Jump to content

Utkast til baatplassen-logo!


Batdilla

Recommended Posts


Cita: Enig med PanPan og Andreas dersom en slik "association" finnes og baatplassen.no er med her - da bør en finne den logo,en og bruke den - stor signaleffekt.


 

Nei, den finnes selvfølgelig ikke - tror jeg da. Trodde bare at det kunne være en anledning til noe samarbeid. F eks - en ide jeg kom på nå - kunne man i fellesskap utvikle båtspesifiske moduler til forums-software: Havne-forum, waypoints etc. Det systemet de bruker heter vel phpBB og vi bruker Yabb - hvor kompatibelt de er vet jeg heller ikke.

 

Men for all del: jeg har kommet med synspunkter og har ikke engang STERKE meninger i denne retningen.

 

:smiley:

 

 

P.S. Jeg tror forresten at nå skal det bli pins også  hos dem :lol:

Link to post
Share on other sites


Per Atle: Denne synes jeg var meget bra: På tide med en avstemming snart ?

Begynner vel å få endel alternativer etterhvert ?


Blanding av demokrat og diktator? Er det slike tendenser i Brasil? :lol:

 

Hvis/når det skal være avstemming kan det vel være en ide om at de "utvalgte" alternativene legges ut med visning av begge sider, og at de som har utformet utkastene lager en begrunnelse for de??

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites


PanPan: Blanding av demokrat og diktator? Er det slike tendenser i Brasil? :lol:

 

Mvh Jan


 

Klart det er og skal være demokrati, så lenge alle er enige med meg. :lol: :lol:

 

Cita har jo glimret med sine kunnskaper og fantasi i denne tråden, han kunne kanskje tatt jobben og lage alternativene fra styrbord/babord ? Kan evt mailes meg som .gif, så kan jeg laste opp på min www og legge ut i egen tråd. (Eller til dilla, som jo var primus motor for dette prosjektet.)

Link to post
Share on other sites


Batdilla: Etter hvert begynner vi å få mye å velge mellom her på baatplassen - Havneforum, Marked, Importkalkulator, aktivt diskusjonsforum med mange dyktige deltagere - men egen logo har vi ikke!  :lol: Siden ingen i support apparatet har nevneverdige evner i den retningen, går vi nå ut og ber om hjelp til å designe en logo for baatplassen.

 

Logo er aktuelt i flere sammenhenger. Vi ønsker å ha en slik lett synlig i forumet. Det har vært ønsker om en sticker og/eller vimpel - da trenger vi logo. Osv.

 

Det vi ønsker er enten konkrete forslag, enkle skisser, ideer det kan spinnes videre rundt, eller linker til tilsvarende logoer som man kan bruke som inspirasjon.

 

Vi regner med at det er noen kreative sjeler i forumet og ser fram til å se hva som kommer av forslag og ideer. Merk: Du trenger ikke være noen profesjonell reklametegner for å poste et forslag eller en ide. Her er det flest mulig ideer og innspill som teller. La ideene flomme på...


 

Til Per Atle: Jeg har sakset fra startinnlegget fra denne tråden. Er det ikke rimelig at Batdilla tar dette videre nå? Så kan alle vi "underkokkene røre i våre egne gryter"? :lol: :lol:

 

De som selv kan presentere utkastene sine sett fra begge sider, kan vel gjøre det - sammen med egen begrunnelse? Endelig "rentegning" kan man vel ta på alternativet som blir endelig aktuelt? De som trenger hjelp kan vel oppsøke hjelp?

