Jump to content

iPad som kartplotter


ter-av

Recommended Posts

Jeg er ganske fristet. Noen som har synspunkter på om Android (feks galaxy tab) vil være et bedre valg?.

Test av Samsung Galaxy Tab: Har alt iPad mangler

 

http://www.mobilen.no/wip4/test/test-samsung-galaxy-s/d.epl?id=44902

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10034448

 

Test av Samsung Galaxy Tab: Har alt iPad mangler

Løp og kjøp

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Det ser ut som om jeg må handle Ipad selv, men er det sånn at man ikke blir belastet for datatrafikk når denne er i bruk som plotter, og gjelder dette også i utlandet? :

 

Tom - dersom du kjøper iPad med 3G er gps en del av pakka, men du bruker IKKE datatrafikk når du bruker den som plotter.

 

Når det gjelder iPad vs. Galaxy som backup/plotter er jeg ikke i tvil. iPaden er å foretrekke - ikke minst fordi skjermen er dobbelt så stor, selv om det er "kun" to tommers forskjell i beskrivelsen av produktene. Intet i de to sakene som det linkes til i innlegget et par hakk opp på siden her er relevant i så måte. (Det ene er til Galaxy-telefonen, ikke til skjermbrettet).

Redigert av ter-av (see edit history)

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Men da begynner vi vel og komme ned til saken, mange mener noe og tror noe.

 

Er da vi enige om at ved bruk av GPS funksjonen på ipad så benytter man signaler som hentes inne via 3g nettet, je aller da wifi om det tilfeldigvis var et trådløst nett i havna. Det betyr at det vil bli svært kostbart og farte rundt med ipad som kartplotter med gps signal på.

 

Eller misforsto jeg nå.

Redigert av skage (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser at firma som komplett og mpx forlanger ca 7500 for 64GB WiFi 3G versjonen, Elkjøp ca 7300, mens applestore ligger på snaut 6600. Men trenger man egentlig 64GB versjonen?. Det er vel først og fremst til filmer og musikk. Bilder kommer jeg neppe til å ha mye av på.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

En knapp uke etter at iPad ble tilgjengelig på det norske markedet, har detaljer rundt neste versjon iPad 2 begynt å lekke. For alle Apple-fan er det bare å stålsette seg for en langt mer brukervennlig tavlepc.

 

Reuters melder om finesser som to kameraer, et foran og et bak. En slankere og lettere tavlepc, med langt bedre skjermoppløsning enn på den originale iPaden.

 

Ifølge nyhetsbyrået skal iPad 2 være klar for å lanseres i april 2011.

 

Hmmmmmmm

 

Her går det fort!

 

IT nettstedet Digitimes.com melder at iPad 2 skal være klar til å shippes fra fabrikkene så snart som i slutten av februar 2011.

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kan flere verifisere dette.

Selvsagt kan det verifiseres, jeg har ikke sim kort ipaden men gps'n fungerer fint som bare det..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

hjernen kan vil legge i fryseren hjemme (hjernen alene).

Tanken på dette alt er tilfelle har slått meg mange ganger når "fjordplogene" kommer for full maskin langs skutesida og på utkikk etter kjølevannet på seilbåtene.. :cheers_wine:

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...