Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag ble båten pakket inn i krympeplast !

Presenningen blåste av sist helg, så da ble det krympeplast istedet. Mye svake maljer på presenninger som ikke skal koste skjorta.

Så da skulle alt være klart for vinteren, igjen ! :giggle:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Komodo skrev for 22 timer siden:

Ikke det helt store problemet med snø her på Hvaler, norges mest solrike kommune, enda heller :smiley: Benyttet derfor anledningen til en tur på sjøen. Forsøkte å sokne opp ei hummerteine jeg har mistet, men det ble bomtur. Får prøve med dykkeflasker på ryggen istedet :lol:

20191202_120044.jpg.62530da1e90be8976059018d2a46f1b3.jpg

Jeg kan bli med deg ut. Har dykkersertifikat og kan være linefører. Du må ikke dykke aleine.......

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Erikda skrev for 1 time siden:

Jeg kan bli med deg ut. Har dykkersertifikat og kan være linefører. Du må ikke dykke aleine.......

Så bra, en dykkeleder/båtfører som jobber turnus er alltid interessant :thumbsup:  Tar jeg ikke helt feil så setter du vel pris på en tur på sjøen også :giggle: 

Ellers så dykker jeg stort sett alltid alene, men jeg setter pris på å ha en i båten. Her ytterst på Hvaler så er det jo mange steder hvor det er ganske mye strøm, og skrekkscenariet er å komme opp og ikke klare å komme seg til båten... 

Komodo skrev 1 time siden:

Så bra, en dykkeleder/båtfører som jobber turnus er alltid interessant :thumbsup:  Tar jeg ikke helt feil så setter du vel pris på en tur på sjøen også :giggle: 

Ellers så dykker jeg stort sett alltid alene, men jeg setter pris på å ha en i båten. Her ytterst på Hvaler så er det jo mange steder hvor det er ganske mye strøm, og skrekkscenariet er å komme opp og ikke klare å komme seg til båten... 

Jeg blir med!! Bare si i fra! Må kjøpe nytt utstyr selv også skjønner jeg!:diving::diving:

Mvh

Solbris II

dritslem skrev 53 minutter siden:

Jeg har kun gjort unna årets mest depressive regnestykke - hvor mange båtpenger kommer til å gå med t.o.m. påsken?

Svaret er mange. Give or take..

Et helt unødvendig regnestykke!????

Mvh

Solbris II

• 3 uker senere...

Startet motor for nyåret. Oppdaget et par drypp fra bensintilførsel som må utbedres snarest. Tok hjem døra til toalettet som har en grell rødtone fra et forsøk på modernisering i fordums tid. I likhet med resten av interiøret er jeg red...

Varmluftspistol, enkel skrape og god tid så ser det bedre ut.

20191230_183531.jpg.1af7a082f74645176c5fd88289bdbe69.jpg

20191230_183610.jpg.d5f25aebf39251187e607e1a171c696a.jpg

20191230_192000.jpg.508c0e799b9a24687d831bece3503171.jpg

Håper på varme dager så lakk kan påføres. Godt nyttår!

Redigert av pero (see edit history)
Ida Marie III skrev for 2 timer siden:

Er det oppvaskmaskinen til den lokale kaféen...? Tror ikke mattilsynet bør se det bildet.. ???

Restaurant i Risør, som de fleste av dere spiser hos :p 

kjekkt med en stor delevasker, slipper å montere skittene deler. Får plass til påhenger v6 blokker også 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...