Link to post
Share on other sites


PanPan: ...Er det ikke rimelig at Batdilla tar dette videre nå? Så kan alle vi "underkokkene røre i våre egne gryter"?
Til info: Support følger med i tråden og har denne uken diskutert hva som skal skje videre. Jeg har vært rimelig opptatt de siste dagene med ny funksjonalitet som kommer på baatplassen, så jeg ber forståelse for at det kan gå en dag eller to til før vi eventuelt tar denne tråden til next level. OK?
Link to post
Share on other sites


PanPan: Jeg har sakset fra startinnlegget fra denne tråden. Er det ikke rimelig at Batdilla tar dette videre nå? Så kan alle vi "underkokkene røre i våre egne gryter"? :lol: :lol:


 

No problem, i og for seg var det kun det jeg initierte med mitt innlegg, "på tide med en avstemming snart", at det kanskje var på tide ? Det er vel ihvertfall 10 reelle alternativer å velge mellom nå ?

 

Men det er dillas "baby", så jeg skal ikke stikke nesa mi i det.... :lol:

Link to post
Share on other sites


Batdilla: Til info: Support følger med i tråden og har denne uken diskutert hva som skal skje videre. Jeg har vært rimelig opptatt de siste dagene med ny funksjonalitet som kommer på baatplassen, så jeg ber forståelse for at det kan gå en dag eller to til før vi eventuelt tar denne tråden til next level. OK?

Saken er i de beste hender! Tror også jeg har antydet foran at vi har god tid! Men det kan være at vår gode venn i Brasil har hjemlengsel, eller synes at det er på tide å flagge reklame for baatplassen.no syd for ekvator!!! :lol:

Link to post
Share on other sites


PanPan: Men det kan være at vår gode venn i Brasil har hjemlengsel, eller synes at det er på tide å flagge reklame for baatplassen.no syd for ekvator!!! :lol:

 

høhøhø.... Hjemlengsel til Norge i Februar ? Definitivt ikke..... :nonod:

Karneval, høres det kjent ut ? 3 uker til and counting.... :cool:

 

Men jeg får deler til mitt berømte knuste drev idag, og skipet kommer atter på vannet imorgen ! Håper jeg.... :yesnod: (Måtte gi opp de andre fremdriftsplanene pga økonomiske hensyn :sad:) Men sommeren er jo snart "slutt" her, vinteren kommer med sine 25 grader, så skal vimpelen opp må det skje i løpet av noen måneder. Dog kan det vel diskuteres reklameeffekten av det her nede.... :rolleyes:

 

Jeg er vel den eneste båten i området som kjører "ulovlig", under Norsk flagg. (I tillegg til Brasiliansk, så det går bra :yesnod:)

Link to post
Share on other sites


PanPan:

Saken er i de beste hender! Tror også jeg har antydet foran at vi har god tid! Men det kan være at vår gode venn i Brasil har hjemlengsel, eller synes at det er på tide å flagge reklame for baatplassen.no syd for ekvator!!! :yesnod:


Har vi tid? Det spørs hva som er målet: skal vi kanskje få laget noen vimpler til sesongen  :rolleyes: så tar det jo også litt tid.

Link to post
Share on other sites

Et lite hint til de kreative som kommer med bidrag, og de som ellers følger denne tråden: Som kjent koster det ekstra for hver farge i logoen. Priser innhentet så langt kan tyde på at vi bør begrense oss til 2 eller maksimum 3 farger.

 

Forresten: Hvor ligger akseptabel pris for en vimpel hen? Fint hvis noen vil kommentere dette for det har betydning for valg av vimpel og leverandør.

 

kr. 50-90,- ?

kr. 90-130.- ?

kr. 130-170,-?

kr. 50-130,- ?

kr. 50-170,- ?

 

Hvis noen har egen erfaring med leverandører som leverer til en gunstig pris i bra kvalitet, er det fint om dere poster firmanavn og evt. kontaktopplysninger her. I første omgang er det snakk om vimpel. Stickers/klistremerker kommer evt. i en senere runde.

Link to post
Share on other sites

Forslag:

 

Lag en poll og se hvor mange som vil ha vimpel, slik at du har en ide om hvor mange det evt. skal lages. Dette har jo endel betydning for prisen. Jeg antar at ikke alle av forumets pt 477 registrerte brukere vil være interressert... :rolleyes:

 

Men noen vil kanskje ha to eller flere også ?   :yesnod:

Link to post
Share on other sites


Batdilla: Forresten: Hvor ligger akseptabel pris for en vimpel hen? .....

