Jump to content

18 m/s - Det kjennes på Østfoldkysten


Walter_S

Recommended Posts

Føler med deg.. var akkurat nede hos båten nå... (den ligger på vannet enda) og ble ikke akkurat beroliget av og se og føle været.. Har faktisk aldrig måtte holde meg fast til brygga for og ikke gå på sjøen. Får ikke sove før været roer seg..

:nonod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Var akkurat ute og sjekket trær (kjente på stammen) rundt båten for det blåser noe inni granskauen. Toppen av trærne rundt huset og båten beveger seg 2-3 meter i kastene. Båten var det heldigvis ikke noe særlig drag rundt, så det så greit ut.

 

Bavaria32Sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Høres ut til at dere har hatt litt av ett vær.

Får be "guttungen" ta seg en tur ut å sjekke om alt er ok med båten.

Trur ikke det skulle være noe problem, hvis ikke kalesja på fly har blåst av da. For den patenten der opp er jeg ikke helt fornøyd med.

 

Båten er fortøyd med 8 solide fortøyningstau, med til sammen 10 strekkavlastere.

Og det henger 16 fendere rundt båten. 5 av dem er kulefendre som skal beskytte akterparti mot å gå i kaia ved kraftigt norda vind.

Nå har det vært sønnavind. Så vinden har truffet det høye akterpariet og presset båten vekk fra kaia.

Når en oppholder seg på andre siden av jordkloden, så får en fortøye som for en 100 års storm.

Selv om det er folk i havna som mener jeg er overforsiktig/gæærn.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Står teltet ditt enda Walter?

Håper det gikk bra, her i Holmestrand gikk det ihvertfall bra.

Var nede i havna nå, og det ser ikke ut til at det er noen skader av noe slag.

 

Var litt spent på luka i hardtoppen da denne mangler haspe, men den hadde i flyttet på seg.

Må uansett fikse dette før de neste stormene kommer.

Link to post
Share on other sites

Hører det har veltet båter i hjemmehavna mi , knuste vinduer rundt i by'n og flaggstenger her i gjestehavna er knekt som fyrstikker .Værste jeg har vært med på , mener jeg å huske . Når det blåser over 40 ms i kasta , så rusker det litt i skuta .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det var vanskelig å få bildet under 50kB, ...hvis det er uleselig så send gjerne en im om du vil ha en bedre utgave.

 

Glemte å si: Bildet er fra Moss-havn værstajon, tatt ca kl. 03 i natt.

 

wind01.png

Redigert av Kosmix (see edit history)

Seilerhilsen fra Kosmix!

Logg og blogg: x79.blogspot.com

Twitter: Følg meg her!

 

explaining.gif

Link to post
Share on other sites

Det har blåst bra i Larvik i natt også! Våknet kl 0200 av at hele huset ristet og at naboens trampoline for forbi.

 

Vi la ny gressplen for 14 dager siden og i natt blåste faktisk noe av plenen av! :eek:

 

Ingen fare med båten heldigvis, den tok jeg opp i går. Den står godt i le bak garasjen, før den skal til innendørs vinteropplag.

Fruen er derimot ikke fornøyd - hun vasket vinduer for noen dager siden - og nå er de nesten ugjennomsiktige av salt. Det er fremdeles friskt utpå. Ser at det går hvit med ganske tung sjø utenfor. Høsten er definitivt kommet, og det blir nok ikke de siste vindkastene vi opplever i år.

Link to post
Share on other sites

Står teltet ditt enda Walter?...

Noe medtatt - men mesteparten står ennå. Det var et leven uten like inatt. Hadde vondt av båt / presenningen inatt og kvakk til ved hvert stormkast. SSØ-retningen tar skikkelig her i hagen min, men er til gjengjeld en heller sjelden vindretning.

 

oktoberstorm1.jpg

Ingen forestilling idag, grunnet teltproblem! :lol:

 

 

oktoberstorm2.jpg

5 maljer på babordsiden gikk føyken og det tok meg mesteparten av dagen til å rydde... :headbang: ...skulle egentlig ha malt 3dje strøk innvendig idag, men der sprakk tidsplanen min.

 

Nå sitter jeg og furtær.... :wink:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Han skal vel friske på litt, men på langt nær så mye som i natt.

Skal også gå over til vest. Alt i følge Yr.no for Sandefjord.

Da blir det forhåpentligvis ikke så ille på vår side av fjorden

 

Ifølge DMI.dk. så skal det friske på fra syd øst på tirsdag onsdag. Men ikke mer enn 13 ved Færder.

Så det skal blåse til uka også, men er mer "normal"vind.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

1221412822827_957.jpg Og her er et bilde fra båthavna vår litt lenger inn i fjorden. Heftig hva? :wink:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Trophy har du ikke skjønt det. Rem bare tuller med oss. Bildet er ikke er ikke fra stormen nå i helga.

Bildet er fra den gangen samlebåndet til Bayliner eller var det Bavaria gikk bananas. Og spyttet ut båter raskere enn truckene greide å kjøre dem bort.

Så bildet er fra enden av samlebåndet.

Rem du er en luring, men jeg avslørte deg jeg.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...