Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I går jobba jeg iherdig. Bytta jo toppakning i vinter, så i gar var det oppstart av motoren for første gang :yesnod: I dag var det rydding, montering av ror og litt planlegging som sto på tapeten :cheers:

Har fylt diesel, og tatt meg en liten tur utpå. Etterpå sjekket jeg syrenivå og vekt på forbruksbatteriene, samt skiftet noen tvilsomme slangeklemmer. I går var det støvsuging og vask innvendig, sånn at vi er klare til å dra på tur når varmen kommer. Håper det er snart...

Har vasket Kalesjen til Withen

Så da er det snart tid for å ta presenningen på den.

Hadde tenkt å få gjort endel denne påsken så derfor har vi vært hjemme.

Med dette været kunne vi fint spart oss for det :rolleyes:

var på maritim på lørdag å kjøpte nytt 85l kjøleskap, gummi jolle og ombyggningskit til eletrisk toalett. så nå må jeg bare finne arbeidslysten:)

Edited by grønningen
Har du "bæretilatelse" på de?

Selvfølgelig er både konsesjon og sertifikat helt iorden :saint:

Jeg har 4 bærbare og 4 faste VHF'er på den samme konsesjonen og sertifikatet er GOC-GMDSS.

I dag har jeg skiftet impeller, dynamorem, dieselfiltre og "støvsugd" dieseltanken for grums i bunnen, rengjort luftfilter + litt rengjøring ellers.

Det nærmer seg sjøsetting :smiley:

Hjemreise etter en påskeferie på sjøen.

Et par bilder fra helgens "sommeridyll" :wink:

Per Harald

Så det var deg som lå på havna i Stavern Per Harald......Var en tur ute på Holtet og så etter båten, tenkte å ta en tur bortom deg etterpå, men da var du dratt..... :rolleyes:

Det ligger forsatt is i Flatstrand så jeg, var nemlig en tur innom der etterpå.....

Bitteliten har det fint, og det er bare å glede seg i år igjen. Litt rusten første turen, og nesten nybåtfølelse første helgen.

Har Bitteliten fått samme stell som vår Masø, så er det ingen ting å klage på. Gunnar har etter mitt syn stålkontroll og vel så det. :flag: Alt er på stell. Masø havner på Framnes til vinteren også.

PS. Ett tips må være å få båten vekk fra Framnes så fort det lar seg gjøre. På en uke i regnevær utenfor Framnes var Masø igjen klar for utvendig storrengjøring. Jeg mener det kan være kombinasjon av nedbør og Kystlink sin båt som ligger ved siden av med lysmotorer i gang hele døgnet. Jeg kan ta feil, men allikevel trist med sorte renner på dekk og nedover skrog på et par dager.

Det er vel bare noen dager igjen nå så er det vann på propellene?? eller?

Per Harald

Flott du er fornøyd :yesnod:

Vi henter 16. april om planene holder. "Må" en tur innom Wærners for vårhandling også. Vet ikke helt hva vi trenger - men vi finner nok noe :lol:

møkkete båter sier Framnæs kommer av passasjerbåtene som går forbi.

Det skal bli godt å få båten hjem - særlig til ny havn svært kort vei hjemmefra :yesnod:

Finn Erik

Ja vi lå der et par dager, og reiste i 12.00 tiden i dag. Ser du meg igjen til helgen er det bare å knakke på vinduet. Vimpelen henger i VHF antenna.

Når det gjelder isen så er det helt riktig og frustrerende, men jeg har fått audiens i Thorøya båthavn til isen har gått i hjemhavnen. Kan til og med hende den blir liggende noen dager i Stavern også. :yesnod:

Per Harald

Burde vel ikke være vanskelig å få audiens i Stavern heller nå......mange ledige plasser der, hvor stor bredde trenger du, min er snaue 4m ytterst på østsiden av pir 13. skal ikke ha båten min ut før midten av mai.