Jump to content

Hvilken båt skal jeg velge?


SveinHa

Recommended Posts

Må komme under brua i Mossekanalen!

Ikke no'problem! Du får en god del båter, også litt opp i størrelse, hvor masten lettvint kan legges ned!

Stikker for dypt sier du? Ikke'no problem du får dem med senkekjøl også slik at de kanskje stikker mindre enn den båten du har!

 

Løp og kjøp!

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Hva skal du der å gjøre da? Det finnes vel bedre steder å besøke? :cool:

 

Som gammel Jeløya-gutt må jeg alltid innom kanalen. Pølsemaker Ærtnes har nydelige kjøttvarer, og familien skjal besøkes. Uaktuellt å seile Gullholmsundet for å legge til på sydsiden. Det for jo være måte på også. :headbang:

 

 

Trives med motorbåt. Dette henger sammen med regattatiden på Betongen. Noe jeg fikk inn som liten gutt. Hærlig tid.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt SveinHa.. kikket på denne annonsen selv for litt siden og det er nok en kjempebåt... Stor nok i allefall... :flag:

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hva er det egentlig som skjer når garva motorbåtfolk som sveinHa og Sydvesten plutselig konverterer :confused:

Tvil er en del av troen - som man sier i kirken. Av og til går selv den mest trofaste seg vill.

 

Ingen fare Astor, jeg har lest de holder på sjekke kostnader for å gjennåpne brua over kanalen.

Men dette vet sikkert Bitteliten om.

Ja, det jobbes det med, og familielobbyen er svært aktiv. Problemet er de 10-12 millionenen det vil koste. Men siste diskusjon jeg overhørte var hvordan man rent praktisk skal ordne åpningstider - hvorpå jeg fåreslo en eksursjon til Tønsberg

 

Hva skal du der å gjøre da? Det finnes vel bedre steder å besøke? :cool:

Skal vi sloss eller? Skjønner jo at du ikke tar turen innom vakre mossesundet. Men neste gang du trenger å få polert bronsepropellen din eller den galvaniserte kjettingen har blitt grå - da vil jeg foreslå et døgn i nærheten av Cellulosen. Gjør underverker med ethvert understell

 

SveinHa - grattla med lekker skute. Litt vask og du har en skinnende skjønnhet :yesnod: Den hekken er jo lekker - ser ut som om du har påhengerkran. På den brede hekken får du jo plass til snap davtiere også - så det på en litt nyere søster i Kristiansand i sommer. Skvatt litt først - men tenkte så" hvorfor ikke - det finnes jo fornuftige seilere også" :lol:

Link to post
Share on other sites

Ingen fare Astor, jeg har lest de holder på sjekke kostnader for å gjennåpne brua over kanalen.

Men dette vet sikkert Bitteliten om.

Astor, efter det att brua er åpnet igjen så er det inget som hindrar dig fra en pinnebåt

skulle möjligtsvis vare dine vinterövningar........

 

men kansje med fullt stell, genua, genakker o full store o litt vind, kuling eller så..... :smiley:

 

Posted Image

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Da var gammelbåten levert i Mandal og jeg på vei hjem med Kystbussen.

 

Turen gikk greit men jeg tror nok TVen min står på hodet for så mye nord-øst vind (i værmeldingen) som har kommet fra sør-vest (i praksis) skal en lete lenge etter :lol: Nåja, lete og lete, jeg trenger jo bare å ta en tur til sjøs :lol::lol::lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Da er nyebåten på plass på Karmøy. Grei tur. Litt mer utfyllende reisebrev følger om noen dager.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Godt å komme seg hjem med nybåt. Nå gjenstår det noen dager / uker med å undersøke nyervervelsen, krype rundt og lyse nedi alle tomrom (det er utrolig hva jeg har funnet av småting, her og der), vaske, sjekke og prøve. En spennende tid!

 

:seeya: Lykke til!

 

Nå gjenstår det bare å endre signaturen din, SveinHa! Coronet'e, en vel historie nå?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ska fiksa det :cool:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Jepp, den har vært over atlanteren et par ganger og der er en perm med Stardust dokumentasjon. Ellers er det ganske lite jeg kjenner av historien.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Litt mer utfyllende reisebrev følger om noen dager.

En nokså begivenhetsløs tur i glimrende vær. Bilder o.a. fra turen ligger på www.sveinha.com

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Sliter litt med å skaffe hjemmelsdokumentasjon for nyebåten. Et krav for å registrere båten i Skipsregisteret er at jeg kan dokumentere eierforhold i minst 10 år. Selger er svært så uvillig til å hjelpe så jeg forsøker å nøste opp fra flere ender.

 

1: Har sendt e-post til Atlas Yachts i Puerto Rico som solgte båten til han jeg kjøpte av. Ingen respons enda.

2: Kontaktet Svinesund Tollstasjon. De hadde registrert at båten var importert og ingenting annet.

3: Kontaktet Normar (Norsk Beneteau importør). Uvillige til å hjelpe.

4: E-post til webmaster hos beneteau.fr (eneste direkte e-post adresse jeg fant direkte til Beneteau). Han har videresendt til riktig person/avdeling. Intet konkret enda.

 

Neste skritt blir Skipsregisteret i Puerto Rico. Har jo nummer og navn på båten fra dengang (PR 71699 GG/Scotty Marie) men finner ikke hvem jeg kan kontakte. Noen som har tips?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Noen ganger, når det virkelig blir vanskelig, er det enklere å mortifisere seg til hjemmelen. Du har sikkert sett kunngjøringer i avisene, noe i retning av "melder ingen andre eierpretendenter seg, får NN hjemmel til fartøyet".

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Tenkte også denne tanken, Worse. Har allerede sendt en forespørsel til Norsk Lysningsblad om framgangsmåte o.l. Tenkte å kjøre dette parallelt i tilfelle andre ting skjærer seg. Fremgangsmåte?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Mye styr virker det som? Er det verdt det? Hvilke fordeler får man hvis man tar seg bryet å registrere i Skipsregisteret. Man slipper årsavgiften til NSSR på 100,-, men bortsett fra det? Man kan handle "på eksport" sier mange. Ja vel, men hva innebærer dette og har det noen verdi i praksis?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Verdien i praksis er at båten blir et panteobjekt på samme måte som fast eiendom/hus. For min del betyr det at jeg får "frigjort" et par hundre laken til å kjøpe duppeditter for...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...