Jump to content

Utkast til baatplassen-logo!


Batdilla

Recommended Posts


Cita: kan med letthet gjøres om til vimpel... eller rød variant for den saks skyld!  :smiley:
Slik?

 

Bilde

 

Den likte jeg, enkel og grei!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites


Lars H.: Cita: kan med letthet gjøres om til vimpel... eller rød variant for den saks skyld!  :smiley:Slik?

 

Bilde

 

Den likte jeg, enkel og grei!

 

Lars H.


 

En eller 2 sesonger ute og de vimplene som er blått-i-svart-i-blått har bleket såpass at du ser ingenting lenger. Skal de holde en stund under babord-saling burde det være mer kontrast!

 

Ok da. Skriften har jo kontrast.

Link to post
Share on other sites

Now we're talkin.......

 

Dette begynner å se bra ut!!!

 

Et lite forslag: Hva med å lage et "knaggratt" på den ytterste sirkelen på det ovenstående forslaget til Andreas/Cita???

Hva er vel mer maritimt enn kombinasjonen stokkanker og knaggratt??

 

agun......i kontaktlimrus........har limt skrogtrekk i kveld :smiley:

Link to post
Share on other sites

Gode tips agun, men det ble liksom bare en sol ut av det.....  Når det gjelder falming er det vel et idé å bruke et stoff / film som tåler sollys og ikke bleker.  Båtkalsjer f.eks. holder seg i blå variant..

 

Mørkeblått med striper og litt kraftigere outlines:

 

Bilde

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

Jeg likte den siste til Cita. Blå/sort med hvitt anker og hvit skrift. Selv om både det blå og det sorte falmer litt med tiden, vil ankeret og teksten fremstå tydelig uansett.

 

Men jeg trodde at vimpler ofte hadde lengde som var 1,5 eller 2 ganger bredden. Nå ser det ut som en likevinklet trekant. Kan du trekke den litt ut, Cita? Da får vel teksten litt mer plass i begge ender også?

 

Lotus

Link to post
Share on other sites


Lotus: Men jeg trodde at vimpler ofte hadde lengde som var 1,5 eller 2 ganger bredden. Nå ser det ut som en likevinklet trekant. Kan du trekke den litt ut, Cita? Da får vel teksten litt mer plass i begge ender også?

Ser poenget ditt, forsåvidt - tror jeg. Strekkes vimpelen i lengderetningen vil det kanskje gjøre at "de ubrukte flatene" mot hjørnene oppe/nede - fremme blir mindre dominerende. Det har noe med "balanse" i en komposisjon å gjøre.

 

På den andre siden skal det samtidig være en "Logo". Da kan den gjerne være kortere enn en vanlig vimpel. En kort vimpel vil vel heller ikke *blåse i filler* så fort under salingen på en seilbåt. Det kan også være et poeng at den rent proposjonsmessig ser annerledes ut enn alle andre mere konvensjonelle vimpler.

 

Jeg hadde gjerne ønsket meg en bedre fargekontrast enn den som er mellom den siste blåfargen og det sorte. Det har noe med å oppfatte vimpelen på avstand å gjøre.

 

Men bevares, dette er kun tanker man gjør seg om forbedring - forslaget slik et foreligger, er nær mål! Men man har vel heller ingen tidsnød her? :smiley:

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Glimrende Cita. ser meget bra ut. :smiley: Jeg er som sagt litt opphengt i de symboler som allerede blir brukt, så hva med å legge inn et par gule striper og en liten gul stjerne??

Sitter ikke på min maskin så jeg kan ikke gjøre det selv enda..

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Takk for det Lotus.  Enig at det bør trekkes litt mer ut, samtidig som logo,en kan være litt mer sammentrekt, Pan Pan.  Lager et nytt forslag seinere.  Ting bør ta litt tid.. så blir det bra!! :smiley:

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

Jeg er også enig med PanPan angående kontrasten mellom sort og blått. Den er det vanskelig å gjøre noe med. Med litt avstand og litt bleking, blir det enda verre. Alternativet er å fjerne det sorte.

 

Hvordan ville det sett ut kun med den mørke blåfargen uten noen sort ring og uten sort skyggelegging av bokstavene? For mye bry å lage enda et utkast?

 

Blir en to-farget vinkel for enkel?

Eller blir den kanskje bedre enn noensinne?

 

Veldig mange av kommunevåpnene, symbolene eller hva de heter har kun 2 farger. I noen tilfeller blir det bra, i andre ikke.

