Jump to content

Utkast til baatplassen-logo!


Batdilla

Recommended Posts


Baat-Guru: Jepp  :cheers:

Var skikkelig flott!

 

Burde den kanskje vært laget i en form som kan passe på en V-formet vimpel?

 

Er det stemmning for å få produsert tøyvimpler og/eller klistremerker?

 

Hadde vært en flott måte å markedsføre plassen på + at vi lettere "oppdager" hverandre til sommeren.


 

 

Å få laget vimpler før sesongen må være et must, fin reklame for båtplassen dette her

Link to post
Share on other sites

Morsomt at noen likte mitt naive utkast :rolleyes:

 

baatplassen med stor B er klart feil, tenkte ikke over det når jeg skrev. @ kan med fordel byttes ut med a, enig at det kanskje ser litt rotete ut. Den blå rammen kunne kanskje også vært byttet med hvit ? (kanskje + blått), da blått ikke går mot rødt i flagget direkte.

 

En litt bedre og skarpere versjon:

 

Bilde

"baatplassen.no" skulle jo vært i hvitt, samme med borden mellom rødt og blått i vimpelen. men dette fikk jeg ikke til.... :nonod: det er og blir transparent, men det kan sikkert noen med kunnskapene iorden fixe.... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Søren! Du rakk før meg Per Atle.  :rolleyes:

 

Jeg tok meg den friheten å endre litt på ditt siste forslag. Jeg roterte ankeret slik at det er mer rett, og jeg erstattet teksten din med Verdana fonten som er brukt i dagens logo øverst på siden.

Bilde

 

Etter at du postet ditt første forslag har jeg sullet med en variant som skulle være litt tydeligere. Jeg lagde flere varianter av den. Min siste er mistenkelig lik din, men fakta er at jeg ikke så din siste versjon før jeg var ferdig med min.  :yesnod:

Bilde

Bilde

Bilde

 

Nå har vi jobbet veldig i retning av vimpel, men jeg må si at jeg er ikke like begeistret for en logo på web siden som ser ut som logoen i vimplene vi nå driver og skisserer. Blir liksom litt for enkel... Fargene vi bruker - skarp rødt og blått - er heller ikke noe som knytter det til look-and-feel i forumet. Det var litt det jeg hadde i tankene med mitt første forslag. Samme blåfarge som går igjen i forumet.

 

Her er et par som spiller litt mer på samme fargevalg som i forumet.

Bilde

Bilde

Link to post
Share on other sites

Må si stokkankeret som fellessymbol for både seil- og motor er bra. jeg ville imidlertid ikke leke med '@' tegnet inne i baatpl@ssen.no: noen kunne prøve å søke etter www.ssen.no.

 

Når det gjelder farger så har den tyske diskusjonen- uten at jeg husker alt for mange detaljer - konkludert med:

 

1) jo flere farger jo dyrere å lage

2) noen farger bleker fortere enn andre

Link to post
Share on other sites


Batdilla: Jeg tok meg den friheten å endre litt på ditt siste forslag. Jeg roterte ankeret slik at det er mer rett, og jeg erstattet teksten din med Verdana fonten som er brukt i dagens logo øverst på siden.

 

Bilde

 

Nå har vi jobbet veldig i retning av vimpel, men jeg må si at jeg er ikke like begeistret for en logo på web siden som ser ut som logoen i vimplene vi nå driver og skisserer. Blir liksom litt for enkel... Fargene vi bruker - skarp rødt og blått - er heller ikke noe som knytter det til look-and-feel i forumet. Det var litt det jeg hadde i tankene med mitt første forslag. Samme blåfarge som går igjen i forumet.

 

Til Batdilla: Logo skal være enkel Norsk Hydros logo har utviklet seg fra et sirlig vikingeskip til dagens: Bilde Fargene kan tilpasse til "pastellstilen" her, Per Atles nedenfor er mere i den gaten. Det viktigste er, tror jeg at "logoen" nettopp brukes som vimpel og klistremerke av medlemmene. Men man skal også se dette igjen på siden her...

 

Jeg ville ha gjort ankeret litt større, og trukket det mere til venstre i trekanten. Ankeret er det eneste figur-elementet på vimpelen, det mest unike i logoen.

 

Til de to siste i hvitt og lys-pastellblått: Det er ikke nødvendig at pastellfargene er så identiske med det som er på forumet. Logo'en bør stå tydelig frem. I riggen på en seilbåt sett mot et hvitt seil, eller som klistremerke på et hvitt skrog/overbygg, blir de også mindre synlige.

 

Per Atle: ... baatplassen med stor B er klart feil, tenkte ikke over det når jeg skrev. @ kan med fordel byttes ut med a, enig at det kanskje ser litt rotete ut. Den blå rammen kunne kanskje også vært byttet med hvit ? (kanskje + blått), da blått ikke går mot rødt i flagget direkte.

 

En litt bedre og skarpere versjon:

 

Bilde

"baatplassen.no" skulle jo vært i hvitt, samme med borden mellom rødt og blått i vimpelen. men dette fikk jeg ikke til.... :yesnod: det er og blir transparent, men det kan sikkert noen med kunnskapene iorden fixe.... :rolleyes:


 

Til Per Atle: Ja, også et fint forslag! Hva med å rette opp ankeret (tilsvarende Batdilla's) og bruke samme font'en som ham?

