Martinstudent Startet 8.April.2010 Link til dette innlegget Startet 8.April.2010 (redigert) Vi er to studenter som jobber med vår bachelor i Nautikk. Vi har i den forbindelse laget en spørreundersøkelse for folk som disponerer småbåter. Hadde vært veldig hyggelig om så mange som mulig vil være med å hjelpe oss ved å svare på spørre undersøkelsen. https://web.questback.com/martinsteinenesse/smaabaater/ Redigert 8.April.2010 av Martinstudent (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Det er bare å komme med spørsmålene Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Martinstudent Svart 8.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 glemte linken, men nå er den oppe å går :P Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Er dette alvorlig ment? Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Spørsmålene var for oppkonstruerte og lite gjennomtenkte til at jeg gadd å sende svarene. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Ribtjenester Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 svar sendt, men litt rare spørsmål. Hva er formålet med undersøkelsen hva finner dere ut med dette? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
atvv Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 man har tre epler, du spiser to, og skjæra tok den siste, ble du mett? Sitér dette innlegget Link to post
Martinstudent Svart 8.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Vi vil undersøke kunnskapsnivået til ”småbåtførere” i forhold til navigeringen rundt større fartøyer langs norskekysten. Kjenner de godt nok til sjøveisregler, manøvreringsbegrensninger? Tar båtførerprøven for seg denne problemstillingen? Vil ikke avsløre for mye da dette kan påvirke resultatene av undersøkelsen. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 ok men hvordan skal folk kunne svare på stopplengde på en båt når man kun vet lengden på den og fart? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Gunga Din Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Vi er to studenter som jobber med vår bachelor i Nautikk. håll deg i inre norskt farvann når du blir ferdig det er bare norske særregler som definerer "nyttefartøy" kommer du utomlands, kommer du att finne att småbåter viker for deg i trange farvann ....men av en annen grund...størelsen IS regel 9b....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
KenBjork Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 ok men hvordan skal folk kunne svare på stopplengde på en båt når man kun vet lengden på den og fart? enig, så valgte maks alternativ og gjorde ferdig og sendte inn svar. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
SamH Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Har ikke gyldig båtførerprøve, derimot VK2 og VK3 nautisk, avdanka Kl2 pt D5LA. Tror ikke jeg er veldig alene om tilsv. her og vi er småbåtførere vi og. Men det var kanskje ikke småbåtførere dere var interessert i, bare småbåtførere med båtførerprøve? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Snodige spørsmål, men jeg svarte nå så godt jeg kunne da... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Javi Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Enig. Merklige spørsmål..... Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Questback.com ? Firma som selger spørre undersøkelser til b.a Tandeberg, Ernst&Young osv? kan jo hende dette er noe som skal benyttes komersielt:) Sitér dette innlegget Link to post
Nils1 Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 (redigert) dette r neppe noe student undersøkelse. dette er nok tenkt brukt i markedsføring av opplæring av førere av småbåter/lystfartøy. U bet. Syns jeg ser salgsmatriellet. " -- og denne undersøkelsen -som underbygger vår påstand- er utført blant personer som selv mener seg mer enn i stand til å føre egen båt--- osv" jaja Redigert 8.April.2010 av Nils1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
barentz Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 enig, så valgte maks alternativ og gjorde ferdig og sendte inn svar. Da vitner vel det om safing.. "better safe than sorry" men akk så lite praktisk innblikk Et sånn spørsmål gir jo en viss indikasjon om hvor mye forståelse man har for fartøy i bevegelse på sjøen. For lite er like galt som for mye, forståelsen er like dårlig, ikke sant.. Sitér dette innlegget Link to post
withsmann Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Hvis dere kan se kunnskapen fra småbåtførere ut ifra dette blir jeg forundret... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 tror ikke medl her på BP er representativt for allt båtfolk.......medl her, har mer kunnskap, enn snittet ute på sjøen en Juli-månad ! (min mening ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Suzumar Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 Dette er jo bare tull! Har veilederne til disse studentene sovnet?? Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 BP på sitt beste Et par spørsmål fra noen studenter, hvor svaralternativene er litt trasige, så blir man hudflettet og til og med beskyldt for å ha en skjult agenda Hva med å prøve og hjelpe istedet for å slenge dritt? Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Mulligan Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Jeg tror fremdeles ikke dette er studenter på et slikt nivå de påberoper seg. Hvis vi tar denne: Hvilken type fartøy disponerer du? - Seilbåt(uten maskinkraft) - Motordreven seilbåt - Motorbåt Seilbåt uten maskin? Dette er noe du kun ser på regattabanen. Bortsett fra noen die-hards med Grinde. Motordreven seilbåt? Hva slags manikk er det? Enten er det et seilfartøy, eller så er det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Enig i at spørsmålene ikke var gode. Antakelsen bak virker som å være at man spør noen som nesten ikke har peiling (bare litt). Jeg kunne jo f.eks. lage en spørreundersøkelse basert på den lille gangetabellen: Synes du 8 * 7 er et vanskeligere regnestykke enn 8 * 9 ? a) Ja b) Nei c) Spørsmålet er ikke så interessant, (jeg har en universitetsgrad i matematikk). Dere har på sett og vis glemt svaralternativ c) i deres undersøkelse. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Bjartn Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Svarte på spørsmålene, ja. Gikk forsåvidt greit det, men jeg kan ikke helt se hva dere får ut av dette ift en bacheloroppgave. Spørsmålene er lite gjennomtenkte, lite treffsikre og mangler faktisk svaralternativer som er nødvendig for at det skal gi mening. Når du kun kan svare ja/nei på et spørsmål du vil svare vet ikke/ikke aktuelt/what? på så blir svaret lite nyttig å bruke videre i en oppgave. Det er vanskelig å lage gode spørreundersøkelser. Jeg syns dessverre ikke denne var særlig god og da skal dere være særdeles kritisk til videre vurderinger og konklusjoner i oppgaven som baserer seg på spørreundersøkelsen. Ellers hadde det vært fint å få vite "fasiten" på de siste spørsmålene, spesielt stopptiden og -lengden. Sitér dette innlegget Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha! Min prosjekttråd her på BP Link to post
Seilaren Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Merkelige spørsmål ja. Noen var svært ledende, andre var helt uten mål og mening.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.