Jump to content

iPad som kartplotter


ter-av

Recommended Posts

Testet fruen sin ipad i går mot google earth og gps's... ble faktisk imponert over denne saken, nøyaktighet på godt innefor meteren der vi i satt ute i hagen med en flaske vin og noen kalde duggfriske fra Nederland. Selv om den har for liten skjerm for bruk som plotter ombord, så er det jo et kjekt leketøy... Kjermen er rett og slett meget bra....

 

Er nesten så jeg lurer å kjøpe meg en slik selv.... selv om jeg er svoren windows bruker...

 

Guttungen på 8 blir vel den som bruker denne dingsen mest tenker jeg, med alle de spill en kan laste ned...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

jeg har funnet DVB-T wlan modul, så da kan jeg få inn riks-TV på den i balja, samt at den jo har en grei database med filmer, så litt bruksverdi har den, ellers bruker jeg den til vanlig å styre lyd, tv, (og snart) strøm osv i huset til vanlig.

Interessant. Jeg har lasted ned apper til å styre de nye Samsung Internett apparatene og nye Denon AVR. Kunne du gitt litt mer info rundt styring av strøm også. Skal bygge om litt på huset og kunne tenke meg å få litt smarthusegenskaper med styring av lys, varme, alarm overvåkning osv.
Link to post
Share on other sites

Interessant. Jeg har lasted ned apper til å styre de nye Samsung Internett apparatene og nye Denon AVR. Kunne du gitt litt mer info rundt styring av strøm også. Skal bygge om litt på huset og kunne tenke meg å få litt smarthusegenskaper med styring av lys, varme, alarm overvåkning osv.

 

hehe vi sklir vel litt OT, men men

 

jeg bruker den mot sonos for lyden, og samsung sin app, for å styre 63" 7 serie i stue, og en mindre 50" på soverom , har sett på ny receiver også, men lite å velge mellom der foreløpig, så den styres på "gamlemåten" men har funnet en IR sender med wlan (redeye), den står på "vurder" lista da den ideelt sett burde vært litt fysisk mindre for min del, og gjerne på batteri eller lignende. på strøm driver jeg og leker med egen app, som igjen styrer en linux server, med selve styringen, venter også på svar fra litt mere vanlige mainstream levrandører av husautomasjon, jeg kan jo umulig være eneste som ønsker å gjør dette, og man kan jo allerede via lan/wlan på pc. foreløpig kan jeg styre strøm for ymse på soverom og gang, men det kommer seg.

 

får control4, med ipad app, men er ganske omfattende greier.

 

 

p.s. man får endel kule kameraapps, jeg kan flytte PTZ kamera ved å dra fingrene rundt på skjermen, og multitouch zoome på vanlig måte inni appen.

 

er vel ingen typisk fanboy da det kun er ipad og ipod jeg har fra apple nå, de har utrolig mye drit.

Redigert av andersb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Få laget dere en konto i ITunes i USA, de selger kontantkort i USA , der er det nå over 250k apps, du kan leie siste nye filmer for 5$ laster ned og den ligger der i 24 timer for deg å se på så mange ganger du vil etter 24 er den borte.

 

Men det er litt trikky og få laget den kontoen. :rolleyes:

 

Det kommer nok her etter hvert.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Spennende sak denne ais'n tror jaggu meg jeg at jeg kjøper meg en iPad selv så har jeg noe leketøy... koster jo ikke mange kronene.. for 3G 64Gb, tett over 900$ levert

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Fikk lest litt mer om denne Digital Yacht AISen: (Copy - Paste)

 

- iAIS also multiplexes any other NMEA data that is available on board the boat - for instance GPS, depth, speed, wind etc.

- The most popular application for the iPhone and iPad, which can support a real time GPS overlay and AIS, is the iNavX app

- NavX provides a complete set of navigation functions that turns your portable Apple device in to a fully functional chart plotter.

- iAIS is also compatible with any PC (or Android, Windows Mobile etc) that can accept wireless (TCP/IP) data for navigation info.

 

Produktet er allerede på plass hos Seatronic til den nette sum av 3890,- - noe som i utgangspunktet er noe lavere enn en tradisjonell AIS transponder...

 

What's the catch? :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

... den nette sum av 3890,- - noe som i utgangspunktet er noe lavere enn en tradisjonell AIS transponder...

 

What's the catch? :rolleyes:

 

Dette er jo en AIS-receiver, og ikke en transponder. Sikkert kjekk å ha, men selv ville jeg ikke kjøpt kun en receiver siden man da ikke får de viktigste egenskapene AIS tilbyr.

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

:cheers: Jeg kjøpte for 2 uker siden en IPad for en kompis av meg, men dette var utgaven uten 3G og GPS for USD 542.

 

Etter å ha lest en del om IPad og Navionics, MÅTTE jeg bare kjøpe en fra nissen til meg selv :cheers_wine:, Ipad med 3G og GPS. Gleder meg til å kunne bruke den i båten, men er stygt redd for at generalen hjemme rapper den og straks krever sin hevd, men vi får bare se hva hun betaler med....

 

Uansett, til neste år blir det "plotter" fra Apple, så kan min Raymarine stå der i skammens ramme.... fatter ikke at Raymarine, Garmin & Co ikke forstår hva som er på gang... Det vi ser nå fra Ipad, er bare en spe begynnelse av hva som kommer :cheers:

Link to post
Share on other sites

Om en skal betale 100usd for gps, så er det vel like greit og kjøpe en iPad med gps innebygget

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...