Jump to content

Erfaringer/synspunkt-Finnmaster F68DC,Uttern D68, Nordic-O 22DC


KenBjork

Recommended Posts

Morn

 

Ser der også er en Uttern D66 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=23881938&folderId=1824834

Hva er forskjellen egentlig på D66 og D68

 

Er ikke nå møringer her vel som har en F68, evt N-C 22Dc og D66/D68 som ville tatt meg i mot for en liten titt? :wink:

Link to post
Share on other sites

Har snakka med NORDIC MARINE AS idag, og bilder av den nye påhengsmotor utgaven av Nordic-O 22DC det hadde han enda ikke, eneste han hadde var ett mms bilde han har fått av båten så langt. For den er ikke ferdig helt enda.

Men så snart han hadde bilder så kom annonsene til å få oppdaterte bilder.

 

Det er ikke inbord-versjon som er ombygd til outboard-versjon, men likheter i utseende mellom de 2 er det.

For den nye blir uten "baugspydet" skroget er forlenga fram dit,så den får ett lengre og hvassere forskip.

Samt skroget er bredere enn inbord-versjone, dvs da og er det nytt "innerskrog"

Men alle fasiliteter som er på IB er på den nye også.

Så er egentlig da en helt ny båt.

Mulig det også bli dobbel stol foran istedet for 2 enkle.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...
Svart (redigert)

Trekker frem tråden igjen...

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28415986&folderId=1824834

Hvordan er det med erfaring på Uttern D68?

Og ikke minst om Cummings Mercruiser QSD?

Kan egentlig sjekke selv... men spørr likevel. Er 150hk QSD og 210hk QSD samme motore, men trimmet/nedtrimmet?

 

D66 kontra D68 er vel samme skroget rekner jeg med, annet vesentlig å trekke frem/opp/ned osv..

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sikker fordi man føler du har fått godt svar her tidligere :wink: . Den beste av de du snuser på her er Finnmaster F68. Går godt med 150 Yamaha, så jeg tør ikke tenke på hvordan den er med 250... Og, nei, den slår ikke... Jeg VET for jeg har prøvd en :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Kom plutselig over tråden her igjen :-)

Jeg har 200 hk på min f68. Har målt den til 42 knop, så den gjør faktisk ikke så mye mer enn 150 hk hvis den gjør 39. Er ikke helt sikker på forbruket, men ikke avskrekkende ved marsjfart.

 

Vi overnatter 2 voksne og 2 barn i båten og det går helt greit, selvfølgelig litt trangt men ok. Vi ligger da en voksen og to barn i kabin og en voksen bak.

 

Vurderte også D66 før jeg kjøpte f68, og likte finnmasteren best, smaksak.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

vel vel, da vart det ingen av disse som jeg spurt om her i tråden jeg kjøpte da..

 

Men denne istede:

https://baatplassen.no/i/topic/81654-scand-dynamic-86009200-og-2006-modell-yanmar-6lpa-erfaring/

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...