 

 

Lykke til!

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

For å slenge inn litt flere meninger: Hvor mange har stokkanker på båten?  Ankeret er jo greit nok, men jeg forbinder det mer med maritim historie og/eller större skip.  Er det andre motiver som "forener" ragbaggers og oss andre som har litt dårligere tid?  Hva med en knute e.l.?

Jeg er enig i fargekombinasjonen rörd/hvit/blå, men synes röd bakgrunn blir for voldsomt.  Hva med hvit bagrunn, bord i rödt og tekst/motiv etc. i blått?  Er også enig i å kutte ut @-en.  Det skaper bare forvirring.

 

Kåre

P.S.  Hva om vi "låner" vikingskipet til Hydro?

Link to post
Share on other sites

En "anker" variant:  Flott å bruke anker (burde jo ha brukt det først, siden jeg bor i kommunen med anker i kommue-våpenet!)

 

Logo:

 

Bilde

 

vimpel:

 

Bilde

 

Er nå glad i blått da...  Stokkankerert er vel symbolsk ment og ikke praktisk ment..

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

Hagler på med forslag her gett !!  :rolleyes:Bilde

 

Siste fra meg etter innspill fra Jan. Får ikke meg bort fra rød bakgrunn, tross alt er det rød bakgrunn på flagget. Bytte rundt på dette tror jeg vil resultere i en Islandsk logo (ihvertfall min utgave) og det er ikke kult.

 

Tror kanskje vi har hengt oss oppp litt, og det som kommer nå er vel mer eller mindre likt som det andre.

 

Kanskje noen andre må på banen, med helt annen type tankevirksomhet... :yesnod:

 

Last edition:

 

Bilde

Link to post
Share on other sites


Lasse: Mange gode forslag. Synes ikke fargen bør være signalrød. Det blir liksom litt "harry"

:rolleyes:


Rødfargen kan justeres, den kan tilpasses fargene her på forumet!

 

Men det forundrer meg at folk lager så detaljrike, kompliserte forslag. Se på hva disse store firmaene har valgt: meget enkelt og gjenkjenbart, kan brukes i mange sammenhenger!

 

BildeBildeBildeBildeBildeBilde

 

Glem detaljene, rendyrk uttrykket i form og det estetiske!

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

En ting er ett emblem som skal sees på lang avstand.  En annen ting er en logo på f.eks. web sider som bør "stå litt ut".  Det beste er kanskje en kombinasjon av de to - og husk; det tok nok mange dager for ikke å si uker å utarbeide et emblem som posten, tele, coke etc.

 

Nå er det nok tomt i idébanken for i dag....

 

:rolleyes:

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites


Cita: En ting er ett emblem som skal sees på lang avstand.  En annen ting er en logo på f.eks. web sider som bør "stå litt ut".  Det beste er kanskje en kombinasjon av de to - og husk; det tok nok mange dager for ikke å si uker å utarbeide et emblem som posten, tele, coke etc....

Jeg synes det viktigste er at det skal være godt gjenkjenbart i alle sammenhenger det lages for. Det bør være rimelig enkelt å lage, også til vimpel....  

 

Ja, logo'ene til til fimaene som ble vist foran kostet nok flesk. Nå tror jeg at en "interaktiv prosess" på forumet kan drive frem ideer i retning av gode løsninger. Det finnes sikkert flere som har arbeidet med slike spørsmål i jobbsammenheng, eller sogar selv driver med grafisk design og utforming. Har vi noen slike med oss så håper jeg de står frem...

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Et nytt forslag (pröv å se det for deg - dette blir kun en tekst beskrivelse):

baatplassen.no  "l-en" lages ekstra lang for å forestille en mast.  sleng på et trekantet seil (storseil) i bakkant av den forlengede "l-en".  En liten propell etter "o-en" i slutten av navnet.  En lang rekke av små bölger under navnet, fra starten til slutten.

 

Noen med god fantasi som skjönner hva jeg tenker på   :smiley:

 

Kåre

Link to post
Share on other sites

Mange forslag, men jeg tror denne logo saken trenger en form for organisering. Noen må da påta seg ansvaret for å sette opp regler, få plukket ut vinneren, finne ut hvordan/hvem som kan produsere vimpel etc. Ingar bør også ha et ord med i laget i og med at logoen også må kunne brukes på baatplassen.no (en slags veto rett).

 

Noen som tar utfordringen? :smiley:

Link to post
Share on other sites


Lasse: Mange forslag, men jeg tror denne logo saken trenger en form for organisering. Noen må da påta seg ansvaret for å sette opp regler, få plukket ut vinneren, finne ut hvordan/hvem som kan produsere vimpel etc. .....

......Hææææ :lol: :lol: :smiley:?????

 

Da jeg leste Batdilla's start, innlegg #1 på denne tråden oppfattet jeg det som at "vi ønsker... etc." av formuleringer tydet på at det sto noen bak som ville ta denne saken videre etterat en rekke forslag var lagt frem, meninger etc. var luftet...

 

Unnskyld meg, er det ikke handtak på greipet?

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Her er mange gode forslag. Dersom vi skal ha en logo som også skal kunne brukes til vimpel må den være rimelig enkel. Beste forslaget så langt synes jeg da er:

Bilde (Dilla: Jeg måtte modifisere litt......)

 

Ellers er jo Cita's flaggrøde ganske fin.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...