KenBjork Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 S/Y EIMY Bud? kjølsvin Farstad? Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Tulling16' Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Vevang er riktig! Bildet er tatt på Gjengstøa mot Smørholmen hvor jeg tilbringer en del tid. Indre lei går forbi her, med mange artige situasjoner da folk gjerne misforstår merkingen ved lykta og kjører på feil side rett på skjæret.. -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
roesok Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Hvor er vi nå? Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Trophy Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Vegsund Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
roesok Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Vegsund Var det til #150 ? I så fall feil. Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Camor Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 Stavern? Riktig. Svenner sees så vidt over Citadelløya. I småbåthavna ligger isen. MVH Morten Link to post
Seastar Svart 27.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2009 # 150 Må vel være "Nedpå Hamnå" på Vevang vel, @ha! (roesok) Fra den gamle fergekaia og vi ser mot kalksteinsbruddene på Visnes. Vi må vel få til en skikkelig rekefest nede på "brygga vår" i løpet av sommeren, - eller hva? Link to post
Trophy Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Var det til #150 ? I så fall feil. Ja det var det. Lignet veldig på Flisholmen i bakgunnen der, men ser at det ikke stemmer helt med bygningene i høyre kant av bildet Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
S/Y EIMY Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Håholmen? S/Y EIMYBud? kjølsvin Farstad? Link to post
rago63 Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Nå er det mulig jeg er håpløs for dette bildet er vel umulig om man ikke selv har vært med båt på akkurat dette stedet. Men har du vært der, vil jeg tro du vet hvor dette er. Det er ikke så veldig mange steder man finner slike "mini-fuglefjell" helt innerst i en Mørefjord Kan det være lenger inn i tafjorden på andre siden rett overfor bygda Fjørå? (Under høyspentmastene) ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
mateco Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Her kommer en "enkel" en!! Her gjelder Astors regel !!!!! Hvor er dette bildet tatt??? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jonn Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Er ikke dette Veidholmen? Link to post
mateco Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Er ikke dette Veidholmen? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
mateco Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Hvor er vi her? Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jonn Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Den var vanskelig Mateco. Nordmøre eller Romsdalen? Er det fra Aukra? Link to post
mateco Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Den var vanskelig Mateco.Nordmøre eller Romsdalen? Er det fra Aukra? Er nok på idyliske nordmøre en plass!! Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jonn Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 (redigert) Da er det Trondheimsleia vi ser foran? Tatt fra Tustna en plass? Jon Redigert 28.Februar.2009 av jonn (see edit history) Link to post
mateco Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Da er det Trondheimsleia vi ser foran?Tatt fra Tustna en plass? Jon Ikke tatt fra Tustna nei! Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jonn Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Fra Langøya, med Talgsjøen foran? Link to post
mateco Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Fra Langøya, med Talgsjøen foran? Du ser trondheimsleia i bakgrunnen! Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
jonn Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Den var vanskelig, todde jeg er godt kjent på nordmøre. Du tok ikke den som jeg har lenger fram i tråden, nordmørsfjord? Jeg var en tur ute med båten i dag, mot Dragvågen en tur. Er det fra sør spissen av Hitra? Link to post
KenBjork Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 (redigert) Sitat: (Astor @ 27.02.09 22:23) *Håholmen? Sitat: (KenBjork @ 27.02.09 22:58) * S/Y EIMY Bud? kjølsvin Farstad? Litt hjelp? eller si det... Til 'mateco' er det i nærheten av aure og gjerdavika og det er hitra vi ser? Redigert 28.Februar.2009 av KenBjork (see edit history) Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
mateco Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Bildet er tatt fra Dyrøya som ligger på østsiden av Smøla. I bakgrunnen ser man trondheimsleden. Dette er en idyllisk uthavn med adkomst fra sørsiden og vestsiden. Flotte små badestrender med puddersand. Her er det bare å sette et rødt kryss i kartet. Absolutt en perle å besøke en varm sommerdag!! Her et bilde tatt fra en litt annen vinkel. Gummibåten på sandstranda! Her vises Dyrøya på kartet. (Litt vanskelig å se det røde krysset midt på bildet) I nordøst retning sees deler av Hitra. Mvh Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
KenBjork Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 Hvor er vi her da? Jeg var på hytta og slappet av etter en fisketur. I det fjærne hørte jeg en merkelig lavfrekvent gurglende motorlyd. Var det fly? Var det jordskjelv? Eller var det en heftig båt...? Her hadde jeg god tid til å hente kameraet og fra et åpent vindu åpenbarte dette synet seg med den heftigste motorlyden du kan tenke deg: Har du "hytte" i langøysundet altså... Det hvite huset? eller det røde? Har du skjegg? og har hatt med deg en liten jente og i den gule banan båten din? hmm med yamaha 5hk på? Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
roesok Svart 28.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 # 150Må vel være "Nedpå Hamnå" på Vevang vel, Fra den gamle fergekaia og vi ser mot kalksteinsbruddene på Visnes. Som lokalkjent så er det selvsagt helt riktig 'Seastar' Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn