Jump to content

Hvilken båt skal jeg velge?


SveinHa

Recommended Posts

Og da er USCG involvert. Og de karene har noe alvorlig orden i sysakene.

Lette litt på USCG sidene men fant ikke noen aktuelle linker. Takk for tipset.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ja visst. Selvfølgelig. Selv opprettet jeg en duppedittkonto på 200 laken da jeg kjøpte nåværende båt. I disse dager kjøper jeg meg autopilot, og dermed er kontoen tom :cryin: Hmmm, kanskje jeg skulle registrere i NOR jeg også? Jeg har fortsatt mye på ønskelista. Hvorom allting er, kjøper man seg gammel båt med utdatert utstyr koster det maaaaange penger å oppgradere.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Tenkte også denne tanken, Worse. Har allerede sendt en forespørsel til Norsk Lysningsblad om framgangsmåte o.l. Tenkte å kjøre dette parallelt i tilfelle andre ting skjærer seg. Fremgangsmåte?

 

Det er Skibsregisteret i Bergen (NOR) som er rette instans. Fremgangsmåten er beskrevet i detalj på nettsidene www.nis-nor.no

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Siste utvei er jo å annonsere i norsk lysningsblad, det er generelt en grei skuring men det tar vel tre til seks måneder. Mener jeg å ha lest et sted. Norsl lysningsblad utkommer jo neppe daglig vil jeg tro..

 

Men siden denne skuta har vært reg i et utenlandsk skipsregister så må vel slettelsesattest utstedes.

 

Regner med at tidligere eier har gitt med tollklaringspapirene til kongeriket her, der skal det jo være en bill of sale som sier noe om kjøpsummen som er grunnlaget momsen her. Der står jo navnet på tidligere eier...

 

Kontakt NOR i Bergen og fremlegg hva du har av papirer på båten, så skal du se at de hjelper og forklarer... Personlig oppmøte er neste alltid bankers.. og bedre enn telefon.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Du verden... her ble jeg imponert... Da kan jo dette gå riktig så kjapt.... vel annonsen må vel ligge der en gitt tid vil jeg tro da...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da kan jo dette gå riktig så kjapt.... vel annonsen må vel ligge der en gitt tid vil jeg tro da...

Det er nok snakk om 3 mnd uansett. Det jeg synes er litt merkelig er at Tollvesenet og RSSR har samme krav (dokumentasjon tilbake til båten var ny) mens NOR faktisk har litt mindre krav (dokumentasjon tilbake til båten var ny ELLER minst 10 år). Så lenge tollvesenet har godkjent importdokumentasjonen så burde det være godt nok for NOR også. Har sendt en forespørsel om NOR kan godkjenne på denne måten og venter tilbakmelding om ikke så lenge. Har nok ikke den helt store troen på at det skal gå bra men Tollvesenet er jo ganske steile i sine krav også så helt umulig bør det ikke være. Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...