Jump to content

18 m/s - Det kjennes på Østfoldkysten


Walter_S

Recommended Posts

Det blir vestlande som får ta støyten denne gangen. Sørlandet :smiley: er heldigere denne gangen?

Tidligere nick "De Cåsta".

Motto: Holde høyden og speed'en, sove minst mulig, og legge båten foran seg, aktenfor fortest mulig. Så en slipper å se den mere. Samtidig, å ha det veldig Gøy.

Mine interesser er Short handed seiling. Jeg liker å Seile mest mulig. Eller ta seg en seiltur "Rundt Nordpolen". Jeg liker ikke Å ligge for lenge i havna.

Link to post
Share on other sites

Så har høststormene satt inn. De ligger på rekke og rad, venter på å slippe til og gjøre det utriveligt for oss båtfolk som har "skutene" liggende ute.

I dag blåser det 31 m/s - økende. Etter værvarslingene, blir det slik en ukes tid :smiley:

 

Hvor blåser det sterk storm? Huff og huff.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Det blir vestlande som får ta støyten denne gangen. Sørlandet :smiley: er heldigere denne gangen?

Tjaa, vi i Oslofjorden ser ut til å få litt igjen vi også. Men håper ikke det blir så ille som det er meldt vestpå.

Har vært så vidt over 20m/s nå på havna i Moss.

 

Fra Yr.no nå i kveld:

Torsdag og fredag: Kysten av Østfold: Økning til sørlig til stiv kuling 15, natt til fredag forbigående sterk kuling 20, kan hende kortvarig liten storm 22 ytterst på kysten. Regn. Fredag ettermiddag minking til sørvestlig liten kuling 12. Oppholdsvær, delvis oppklarning om kvelden
Link to post
Share on other sites

Tror ikke vannstanden blir like høy slik det var for noen dager siden, noe som heller ikke er meldt. Grib-bildet ditt viser riktignok sterk vind som pakker vann inn i fjorden, men hadde du tatt med et større kartutsnitt, hadde du sett at det ikke er ventet et slikt intenst lavtrykk like over Oslofjorden som sist. Med lavtrykk: høy vannstand. Med høytrykk lav vannstand.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde meg akkurat en tur ut. Og han går frisk utpå Langesundsbukta nå. Så de får nok humpe seg nedover kysten i kveld. Minner meg om en tur jeg hadde fra Haugesund til Haltenbanken med en rigg for mange år siden. Passerte Sognefjorden tre ganger, mistet sleperen to ganger. Brukte 8 dager på en tur som var beregnet til 2 1/2 - 3 døgn. På det meste var vi oppe i 11 knop forover og tre bakover.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...