Walter_S Startet 28.August.2004 Del på Facebook Startet 28.August.2004 Dagens DMI-varsel - de har rett, det blåser noe så inni hampen, her..... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
pete Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Ja da, det river godt på andre siden av fjorden også. Men, vi får vel bare ta det som det kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Hei. Og når en ser på bildene under, er det ikke rart at det føles litt rusket selv her i det "rolige" området syd for Oslo! Kilde: DNMI Kilde: DNMI Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sabeltann Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Sabeltann var ute og sjekket skuta i går ettermiddag alt var bra. I dag morges var jeg nede igjenn da var akterfortøyningen gnagd av... :lol: Har for letvinthets skyld lagt et tau ifra land - bak til akterfortøyning slik at jeg lett kan legge til alene. Dette systemet har reddet båten i natt. Båten har kun fått en halv meter ekstra slakk og det var kun noen små riper i baugen hvor kaikanten hadde vært borti... Må dog frem med gelcoat sparkelen. En annen har søkt nødhavn med ny innkjøpt båt. Skulle egentlig til kristiandsand i kveld. Fikk han til butikken slik at han kunne handle litt mat til seg og sønnen. Nå er dreggen ute. nytt aktertau er på plass. Nå er livet bedre. Til alt overmål fikk jeg fatt i en fast plass på innsiden av Randaberg halvøya. (og det er ikke dagligdags kost. Vente tiden i min nærmeste havn er slik at om jeg kom på vente lista dette året er jeg heldig om jeg fikk plass til jeg er pensjonist om en tredve år eller så!) Må kun sjekke innseilingen litt. var litt trangt. Men tror jeg sier ja. Heller trangt og rolig en god plass og et dragsug i havna hvor båten blir herjet med. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Kommer akkurat tilbake fra Steilene hvor det var jolle-regatta. Var med i en av bøyebåtene og ba etter ca 3 timer om avløsning pga antydninger på sjøsyke. Har aldri opplevd maken. Egentlig skulle vi overnatte ombord i båten, men jeg orket ikke enda mer gynging og siden vi hadde bilen på landsiden, så dro vi bare hjem. Men regattaen ble gjennomført - ihvertfall så lenge jeg var istand til å følge med Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Hollenderen kommer inn nå i ettermiddag/kveld til Son. Det er en del slitne tryner der, og en uheldig seiler med brukket rigg ligger ved siden av Hulda, tauet inn av Redningsselskapet. Det har nok vært veldig friskt utpå. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Hørte også fra Tjøme-Radio at det ble varslet opp til 7 m bølger i Vest-Agder. Sitér dette innlegget Link to post
Andries Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Hei, vi er akkurat tilbake fra hollenderen. De blåste frisk ja, om ettermiddagen viste vindmåleren ikke under 12 m/s, men lå mestetide rund 15 m/s. Max. vi målte var 18 m/s. Veien til hollenderbåen var derfor nokså slitsom; veien tilbake var derimot rein koseseilas. Desverre så vi underveis 5 båter som hadde mistet riggen sin :( mvh, Andries S/Y Lady Stardust Sitér dette innlegget Link to post
Stian S Svart 28.August.2004 Del på Facebook Svart 28.August.2004 Observerte 3 båter med brukket mast, 1 flagrende forseil som hang i fall og skjøte, 1 storseil som var tjoret fast, så ut til at det hadde løsnet fra bommen... Stiv kuling ved Hollenderbåen, strøm innover og full stopp i båten ved slagene (og hver motbølge) gjorde at vi brukte 3 kvarter på å få høyde nok til å gå rundt. Men turen tilbake var bra. Stian Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 Verdens Ende tidlig i går kveld. Tung dønning hører jeg helt opp terassen nå i morgentimene. Sitér dette innlegget Link to post
KEO Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 Kjøp seilbrett, beste dag på Larkollen på lenge. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 Hollenderen kommer inn nå i ettermiddag/kveld til Son. Det er en del slitne tryner der, og en uheldig seiler med brukket rigg ligger ved siden av Hulda, tauet inn av Redningsselskapet. Det har nok vært veldig friskt utpå. 5 stk hadde brukket mast iflg Tjøme. En båt var på vei ned utenfor Mærrapanna/Hankø men ble reddet. Vet ikke om de fikk reddet båten, men de fikk reddet gubben. Tror Sjøforsvaret var inne i bildet ifm redningen. Joda det blåste friskt. Hadde lite drivstoff på tankene, så jeg lå på Gjetøya til idag. Vil ikke friste skjebnen. Vet flere som har fått motorstopp i slikt vær pga tette filtre. I går kom er "friskus" inn til Gjeteøya. Han hadde vært og kjøpt seg båt på andre siden fjorden. En Riviera. En del knuste ting ble det visstnok iflg kona hans. Fikk jo i hvertfall testet båten på første tur. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 En del knuste ting ble det visstnok iflg kona hans. Fikk jo i hvertfall testet båten på første tur. Han fikk jo testa kona også, kanskje ikke det dummeste. Jeg har forøvrig registrert tre båter i Son uten rigg. Den fjerde hadde omtrent tre meter igjen av riggen, resten lå buntet på dekket. Alle båtene jeg så var av typen "hurtige seilere". Lurer på hvorfor det ryker. Det virker som at riggene holder for dem som kan seile. Trimmingen av riggen må være svært kritisk på disse båtene. Jeg hadde en av disse hurtige tidligere, men riggen holdt seg på plass uansett vær. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 Jeg hadde en av disse hurtige tidligere, men riggen holdt seg på plass uansett vær. Det KAN jo ha sammenheng med at de fleste turseilere ( kanskje du og ? ) er fornøyde med 10 KN fart i styggevær, og ikke har seilføring for å klare 15 KN... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
OT-flyktning Svart 29.August.2004 Del på Facebook Svart 29.August.2004 5 stk hadde brukket mast iflg Tjøme. 8 stykker er siste tall jeg hørte idag av en deltaker. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 21.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Å gjette vindhastighet er en subjektiv følelse. Vil derfor ikke påstå at det blåser 18m/s akkurat nå - men langt unna er det ikke! Merkelig vær her på Østfoldkysten i dag. På formiddagen var det frisk bris fra S - med skikkelig grått, tungt skydekke og masse regn. I løpet av en time har været snudd! Skydekke er borte, blå himmel og solskinn, men til gjengjeld så blåser det noe "inni hampen"! Noe DMI også bekrefter: Og bedre blir det ikke i natt. Vinden kommer til å dreie til SV og øke: Har nettop vært nede ved brygga og sjekket fortøyninger. Både "FLUKT" og sjarken prøver å lage noen kjempebyks! Ren sønnavind av den styrken er ikke akkurat den beste vindretning for oss her på Tangen. Båtene får inn "trøkket" på bb siden, kl. 9 Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
pete Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 jada, pussig utvikling i løpet av dagen. Masse regn også oppklaring på kun kort tid og vind så det holder. Skipet er på land. Øverstkommanderende i heimen ser misbilligende på løvet i hagan. Det blir vel raking på redern i helga..... Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Merkelig, her i Drøbak er det flat sjø, nesten vindstille regner og helgrått. Har pøst ned i hele dag. Jeg ser at det lysner ved Jeløya......håper det. Og nå kom vinden....huttetu Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
SeaMaster175 Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Her i Bunnefjorden har det regnet som bare det idag, og nå når det endelig er opphold...kommer vinden Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Hvordan blir det i helga tro :diving Jeg skal på båttreff på Østre Bolærne hele helga :drink: Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Hei. Jeg skal sitte alene hjemme sammen med skipshunden mens admiralinnen er i Kr.sund og besøker moren. Trudelutt er ribbet for klær, puter papirer osv. Olje er skiftet pluss alle filtre. (men impelleren sitter i og skal få sitte mange år!) Årets tristeste dag er onsdag neste uke. Kl. 1600 er det slutt, da skal skjønnheten på land. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Hei. Jeg skal sitte alene hjemme sammen med skipshunden mens admiralinnen er i Kr.sund og besøker moren. Trudelutt er ribbet for klær, puter papirer osv. Olje er skiftet pluss alle filtre. (men impelleren sitter i og skal få sitte mange år!) Årets tristeste dag er onsdag neste uke. Kl. 1600 er det slutt, da skal skjønnheten på land. Lars H. Hei Lars H! Her sitter jeg også alene, med 2 skipspapegøyer, mens admiralinnen er i Kristiansund (Averøy) og besøker sin gamle mor!! Har gjort det samme som deg i båten, samt fjernet drivstofftanken for ¨å få tettet en liten lekkasje. Har malt rommet som tanken står i med grå Bengalakk. Det er nok å finne på. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Verrie Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Hvordan blir det i helga tro :diving Jeg skal på båttreff på Østre Bolærne hele helga :drink: Skulle gjerne slått følge med deg der!! Håper "foreninga" innfrir forventningene. For min del får jeg heller forsøke å få med meg neste treff ! Ser fram til referat ???? Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Nettopp en tur i havna og sjekket skuta. Skikkelig frisk vind, men rolig inne i havna. Gjør klar til helga hvor båten bytter til vinterplass med bobleanlegg og strøm. Siste tur er vel ikke over enda Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2004 Jag ser 2 * 18 m/s i Östfold her på skjermen 36 meter da begynner det verkligen o friske i !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.