SXKV selger sine vimpler til medlemene for:

 

Størrelse: 18x24 cm   SEK   95,-

Størrelse: 24x32  "       "    105,-

Størrelse: 30x40  "       "    160,-

 

Disse er firkantet med moderat split i bak-kant, i hvitt, lysblått, gult og svart. De er nok produsert i meget store serier (rundt 43.000 medlemmer, verdens største båtklubb)

 

Jeg synes baatplassen.no bør beregne seg et visst overskudd her.

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Fint at det er mange kreative sjeler! :rolleyes:

 

--Noen kommentarer--

Detaljer

Jeg tror bruk av detaljer ikke er så farlig da en allikevel ikke klarer å lese noe som helst på lang avstand på en liten vimpel. -Det er mere siluetter, farger, etc. som lar seg gjenkjenne.

 

Elementer

Det er allerede brukt en del symboler på denne web,en f.eks. striper og stjerner.

Her er gull på kongeblå bakgrunn et naturlig maritimt valg. Fint at besøkende og brukere av web,en kjenner seg igjen her.  

 

Hvitt anker på sort bunn er vel selve symbolet på en "god båtplass"; Anker = trygg, Hvit = fred, Sort = annerkjent, expert (sort belte) - altså en trygg, fredelig og annerkjent båtplass! :yesnod:

 

Rød bakgrunn syns godt (tenk skilter i trafikken)

 

Rød, hvit og blå er gode fargekombinasjoner, som appelerer til stolthet - vi skal jo pryde skipene våre! :yesnod:

 

Når det gjelder antall farger og priser betyr nok opplaget en del.  Hva blir egentlig forskjellen på to og fire farger?

 

Her er en fargerik variant som er lik sett fra babord og styrbord:

 

Bilde

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

Åååå så mange flotte forslag til vinpler. Den hvite og blå med anker til Pjolter likte jeg veldig godt, meget delikat. Men kan den kanskje bli litt tam på sjøen, det skal vel være noe som kan kjennes igjen på litt avstand. Jeg ser at det for det meste er blitt fokusert på symbolet anker og det er et flott symbol, men hva med andre symboler som også er knyttet til sjø og båt. Er det mulig å komme med et forslag som f.eks. et fint båtratt. Kan det lages noe kombinert ratt/ anker? Jeg tror, som flere har sagt tildligere, at det ikke bør være for mange farger og enkelt utformet. Dette må bli noe i skriftelig format da grafikk ikke ligger for meg. Beundrer de kreative sjeler her på plassen. kommer kanskje senere. :yesnod:

 

 

"innen" på Oda

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites


Brumle: Bilde

 

 

Denne synes jeg er den beste hittil, symboler fra båtplassen pluss duse nasjonale farger.

Kansje vi skulle ha caps / luer med samme logo   :yesnod:


Helt uenig!  :rolleyes:  Dette er den værste :yesnod: hittil! Overdynget og "knudrete". Problemer med å lese "baatplassen.no" selv på en PC-skjerm. Men selve sirkelen med navnet rundt kunne gjort seg godt i pannen (på en caps altså)?

 

Lars H.  :nonod:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hei alle sammen!

Min mening er at den siste til Brumle var den desidert fineste.

Kunne kanskje hatt litt krom på ankeret?

Jeg for min del har overhodet ingen kunskap hverken med bildebehandling eller overføring

av mine egne filer ol. til internett.( kunne kanskje fått noen tips pr. IM fra noen her?)

Når det gjelder forslag til logo på båtplassen.no bør vel dette med tanke på det demokratiske samfunnet vi lever i avgjøres med en avstemming i regi av administratorene.

 

Mvh Roger.  :rolleyes::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...