Jump to content

Spørreundersøkelse for folk som disponerer småbåter opp til 15 m

Martinstudent

Recommended Posts

Vi er to studenter som jobber med vår bachelor i Nautikk. Vi har i den forbindelse laget en spørreundersøkelse for folk som disponerer småbåter. Hadde vært veldig hyggelig om så mange som mulig vil være med å hjelpe oss ved å svare på spørre undersøkelsen.

https://web.questback.com/martinsteinenesse/smaabaater/

Redigert av Martinstudent (see edit history)

Vi vil undersøke kunnskapsnivået til ”småbåtførere” i forhold til navigeringen rundt større fartøyer langs norskekysten. Kjenner de godt nok til sjøveisregler, manøvreringsbegrensninger? Tar båtførerprøven for seg denne problemstillingen? Vil ikke avsløre for mye da dette kan påvirke resultatene av undersøkelsen.

Vi er to studenter som jobber med vår bachelor i Nautikk.

håll deg i inre norskt farvann når du blir ferdig :wink::wink::wink:

det er bare norske særregler som definerer "nyttefartøy"

kommer du utomlands, kommer du att finne att småbåter viker for deg i trange farvann

....men av en annen grund...størelsen

IS regel 9b.......

S/Y Gunga Din

dette r neppe noe student undersøkelse.

dette er nok tenkt brukt i markedsføring av opplæring av førere av småbåter/lystfartøy.

U bet.

Syns jeg ser salgsmatriellet.

" -- og denne undersøkelsen -som underbygger vår påstand- er utført blant personer som selv mener seg mer enn i stand til å føre egen båt--- osv"

jaja

Redigert av Nils1 (see edit history)
enig, så valgte maks alternativ og gjorde ferdig og sendte inn svar.

Da vitner vel det om safing.. "better safe than sorry" men akk så lite praktisk innblikk

Et sånn spørsmål gir jo en viss indikasjon om hvor mye forståelse man har for fartøy i bevegelse på sjøen.

For lite er like galt som for mye, forståelsen er like dårlig, ikke sant..

BP på sitt beste :headbang:

Et par spørsmål fra noen studenter, hvor svaralternativene er litt trasige, så blir man hudflettet og til og med beskyldt for å ha en skjult agenda :crazy:

Hva med å prøve og hjelpe istedet for å slenge dritt?

Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen.

Jeg tror fremdeles ikke dette er studenter på et slikt nivå de påberoper seg.

Hvis vi tar denne:

Hvilken type fartøy disponerer du?

- Seilbåt(uten maskinkraft)

- Motordreven seilbåt

- Motorbåt

Seilbåt uten maskin? Dette er noe du kun ser på regattabanen. Bortsett fra noen die-hards med Grinde.

Motordreven seilbåt? Hva slags manikk er det? Enten er det et seilfartøy, eller så er det ikke.

Enig i at spørsmålene ikke var gode. Antakelsen bak virker som å være at man spør noen som nesten ikke har peiling (bare litt).

Jeg kunne jo f.eks. lage en spørreundersøkelse basert på den lille gangetabellen:

Synes du 8 * 7 er et vanskeligere regnestykke enn 8 * 9 ?

a) Ja

b) Nei

c) Spørsmålet er ikke så interessant, (jeg har en universitetsgrad i matematikk).

Dere har på sett og vis glemt svaralternativ c) i deres undersøkelse.

S/Y Surprise

Svarte på spørsmålene, ja. Gikk forsåvidt greit det, men jeg kan ikke helt se hva dere får ut av dette ift en bacheloroppgave.

Spørsmålene er lite gjennomtenkte, lite treffsikre og mangler faktisk svaralternativer som er nødvendig for at det skal gi mening.

Når du kun kan svare ja/nei på et spørsmål du vil svare vet ikke/ikke aktuelt/what? på så blir svaret lite nyttig å bruke videre i en oppgave.

Det er vanskelig å lage gode spørreundersøkelser. Jeg syns dessverre ikke denne var særlig god og da skal dere være særdeles kritisk til videre

vurderinger og konklusjoner i oppgaven som baserer seg på spørreundersøkelsen.

Ellers hadde det vært fint å få vite "fasiten" på de siste spørsmålene, spesielt stopptiden og -lengden. :yesnod:

Det er to ting jeg har for lite av - tid og penger. Men båt skal man ha!

Min prosjekttråd her på BP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...