 

Hva med 2 bitte litte grann utstrekte vimpler?  Ikke så mye som 1:2.  Tok vel i litt hardt. En med det sorte og en uten. Kanskje fargevalget da gir seg selv?

 

 

Lotus

 

PS: En ulempe med en kort vimpel er at den henger ned og ikke kan leses særlig bra når det er lite vind. (for oss som har den hengende i en loddrett stang) Henger den på en skrå eller vannrett snor, spiller jo ikke det noen stor rolle.

Link to post
Share on other sites

Gode idé Pjolter - det kunne jo være en "sjefs-vimpel" - lang og tro tjeneste / æresmedlem,  eller no sånt.. :smiley:

 

Kongeblå - utstrekk - m/gullstjerne (må da flytte litt på navnet i forhold til anker pga. symmetri med stjerna)

 

Bilde

 

mens vi andre dødlige:

 

Bilde

 

Forresten fra den andre (styrbord) siden

 

Bilde

 

Prøvde også uten svart ring, Lotus, men ble liksom litt "flat"

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

Nå begynner det virkelig å bli bra. Jeg likte den gule stjerna - synes den skal være med, og synes at alle vimplene skal være like. Blått er flott som basis-farge og stripene frisket den opp i forhold til tidligere forslag.

 

Imponerende engasjement Cita, og dette kan du tydeligvis. Jobber du med design, i reklamebyrå e.l.?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Takk for den KOB og Baat-Guru! :smiley:  ...Likte selv stjerna godt.  

Hva med å "klipp-og lim",e vimpelen på et bilde av egen båt.  Bildet må da gjøres transperent først f.eks. ved å lagre den på nytt som ".gif" format og velge hvit som transperent farge.  

 

Får desverre ikke lastet opp ".gif" format på www.minebilder.no, men hvis noen er interessert kan jeg godt maile en ".gif" versjon.

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites


Cita: Gode idé Pjolter - det kunne jo være en "sjefs-vimpel" - lang og tro tjeneste / æresmedlem,  eller no sånt.. :smiley:

 

Kongeblå - utstrekk - m/gullstjerne (må da flytte litt på navnet i forhold til anker pga. symmetri med stjerna)


 

Bilde

 

Når man passerer 500 innlegg i den åpne delen av forumet kunne man jo få "tre stjerner"! :lol:

 

I tillegg til den ene bak som du har tegnet, en i hvert hjørne oppe og fremme! :lol: :lol: :lol:

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Jeg lurer på om det kanskje er bedre å la tekst og symboler være "uavhengig" av hverandre. Versjonen til Cita foran er flott sett fra "babord" som vimpel. Men "styrbord" versjonen blir ikke helt det samme.

 

Når tekst og symboler er uavhengig av hverandre kan det bli som følger:

 

Bilde

 

Bilde

 

Symbolene som legges ut kan være andre enn de som vises her. Jeg har her valgt samme blåfargen i bunn som det er på "emblemene med stjerner/striper".

 

Mvh Jan

Link to post
Share on other sites

Bare at det er sagt:

 

Har vært i kontakt med han sveitseren som vant utkast-konkurransen med vimpelet som PanPan jobber med. Det er helt greit for vedkommende at vi bruker den også. Skal spørre selvet forum som bruker det idag også, men tror det er nokså teoretisk at de nekter...

 

Mine tanker rund stokkanker istedenfor seil og propell:

 

+  *et* symbol som forener både motor og seil

-   stadig ikke enkel nok med alle kroker og hull - men noe bedre enn i starten

-   passer kanskje litt bedre til en forening for historiske fartøy

+  ankeret som et symbol for ro og fred og 'hjem' har jo noe for seg også. Vi kaster jo liksom ankeret når vi logger på baatplassen.no

-   er det bare PanPan og jeg som tenker litt 'The International Association of Independant Boating Sites'?

Link to post
Share on other sites

Enig med PanPan og Andreas dersom en slik "association" finnes og baatplassen.no er med her - da bør en finne den logo,en og bruke den - stor signaleffekt.

 

Dersom ikke...  

 

Her - et forslag uten anker, med stjerne, som syns på lang avstand.. :smiley:

 

Bilde

 

eller omvendt, med to stjerner..

 

Bilde

http://breezita.wordpress.com/Den norske sjømann er et gjennombarket folkeferd, hvor fartøy flyte kan, der er han førstemann. - B.Bjørnson
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...