bar overkropp i sola her idag . Idag søndag er det jo like flott vær kan det se ut som,så det blir vask å polering av flybridgen .Er planen da ,em det kan fort snu seg .

Tine IV

Montert TV med DVD og funnet feilen som gjorde at MIKUNI-varmeren bare gikk på sparebluss. No skulle det være håp om å få resten av familien med på tur :)

Hva var feilen? Syns ikke det er noe særlig "guffe" i min heller :-(

Har sjekket temperaturen i jacuzzien på fly'en, begynner å komme seg så nå blir det å få orden på champagnekjøleren. Får vel ringe til "mannen" på mandag så ordner det seg nok vil jeg tro.