Jump to content

Dagens Krabbe fangst!


Volvomekanikeren

Recommended Posts

MASSE mat! :cheers: Solgte 25 krabber igår.. Kunden var fornøyd med alle uten om 1, som nesten ikke var mat i.. Men han har sikkert hatt matforstoppelse :giggle: Fra spøk til alvor, JA, det er mat i krabbene! :cheers:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Krabbefiske høres spennende ut. Noen som har erfaring med krabbefiske så langt nord som Narvik, Nordland ? Ser at "netics" fra bodø prøvde å sette teiner utenfor kjerringøy, men uten stort hell. Ingen fangst på ett døgn.. Tenkte å investere litt i brabbeteiner å prøve, men har ikke hørt om noen som har gjort dette her i området..

Link to post
Share on other sites

Har satt teiner i Lofoten flere ganger uten hell, til jeg fant en plass der jeg ALLTID fikk krabber. År etter år, svikter aldri. Siste teina jeg dro der i 2009 fikk jeg 3 krabber og 2 steinbit i.

 

Skal prøve å sette noen teiner ved landegod utenfor bodø. Er greit å kjøre småbåt som går i ca 20knop, kommer meg langt på 10min for å si det sånn :cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

Antall Teiner:4

Dagens Største Krabbe:24 cm over skallet

Antall Krabber:6

Bilder:

 

 

SVÆR JÆVEL! Her er det bare til og passe fingrene! :tongue:

 

2exnfnp.jpg

nx6gi9.jpg

16956ox.jpg

 

Jaggumeg har jeg ikke fått skaffet meg en krabbe vakt også... De som prøver og stjele krabber no, de får seg en hvit klatt i trynet :giggle: Ganske billig i bruk er den og, tar ikke mere en noen fisk for dagen :diving::cheers:

2mhcy86.jpg

 

 

 

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er det noen her som fisker krabbe på nordmøre? Eller i nærheten?

Da har jeg følgene spørsmøl:

* Er fangstene dårlig nå?

* Hvilken dybde setter dere i?

 

Syns at fangstene jeg får nå er dårlige, helt ned mot 2,5 - 3kg i snitt per teine.

 

MVH Andreas

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Kjekke tråd, har alltid vært fascinert av krabbefiske med teiner siden jeg var liten. Var en tur med en kompis på biltema igår og da måtte jeg rett og slett bare ha meg 2stk teiner, samt bygger en krabbeteine i tre borti verkstedet. En ting jeg lurer på, hva er beste metode for navnmerking på teinene visst en ikke bruker blåse? Har ikke tilgang til båt så jeg setter de langs land, var nedom og såg idag og da var det 2 krabber i teina men la i litt nytt agn og festa det litt høyt oppe så de som var der allerede ikke skulle spise alt opp. Går det greit og la krabbene som er der ligge til dagen etter i teina, vil helst slippe og koke bare 2stk?:)

Link to post
Share on other sites

:headbang: :headbang: :headbang::headbang::headbang::headbang::headbang:

 

Skulle ned ı krabbeskıstene og hente masse krabber for og koke foor jeg reıste tıl Tyrkıa. Hadde rundt 40 krabber. Og Naboer og venner var ınvıtert paa krabbefest. Aapner lokket, og en satans ıdıot har stjelt alle krabbene. Lokket var skıkkelıgt paa, og kassen var hel, ıngen hull eller noe! :headbang: Jevlı ırrıterendes, skulle knekkt nakken pa fyren (e) :headbang: Ble heller en tur ı snekken, men uten krabbe :crazy: Maa man spıkre kıstene ıgjen for og ha noe ı fred? Laase med slaa og hengelaas? :crazy: Syntest synn paa dısse folkene altsaa.. Get a lıfe :puke:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Kjekke tråd, har alltid vært fascinert av krabbefiske med teiner siden jeg var liten. Var en tur med en kompis på biltema igår og da måtte jeg rett og slett bare ha meg 2stk teiner, samt bygger en krabbeteine i tre borti verkstedet. En ting jeg lurer på, hva er beste metode for navnmerking på teinene visst en ikke bruker blåse? Har ikke tilgang til båt så jeg setter de langs land, var nedom og såg idag og da var det 2 krabber i teina men la i litt nytt agn og festa det litt høyt oppe så de som var der allerede ikke skulle spise alt opp. Går det greit og la krabbene som er der ligge til dagen etter i teina, vil helst slippe og koke bare 2stk?:)

 

 

Hva bruker du i enden av ilen da? Det skal vel være merking med Navn, adresse og telefon nr. Vist ikke er det vel umerket bruk og dermed ulovlig, vel?

Krabbene står seg fint i teinene mange dager.

Ett lite tips: Skaff deg heller ei plast tønne, skjær ut en av endene og lag små hull, de tre kassene blir jo stein tunge ette hvert, mye lettere med plast tønne da.

 

Sjømann22: Hvor mange kg i snitt har du ca per teine?

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Blaasene maa merkes med Navn, nummer og adresse. Vıst ıkke blır det regnet som ulovlıgt fıske :rolleyes: Jeg vet ıkke snıttet paa kg, men rundt 7 krabber ı snıtt :flag_bp:

 

 

7 krabber med stor og smått? Skal ta og se og jeg husker og telle antall når jeg drar teiner i morgen :smiley:

Båter jeg har nå: Atlantic 400ST Uten motor for tiden* Øien 530F og Yamaha 40HK 4 takt * Liten tre pramme

Båter har hadde tidligere: Finnøy 26 fots sjark og 10 hk sabb diesel

Kval kjøtt e mat, og gått e d å.

Link to post
Share on other sites

Fant ut dette med navn, nummer osv, hadde tenkt over de andre reglene men akkuratt den glemte jeg... Så tok teinene på land idag.. Visste jo at blåser skulle merkes visst en satt ting ute på sjøen, men var ikke helt sikker siden jeg setter fra land og teinene er lovlige ellers. Merke de imårra når vi skal rake krabbe. Papirlapp innpakket i gjennomsiktig pose og så stripset/fast i teina burde vel gå fint?:) Bruker ikke noe i enden jeg da, setter de somsagt fra land så blir satt fast i evt steiner som er passende.

Redigert av Xstract (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...