Blue_Dragon Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Dette er først og fremst tragisk og mine tanker går til de pårørende. Då sagt så er vel denne saken ikke så spesiell, men en kombinasjon av en rekke uheldige valg og ikke så stort fokus på sjøvett. Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 18.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2010 Basert på informasjon fra media prøver jeg på en liten oppsummering av fakta så langt: - Båten, en daycruiser, og ikke skjærdgårdsjeep, har etter først å ha truffet en brygge vest for Killingholmen ved Kastet og Åros i Røyken grunnstøtt på samme eller tilnærmet samme sted. - Ifølge vitneobservasjoner holdt båten høy fart da ulykken inntraff. - Det er 5 knops hastighetsbegrensning på det aktuelle stedet. - Ulykken skjedde etter mørkets frembrudd. - To personer er bekreftet omkommet, en er alvorlig skadd og en er lettere skadd. - Hvorfor båten traff brygga og grunnstøtte er ikke kjent foreløbig. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Og den antatte båtføreren, den som er lettest skadd, er siktet for uaktsom båtkjøring... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mix Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 (redigert) Artikkel fra Røyken og Hurums Avis Båtføreren, en mann i slutten av 30-årene ble lettere skadd i ulykken og har søndag formiddag status som siktet for uaktsomt drap. Det skal være tatt blodprøve av mannen, som tidligere var siktet for uaktsom kjøring med motorbåt. Redigert 18.April.2010 av Mix (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Tragisk at båtføreren ikke hadde lært av forrige episode Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Fru Jacobsen Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Tragisk at båtføreren ikke hadde lært av forrige episode Som var? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Pathfinder Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 (redigert) Jeg var en tur ute på stede i formidag. Masse folk som var møtt frem. Teknisk fra politi gjorde sine undersøkelser. Slik jeg har forstått det nå basert på det som er sagt på TV og etter å ha pratet med tre fotografer. NRK, VG og en freelance så har båten kommet fra Sætre og vært på vei nordover. Se Gul pil. På skogsborg er det en populær badebrygge og det er denne båten har truffet. Ref. blå pil Blå pil skulle vært litt lenger ned i bilde. Redigert 18.April.2010 av Pathfinder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Uaktsom kjøring i motorbåt. Les hva Mix har linket lenger opp Som var? Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Mouche Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Og det er ikke siktelsen som er utvidet, med andre ord samme sak? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bitteliten Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Tragisk at båtføreren ikke hadde lært av forrige episode Jeg forstår det slik at føreren i denne saken først ble siktet for uaktsom båtkjøring, så ble siktelsen utvidet til uaktsomt drap. Tragisk og leit uansett. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Hmmmmm, har nok misforstått litt der jeg Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Bitteliten Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 http://dt.no/nyheter/minnestund-etter-br-b...edien-1.5181956 i følge Drammens Tidene brukte ingen ombord redningsvest Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Huff og huff... Så fordømte unødvendig og leit! Mange ofre her med så unge folk.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Synes dette er en såpass alvorlig ulykke , og noen her på bp har bekjente som er involvert , så vi bør la synsing og spekulasjoner ligge til vi får fakta på bordet. Av respekt. Takker for dette innlegget! Jeg har nå mistet en av mine beste venner som var med meg mye på fjorden! Det er en tragisk ulykke som har rammet ett lite samfun hvor alle kjenner alle. Sætre er i stor sorg om dagen og ønsker at alle har respekt for det her inne på BP. KUA Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Kondolerer Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Grand Banks jr Svart 18.April.2010 Del på Facebook Svart 18.April.2010 Det er ingen tvil om at dette er en ulykke, uansett årsak eller serie med årsaker, skyld eller ikke skyld. Jeg kondolerer dere som er berørt, og ønsker dere en god sorgprosess i fred og ekthet. Mine tanker går også til ham som overlevde dette med minimalt fysiske skader, og håper han klarer å ta fatt på livet fremover og fortsatt være den mannen som helt sikkert mange er så glad i. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Bitteliten Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Mer info fra lokalavisen http://rha.no/nyheter/venter-pa-blodprove-1.5184545 http://rha.no/nyheter/hoy-fart-var-arsaken-1.5183797 Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Personlig syntes jeg det bør begrenses endel informasjon her med tanke på de pårørende. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Mouche Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Fordi det er et grunnleggende rettsprinsipp i vårt land at man er uskyldig inntil det motsatte er bevist og det synes jeg også du bør respektere! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 3 og 4 håndsinformasjon bør slettes , eller i beste fall ikke legges inn. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Pathfinder Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Helt enig Mouche og hifo Vi kan gjerne diskutere i etterkant, men inntil videre bør man besinne seg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 19.April.2010 Del på Facebook Svart 19.April.2010 Jeg var tidlig på ulykkestedet og pratet med de som kjørte båten bare en time før de kresjet! Syntes det er synd det er så mange som skriver ting de tror, hadde dette som blir skrevet i denne tråden hvert sant hadde ikke politiet trengt å etterforske mere. VÆR SNILLE Å LA DETTE LIGGE TIL FAKTA KOMMER PÅ BORDET! Det er ett lite samfunn i sorg og hver snille å respekter dette! KUA Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 20.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2010 (redigert) I denne tråden har det etter mitt syn vært meget få spekulasjoner. Ett eller flere innlegg ser dessuten ut til å ha blitt fjernet. Hensynet til de BP-medlemmene som kjente personer om bord i ulykkesbåten, ser ut til å være godt ivaretatt. Personlig reagerer jeg mest på uttalelsene til lensmannen ved Hurum og Røyken lennsmannskontor som allerede dagen etter ulykken, søndag 18. april, ymtet frempå om at høy fart kunne være årsaken til ulykken, om han da er riktig sitert. Dagen etter, mandag 19. april, stod det å lese i media at den samme lensmannen sa høy fart var hovedårsaken til ulykken. Det er slike konklusjoner som får meg til å reagere kraftig. Høy fart kan aldri alene være årsak til en ulykke, enten det er til sjøs, på vei, på jernbane eller i luften. Stor hastighet kan kun være en indirekte årsak til en alvorlig hendelse eller ulykke. Selvfølgelig må det ved ved denne tragiske ulykken som tråden omhandler, ha vært en annen hovedgrunn til grunnstøtningen og sammenstøtet med kaien enn den indirekte årsaken høy fart. Men jeg skal ikke spekulere i hvilken eller hvilke årsaker dette kan være. Jeg får bare håpe videre etterforskning vil bringe klarhet i dette. Kanskje det også er andre som har reagert på uttalelsene til lensmannen, og hans etter mitt syn spekulative og forhastede konklusjon? Redigert 20.April.2010 av Capitaine (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 20.April.2010 Del på Facebook Svart 20.April.2010 (redigert) Det er sikkert ikke enkelt å være lensmann heller. Har du ikke sett hvordan media "griller" de som fremstår som interessante i enhver sak. En type journalistikk jeg blir lettere uvel av. Tror ikke du skal legge vekt på dette. Åros(Mitt hjemsted) og Sætre er et lite, og gjennomsiktig bygdesamfunn. Smør deg med tolmodighet og la ekspertene jobbe i fred. Dette er forøvrig ikke den eneste tragedien vår to nabokommuner har hatt det siste året. Mye kan sies og menes, men spekulasjoner trenger vi ikke. Redigert 20.April.2010 av Pathfinder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.