Jump to content

Utkast til baatplassen-logo!


Batdilla

Recommended Posts

Kombinasjonen anker / ratt har vi hatt forslag om tidligere.  Ble liksom ikke noe sveis på det....

 

For syns skyld; en blå variant av siste

Bilde

 

(Det begynner å bli fullt på desktoppen!!) :rolleyes:

 

Bilde

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites


Lars H.: Brumle: Bilde

 

 

Denne synes jeg er den beste hittil, symboler fra båtplassen pluss duse nasjonale farger.

Kansje vi skulle ha caps / luer med samme logo   :yesnod:

Helt uenig!  :rolleyes:  Dette er den værste :yesnod: hittil! Overdynget og "knudrete". Problemer med å lese "baatplassen.no" selv på en PC-skjerm. Men selve sirkelen med navnet rundt kunne gjort seg godt i pannen (på en caps altså)?

 

Lars H.  :nonod:


 

Det var da sterke ordlag fra Trudelutt....  Dårlig skjerm?

Det er vel på tide med en konkret bestilling fra baatplassen.no - hvilke symboler, farger, fasonger etc.   Det er fort gjort å gå surr.

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites


Cita: Det var da sterke ordlag fra Trudelutt....  Dårlig skjerm?
Neida, 19 tommers med 1280x1024 og ypperlig fokus. Men det er mye mer naturlig å lese "bortover" enn i en "bue". For å sette det litt på spissen, bortover leses det som et ord, mens det i en bue leses mer bokstav for bokstav, - i hvert fall for en som ikke har sett det før og vet hva det står.

 

Kanskje ikke noe stort problem, men det var det jeg mente med problematisk å lese.

 

Lars H.   :rolleyes:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


Cita: Kombinasjonen anker / ratt har vi hatt forslag om tidligere.  Ble liksom ikke noe sveis på det....

Har fulgt med i spenning...........

 

For syns skyld; en blå variant av siste

 

 

Bilde


 

Denne syns jeg var bra. Mindre farger. Lett å lese.  Pen å se på :blush:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Link to post
Share on other sites

Ja, men hva med gult anker, og tekst også? Noen som kan legge ut et forslag på det???

 

Gult og blått er jo farger som går godt i sammen, akkurat som rødt og grønt gjør det. Dette er ikke noe jeg har funnet på selv, men som jeg har lest opptil flere plasser. Det har visst noe med hvor på fargeskalaen de finnes.

 

Forøvrig synest jeg de to beste til nå er:

 

Bilde

 

Og denne:

 

Bilde

 

De er fine begge to, men jeg holder en knapp på den øverste her. Hvitt er jo bare en nydelig ren og fin "farge".

 

Er forresten enig med Lars at den røde/blå var fæl.

Link to post
Share on other sites

Slik ja, den nederste var harmonisk og fin, synest jeg. Blått og gult går svært godt i sammen.

 

Skal vi se, må bare sammenligne mine favoritter her:

 

 

Bilde

 

 

Bilde

 

Mjo,  :sleep: jeg liker best det nederste av de to ovenfor. Det er det fineste til nå, i hvert fall av de med anker på. Etter min mening i hvert fall.  :sleep:

 

Bilde

 

Dette også er fint. Hvitt er behagelig, rent og fint. Hvitt er jo og sjøsprøytens farge. Men det blir jo ikke såååå hvitt som det ser ut her da. Vimpelen skal jo "klippes" ut av dette hvite "flagget"  :blush:. Denne mangler jo ankeret, men jeg synest allikevel den er riktig fin.

 

:lol:  :wink:

 

 

Ikke for det, denne er også fin:

 

Bilde

 

Men kanskje den burde hatt ett par stjerner inni det blåe :lol:

Link to post
Share on other sites

Nå var litt fart her...

 

Hyggelig at dere liker noen av utkastene mine.  Personlig holder jeg en knapp på:

 

Blå bunn, hvitt anker på sort bunn, gull stjerne, striper, navn og kanter - ikke skarp gul, ble litt "svenskt"?

 

Evt. hvitt navn (syns bedre)

 

En variant med gull og litt bedre balanse mellom elementene :blush:

 

Bilde

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

:lol:

Det siste forslaget til Cita var flott med blått, hvit anker på sort og gull. Kunne tenkt meg å se et forslag med blått, hvitt anker på sort og hvite striper,stjerne og tekst for å sammenligne. Er enig i at den lyse gulfargen ikke harmonerte helt og at det ble litt for "svenskt".

 

"innen"

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

VELKOMMEN SOM BRUKER PÅ BAATPLASSEN.NO!  :nonod:

 


alo28: Får bare dette tegnet når jeg trykker på legg inn bilde knappen for å legge inn mitt forslag...
Det du må gjøre, er å legge inn http adressen til der forslaget ditt ligger der det står URL når du har klikket på knappen for å sette inn bildet. Hent opp igjen innlegget ditt og klikk på linken 'Rediger'. Da får du opp innlegget ditt og kan redigere det. Ta vekk 'URL' og erstatt dette med http adressen til bildet. OK?
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...