Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?


Polarn

Recommended Posts

Har flytta båten fra vinterplass til egen "bås" i havna.

Byttet pentrypumpe for noen dager siden. Kunne byttet membran, men valget en ny pumpe med større kapasitet.

Ellers så skal en "kilen" Miniregulator på Eber`n byttes til Digitalmodulator 801. Blir i neste uke.

I helga blir det rekreasjon på sjøen. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Ellers så skal en "kilen" Miniregulator på Eber`n byttes til Digitalmodulator 801. Blir i neste uke.

 

Har byttet denne jeg også og med hell. Er godt fornøyd med den digitale som regulerer varmen trinnløst. Godt valg!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har byttet denne jeg også og med hell. Er godt fornøyd med den digitale som regulerer varmen trinnløst. Godt valg!

Den gamle termostaten på eber'n min er ødelagt, kan jeg enkelt erstatte denne med denne digitalmodulatoren dere snakker om?


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Den gamle termostaten på eber'n min er ødelagt, kan jeg enkelt erstatte denne med denne digitalmodulatoren dere snakker om?

 

Hvis du har nyere Eber så kan du sikkert det. (D2,D4 eller D5).

Nyere Eber ble levert med Miniregulator og ekstern temp sensor.

Digitalmodulatoren kan erstatte dette. Man kan imidlertid fremdeles bruke ekstern temp sense (med fordel?).

Mer HER

Link to post
Share on other sites

Tatt ut gammelt CRT-instrument fra Raytheon og trefunksjons-transducer som passer til. Skal sette inn ny giver som passer til GPSMAP525. Passer i hullet i skroget; alt ble lettere da!

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Hvis du har nyere Eber så kan du sikkert det. (D2,D4 eller D5).

Takk men min er eldre. Har den gamle typen med vribryter separat fra termostaten, får sjekke litt hvilken typebetegnelse den har


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

Link to post
Share on other sites

Fikk trixa til litt vann idag ,endelig litt vasking av skroget og noen bedritene dollbord.Men nu er den nesten hvit igjen ,hjelper på vaffal .Måtte jo gå over med litt hardere stoffer først ,så en runde med såpevann .Blir det det været som er meldt imårra,så snur jeg i båsen så den får seg en vask bak også før helgen :wink: Prøvde å pusse vinduene innvendig også ,dem blir sånn mærklig brunaktige innvendig.Sjønner ikke det jeg men .......

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Endelig sjøsatt..var spendt å høre lyden i ny motor, samt sjekke alt virket som det skulle, noe det ikke gjorde: 2 klokker som var døde (tankmåler og hastighetsmåler), samt horn..men er reklamasjonssak, da motorfolkene har nesten har skiftet hele el-opplegget.Men var godt å komme på sjøen igjen, og blir nok mange timer i helgen....woho!!

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg gjort det som jeg ikke fikk gjort i går. M.a.o. lagt finer på styrbord skandekk - i hvert fall bak til cockpiten. Resten blir vel kanskje ikke gjort før over helga. Deretter er det å rive akterdekket og montere drivenheten til autopiloten mens jeg har fri tilgang.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Noen i Tr-heim som har ei Poppnagletang til 6,4mm popnagler å låne meg?

Skal fest batteriholderen og 2 av de 4 skruene som den er festet med er gjengene ødelagte.

Det ble brukt 6,3mm syrefaste skruer og det er den største dimensjonen som er å få tak i.

synes det blir litt dyrt å kjøpe ei tang til 345 hos Biltema for 2 nagler

 

evt noen som har en annnen løsning?

Link to post
Share on other sites

har i dag vært nede i båthavnen og finne båten dratt ca 2 meter ut og dårlig fortøyd.

Det skal arbeides med gravemaskin på moloen hvor jeg ligger og det er jo greit.

Det er også greit at båten blir flyttet 2 meter ut fra bryggen, men det som ikke er greit er at båten ikke er forsvarlig fortøyd!!

Så det ble med dårlig humør og riktig fortøyning.

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg (sammen med en kompis) kjøpt en eldre Summer Dream 28, som er ombygget fra fly til .. vel, ingen fly. Også har vi kjøpt en ny motor, lurt mamma til å bli sydame, samt planlagt hvordan vi skal få båten i stand igjen. Den er et godt prosjekt, men til prisen av to flasker konjakk skal vi ikke klage:)

 

Også har jeg begynt stellet av vår trofaste Fjord 20, som atter en gang skal frakte oss i sneglefart rundt skjærgården med trivelig musikk og potensialt bratt flaskeføring. Den går vel ut i morgen eller søndag, så lenge været holder seg og jeg får slengt på noe bunnstoff.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...