Jump to content

Hvilken båt skal jeg velge?


SveinHa

Recommended Posts

Takk for gode tips Gunga Din :cheers:

 

Om valget står mellom seildrev og kovensjonell aksel er det helt klart sistnevnte som går av med seieren men der er jo viktigere ting å se på også...

 

Beneteau Oceanis kan jo også se ut som et kurant valg. Akkurat denne ser jo også ut til å ha hatt tilhold i varmere strøk...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Glömde o nämna en grejj.

 

lurer du på en brukt båt i denne prisklassen, så skulle jag rekommendera dig att anlita en

proff besiktningsman, du gör opp affären med selgern med förbehold att du vill besiktiga

båten riktigt, så att det ikke finns några dolda feil................

 

en sådan proff besiktningsman koster (i mitt fall, var det ca 4' kr)

han gjör en rad olike okulära kontroller av båten + en del annen testing

 

bla fuktmåler glasfiberlaminatet både över o under vannlinjen

fuktmåler ev. teakdekk så att du ikke har fukt som gått ned.

 

kollar upp skrovet för ev delamineringsskader

 

kollar kjölinfestning, skrovgenomföringer, slanginfestninger etc etc + allt annet

 

en ordentlig sådan besiktning tar en 5-8 timer som du får ett protokoll på, med förhoppningsvis

så få punkter som möjligt :wink: ,

med protokollet i hand kan sedan slutföra affären, o har ett 'starkt' förhandlingsläge :smiley: !

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Da var gammelbåten solgt, med forbehold om at aktuelle transaksjoner går som planlagt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Velkommen til "de båtløse", SveinHa!

 

.....det gjelder å ikke få panikk nå (sier en som nesten er blitt manisk depressivt -> :wink: <- etter 3 uker uten båt.......)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ppapapappanikkkkk? Kkkakaakka ee ddddeetttttt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ang. tidligere langtursbåt.

Bruk nesa godt når du kommer ombord. Kjenner til et tilfelle der en båt hadde ligget et år i caribs. Pga den særdeles høye luftfuktigheten det kan være der til tider så var båten (en Bavararia) full av mugg under dørken og bak tak og veggpaneler.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med salget, da er det bare å lete etter ny båt da... Det er mye kjekt i markedet vet du.... og ikke minst vælkømmin i klubben til oss båtlause...

 

Siden jeg har vært aktivt i markedet etter tekstilcruiser i en drøy måned så har jeg erfart at det blir dyrer og dyrere for hver dag men kikker... og større og større, nyere og nyere... Jeg melder meg nok snart ut av klubben for de båtlause om alt går som planlagt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Her går det unna :cool: Kontrakt skrevet på ny båt i dag: 1991 modell Beneteau Oceanis 443. Båten er godt brukt men virket likevel ganske bra. Vasking og denslags shining hjelper nok godt. Ståede rigg og seil så bra ut men det meste av tauverket trenger en tur i vaskemaskinen..

 

Gamlebåten leveres i Mandal i morgen og nyebåten hentes i Bergen på onsdag/torsdag.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Noen bilder hentet fra annonsen:

Posted ImagePosted ImagePosted ImagePosted Image

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

:lol: Vi kan jo ha det som målsetting at Astor stiller med seilbåt på neste treff.

 

?????????????????????????????????????????????????????????????????

 

 

 

Skulle jeg konvertert måtte det bli en motorseiler. (uten master) :lol::lol:

Må komme under brua i Mossekanalen!


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...